Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä yleensä tippuu eka maitohammas?

Vierailija
08.07.2011 |

Mietin vain kun itsestäni on sellainen harvahampainen ekaluokan koulukuva.

Meidän pojalta lähti eilen oikea alaetuhammas ja vasenkin heiluu jo.

Ikää pojalla on 5v 4kk.

Lähtevätkö maitohampaat kun leipähampaat työntävät niitä

vai odotellaanko tässä nyt pari vuotta korvaavia puruvälineitä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse vuosia odottaa rautahampaita. :)

Vierailija
2/15 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne rautahampaat puskee =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ymmärtänyt, että jos vauvana tulee aikaisin hampaat niin saattaa myös aikaisemmin lähteä ekat maitohampaat. en ole varma pitääkö paikkansa, mutta jostain olen näin kuullut.

Meillä lähti eka hammas viisivuotiaana. Se on ihan normaali ikä.

Vierailija
4/15 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4,5-vuotias, joka väittää, että toinen etuhampaista heiluu. En ole uskonut, ja olen kieltänyt heiluttelemasta sitä, mutta olisiko se sitten jo ihan oikeasti irtoamassa. Snif. :)

ne rautahampaat puskee =)

Vierailija
5/15 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heilua hammas alle 6-vuotiaana. Itseltäni lähti ensimmäinen hammas kuukautta vajaa 8 vuotiaana. Hammaslääkärini tosin nauroi, että olen ollut kyllä todella myöhäisherännäinen.

Vierailija
6/15 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v ja rapiat ja ympärillä pyörii paljon 5v poikia ja kaikilla on harvahampaat

Vierailija
7/15 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä lähti kaksi alaetuhammasta 5 v 8 kk ja sitten yläetuhampaat 6 v 5 kk, eli pitkä väli. Alahampaiden tilalle kasvoi rautahampaat tosi nopeasti.

Vierailija
8/15 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 7v2kk

Vierailija
9/15 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmin puolin 5-vuotispäivää, toinen hieman ennen, toinen jälkeen. Nyt kun ikää on kohta 7, on suusta lähtenyt jo 8 hammasta (+ 1 poistettu), mutta tuo johtuu enemmänkin rautahampaitten ja leuan koon epäsuhdasta (1 rautahammas työntää pois 2 maitohammasta)...

Vierailija
10/15 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen alahammas 4v3kk ja siitä heti kohta toinen. Poika nyt 5v 5kk alhaalla kaksi rautahammasta. Ylhäältä puuttuu molemmat etuhampaat ja alhaalta myös puuttuu yksi ja toinen heiluu.

Meille hammaslääkäri sanoi että aika aikaseen lähtee, että olis vielä jonkun aikaa saanu olla maitohampainen, mutta väkisinkäänhän niitä et paikoillaan pidä.

Niin ja kyllä meillä ainakin aika nopsaan irronneen hampaan paikalle on ruvennut rautahammas pilkottamaan/kasvamaan.

Vierailija
11/15 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin sille tulikin ekat hampaat 4kk ikäisenä.

Poika on nyt 5v2kk ja kaksi hammasta heiluu. Hälle tuli ekat hampaat 8kk ikäisenä.

Itse olen ollut eskarissa, kun ekat hampaat lähti. Muuten sitä muistais, mutta kun äiti aina kertoo kuinka sitä harmitti, kun opin just ennen valokuvausta hymyilemään niin, ettei alahampaat näy, joten valokuvasta harvahampaita ei sit huomannutkaan...

Vierailija
12/15 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka hammas tuli 6kk iässä, ei mitenkään poikkeuksellisen aikaisin.

Kolo alahampaan paikalla oli melkein vuoden. 4v 10kk iässä lähti samana päivänä 2 maitohammasta lisää. Hetken aikaa oli 3 hampaan aukko alaleuassa, mutta nyt 4v 11kk iässä näkyvät tilalle tulevat pysyvät alaetuhampaatkin (2 kpl) jo lähes koko mitaltaan.

Itsekin olin harvahampainen vasta eskarissa.

Vierailija
13/15 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasiko se, että rautahampaat pysyvät paremmin ehjinä jos puhkeavat myöhemmin?

ensimmäinen alahammas 4v3kk ja siitä heti kohta toinen. Poika nyt 5v 5kk alhaalla kaksi rautahammasta. Ylhäältä puuttuu molemmat etuhampaat ja alhaalta myös puuttuu yksi ja toinen heiluu.

Meille hammaslääkäri sanoi että aika aikaseen lähtee, että olis vielä jonkun aikaa saanu olla maitohampainen, mutta väkisinkäänhän niitä et paikoillaan pidä.

Niin ja kyllä meillä ainakin aika nopsaan irronneen hampaan paikalle on ruvennut rautahammas pilkottamaan/kasvamaan.

Vierailija
14/15 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin alaetuhampaat ja sitten yläetuhampaat. Ylemmät tosin sitten lähempänä eskaria.

Kyllä sieltä puskee sitten ne uudet hampaat. Toiset nopeammin, toiset hitaammin. Meillä on esim. pojan kulmahampaat olleet kasvuvaiheessa mielestäni tosi kauan. Etuhampaat on nyt sellaiset jäniksenhampaat, kun ne tietysti kasvoivat nopeasti :D

Vierailija
15/15 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä lähti eskari-iässä ylhäältä ekat kaks. Sitten ne kasvoivat ja alhaalta lähti hänen mennessä ekalle ja ne tuli nopsaan.

Poika aloittaa syksyllä koulun eikä vielä mitään heilumisia huomattavissa :) Molemmilla tuli ekat hampaat tuolla n.8kk iässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi