<<<SYYSpaapertajat TIISTAITA>>>
Kommentit (32)
Hyvä T-P, että puhuit kurahousuista. On pitänyt ostaa pikkurinsessalle kurikset, mutta olin jo unohtanut. Viime kevään 74cm toppapuku on sopiva, mutta kastuu läpi tosi helposti. On muuten isokokoinen puku ja sillä vielä mahtuu:)
Tytöt on laitettu nukkumaan. Kiroan minäkin kohta tän kellojen siirron. Pikkurinsessa ei millään jaksais illalla valvoa ja sitten ei syö väsyneenä jne. jne. Onneksi nukahtaa tosi helposti. On muutenkin ollut aika kärttyisä:(
Mies perusteli kellojen siirtoa energian säästöllä (kaiketi valaistuksessa säästääkin), mutta kun meillä on energiansäästölamput melkeen joka valaisimessa! :) Saisko sillon jättää väliin kellojen siirron? :)
T: Ynis
Olen löytänyt etsimäni: työpaikan jossa vastaanottolista ei pursua yli äyräiden. On rauhaa, aikaa keskittyä, koko ajan ei joku hyppää ovella tai langan päässä vaatimassa jotain. Tänään oli jopa liian rauhallista, tuntui että meni ikuisuus ennenkuin päivä oli ohi. Nyt on jalat kipeät istumisesta?!? Tottunut koko ajan olemaan liikkeessä typyn perässä, niin paikallaan olo on kropalle myrkkyä.
Kotona oli mennyt hienosti. Typyllä ei mitään itkuja eikä äitän etsintää. Isän kädestä kiinni pitäen oli kävellyt puistoon ja takaisin, reipas tyttö. Appiukkoa viihdytti bravuuriillaan: pipo silmille ja taaperokärryä työntämään. Kovasti höpötti juttujaan koko illan ihan innoissaan. Saa nähdä tuleeko itkut sitten, kun tajuaa että oonkin aika pitkään poissa kun ovesta lähden. Tosin lähden niin aikaisin, että typy yleensä vielä nukkuu.
Nyt täällä nukkuvat appiukko reissuväsymystään ja typykin simahti jo vauhdikkaan päivän jäljiltä. Seuraavaksi petiin painuu allekirjoittanut ja mies saa hetken autuaallista rauhaa, jonka käyttää Eurosportin seurassa.
- tea -
En kehdannut työpaikalla kovasti netissä surffailla, joten nyt vasta pääsen kunnolla kirjoittelemaan.
Teallekin Onnea työelämän alkutaipaleelle! Ja hyvinhän se oli sinullakin alkanut.
Työpäivä meni minullakin mukavasti, vaikka olikin vähän surkea olo aamuisen itkun vuoksi. Ihan ihmetteli, että minkä vuoksi sitä ennen töissä aika tuntui matelevan. Mielenkiintoista puuhaa oli paljon ja kahvipöydässä puhuttiin ihan jostain muusta kuin vauvoista. Tosin yhden työkaverin tytär oli juuri mennyt synnytyksen käynnistykseen, joten vähän päästiin vauva-asiaan hänen kanssaan... Ikävää vaan on, että mulla menee 1,5 tuntia töistä lähdöstä, ennenkuin ollaan Kepan kanssa kotona.
Onnille toivon, että syy rohinaan selviäsi ja saataisiin parantumaan. T-P:lle hurjasti voimia! Ja toivotaan, että se kisukin saataisiin kuntoon.
Mukava kuulla, että Pönkyrälle on uni maistunut. Toivottavasti korvapulmat ovat ohitse. Ja Lempolle muuttopuuhiin intoa!
Sassalle pikaista paranemista.
Mimmu_k, ihailen jaksamistasi, kun on paapero, masu-asukki ja vielä koiratkin ja mies reissussa! Ei olisi minusta tuohon.
Mimmuli, varmasti ihana suunnitella omaa kämppää, vaikka odottavan aika onkin pitkä. Jokos sait ne kaakelit valittua?
Aavaliinalle tsemppiä uuden uljaan elämän alkuun!
Pinniksen suojat on, vaikka pää ei kyllä kovasti kopsu. Mutta tutit se pitää sängyn puolella. Sängyn pää ei ylensä ole kohotettu, mutta nyt on nuhan jäljiltä jäänyt.
Nyt katson Kolmas kivi auringosta ja sitten unille,
HYVÄÄ YÖTÄ!
Leppis
Vielä piti sanomani:
Ynis, Plantagen on minustakin kiva paikka. Tuohon lähimpään suuntautuu usein meidän lenkki. Mutta minä en kyllä ole sellainen viherpeukalo kuin sinä, kun aina olet jotain kukkasipulia istuttamassa:)
Ja ne äidit! Meidänkin äityli soitti tänään, että kuinkas töissä menee. Sitten se sai mulle tosi hyvän mielen, kun kerroin, että Kepa aamulla itki: " Niin, onkohan se työnteko sen arvoista nyt sitten?" . Kääk!
Leppis
Heippa koko porukka!
Ootteko te sama ryhmittymä, joka reilu vuosi sitten kulki nimellä syysmasut tai syysmammat tai jotain..? :) Vilahteli tutun tuntusia nikkejä. Olin aktiivisesti odotusaikana mukana, mutta palstailu jäi sitten vähemmälle.. olipa mukava törmätä taas! (jos te siis olette sama porukka)
Meille kuuluu hyvää. Lapset aloittivat päivähoidon nyt syksyllä ja minä palasin koulun penkille. Hoidossa on mennyt mukavasti ja minulla aivan uutta virtaa ja intoa :)
TAidanpa alkaa ahkerammin seurailemaan jutusteluanne, sopiiko? :)
Leppis, tällä kertaa suunnitelmissa vain pieni ruukkuasetelma oven viereen ulos. Viime vuonna isommissa ruukuissa kanervasysteemit hautautui heti lumen alle, joten en edes yritä sellaisia nyt. Ulko-ovi on katoksessa, joten sen vieressä voi säilyä kasvit ruukussa.
Monet varmaan muistaa vuoden takaiset ajatukset usean tissin kaipuusta. Tällä hetkellä minä kaipaan enemmän käsiä! Tänään hain isorinsessaa tarhasta ja oli koirakin mukana. Siinä sitten yhdellä kädellä työnnän rattaita koiran fleksi kädessä ja toisessa kädessä roikotan esikoista perässä. Kiva asetelma ja huterat matkarattaat meinas kaatua kyljelleen, kun koira veti sivulle. Siinä vaiheessa sanoin, ettei isorinsessa voi kävellä käsi kädessä (kuten nykyään haluaa, eikä esim. pitää rattaista kiinni). Siitähän sitten alkoi huuto joka jatkui kotiin saakka, eli noin 10min. Ei siinä mitään, mutta vähänkö teki mieli tempasta, kun joku vanhempi mies oikein pysähty odottamaan meitä ja tuijotti niin kauan, että oltiin menty ohi kauas. Ihan tosissaan siis kumartui oikein meihin päin tuijottamaan! Näkiköhän ekaa kertaa kiukuttelevan lapsen? Argh!
Kuulemisiin taas!
Muistan nikin! Kyllä me vaan samoja mammoja ollaan:) Tervetuloa joukkoon jälleen!!!
itse laineilin näillä taajuuksilla odotusaikana nikillä santunmamma, mutta niin harvoin, ettei kukaan VOI muistaa minua. Mutta kun pojasta ei tullutkaan Santtua, vaan Eetu, päätin vaihtaa nikkiä samalla kun palailin tänne häröilemään...
Meillä tulee " sanoja" jonkun verran, ÄITI poika on osannut sanoa jo 8 kk ikäisestä. Isä on ÄIJÄ, auto on BRUMBRUM, koira on HAUVA; osaa matkia koiraa, lammasta, lehmää ja kissaa, niin ja tietysti kylpyankkaa!
Ai niin, ja kerran kun oltiin ravintolassa syömässä, eetvartti pyysi " VETTÄ!"
Meillä eetvartti " lukee" paljon kirjoja, ihan rasittavuuteen asti joskus...Heti kun äippä tai iskä pääsee sohvalle pitkälleen, tää yks tuo läjän kirjoja mitä pitää sitten katsella ja lukea. Nyt on myös värit ja numerot alkaneet kiinnostaa...ennen se oli vaan erilaiset autot ja eläimet. Jostain luin, ettei pienen lapsen uteliaisuutta ja mielenkiintoa kirjoihin pidä tyrehdyttää, päinvastoin...
Meilläkin on vielä pinnasuojat käytössä, tosin nyt kun poika opettelee kiipeilemistä, tilauksessa on jo tavallinen lastensänky. Osaa kuitenkin jo tulla jalat edellä alas esim. sohvalta ja meiän sängystä, niin vois olla ihan jees, et siirtyiskin ennen kakkosen syntymää nukkumaan tav. sänkyyn. Sais sit kakkoselle pinniksen heti käyttöön...Eetvartti nukkui nimittäin isin ja äidin välissä melkein kokonaan ensimmäiset 6 kk, joista 4 kk imetin...
No mutta, tämmöstä täällä. Palailen selailemaan teitä taasen. Menen tonne odotus-puolelle häröilemään! Jaksamisia!
Otan osaa " keksi parhain otsikko" -kisaan ;)
Terve MahaGeri! Kyllä minäkin sinut muistan. Tervetuloa taasen! Me vain jämähdimme pinoilemaan ja tähänhän jää aivan kiikkiin.
Pinnasängyssä on meilläkin pinnasuojat käytössä. Sängyn pää on nostettuna. Ensin unohdin sen pitkän nuhan jälkeen sillensä ja nyt se vain on niin. Antsa yleensä nukkuu aika rauhallisesti, eikäkieri jalkopäähän (mitä nyt välilläherää keskellä yötä siihen, että onkin noussut istumaan),
Tsemppiä työelämään Leppis ja Tea!! Minulla ovat lähiajat olleet töissäsellaista hulinaa, että sähköpostien lukeminen rauhassa kuulostaa saavuttamattomalta unelmalta.
Nukkukaa hyvin!
SaaMa
Hiljattain vasta sain Pekan nukkumaan. Päikkärit meni ihan pieleen tänään, joten arvasinkin, että on pitkä rupeama edessä. Mutta tuli tosi hyvä mieli, kun sai nukuttaa tyytyväistä poikaa huutavan ja kiukkuavan sijaan. Nyt vaikuttaa sitte siltä, että tavallinen maito ei sovi Pekalle, vaan aiheuttaa kovia vatsakipuja. Mutta Gefilus-maito näyttäis käyvän. Ja maitohappobakteerilla pystyi paikata sitä, että annoin tavallista maitoa. Eli nyt pitää yrittää vielä enemmän hamstrata tuota G:tä. Kauppias tilas niitä meidän pyynnöstä,mutta on näköjään tullu paikallinen " hittituote" . Ovat siitä meille maininneetkin.
Pääsinpä vain jumpalle tänään. Miehellä oli kokoukseen meno osittain päällekkäin jumpan kanssa. Ensin lupasin tulla kesken pois, mutta sitte mies soitti veljensä tänne puoleks tunniks lasten kassa leikkimään.
Öttikselle on pitäny vastata. Meillä on Deuter Kid Komfort II -lastenkantorinkka. Se on tosi hyvä sekä kantajalle että lapselle. Mutta en mä ainakaan äkkiseltään silläkään jaksa kovin pitkästi kantaa. Tai pitää ainakin opetella säädöt tosi hyvin. Ja kallishan se on. Oon monesti miettiny, että tokkohan niitä siellä pk-seudullakaan saa mistään vuokrattua? Esikoiselle aikanaan ostettiin ja eipä oo kyllä viittiny paljon laskeskella, paljonko on tullu hintaa käyttökertaa kohti. Mutta koko ajanhan se halpenee ;)
Saamuska. Kiitos ohjeesta! Taidan tarvita valmistukseen miehen apua tai laittaa miehen muutenkin asialle. En taida saada ite leikottua jäisestä.
Ynis. Mua ärsyttää monikin asia ja ihan typeristä " kiihdyn nollasta sataan" tosi äkkiä. Just äitin sanomiset usein suututtaa. Ja isälle taas suutun sellaisesta mistä ei oikein vois suuttua. Eli kun se ei joskus millään tahdo käsittää jotain asiaa eikä jääräpäisyyttään voi antaa periksi siinä, että on ymmärtäny tai tehny jotain väärin (yleensä Eu-maatalousjuttuja)
Pottailu on ruennu taas sujumaan, kunhan äiti ja joku lelu tai kirja on kaverina.
T-P:lle voimia! Toivottavasti Onnin tilanne selviää kunnolla ja saatte apua. Pekkaki muuten tällä hetkellä on tosi limainen, mutta vielä oletan, että on jotain ohimenevää nuhatautia toisin kuin teillä.
Voimia ja tsemppausta työssäkävijöille! Onneksi on positiivisiakin kokemuksia. Ja Leppis: Kyllä lapset välillä itkee, teitpä mitä hyvänsä. harmi, ettei äitisi oo tukenasi.
Paranemisia myös Sassalle!
Ynis. Ei Pekallakaan juurikaan oo kunnon sanoja. Eikä ollu esikoisellakan aikanaan. Sen sijaan keskimmäinen rupes puhumaan tosi aikaisin. Mutta ei kannata vielä huolehtia, vaikka ymmärrettäväähän se on. Kukin aikanaan.
Onnea ja tsemppausta Aaviksen uuteen alkuun! Harmi vain, jos se vie sua pois meidän seurasta.
Lil. Ei oo reunapehmusteitäa ikinä ollu (no, kopassa oli ja myös pääty koholla alussa). Pekka hyörii sängyssä milloin mitenkin päin, joten tasapohjainen on.
Tervetuloa takaisin MahaGeri! Ja eetvart, mä oon tosi huono muistamaan nikkejä, mutta kun mainitsit tuon Santunmamman, niin kyllä se tutulta kuulostaa. Voi tosin johtua siitäkin, että välillä tuli haettua noita vanhojakin pinoja.
Korkea aika mennä pesulle ja nukkumaan. Toivottavasti mitään kovin olennaista ei unohtunu.
T@hti
Tulin vaan sanomaan hyvät yöt kaiffareille :)
Yllättävän hyvin mennyt tämä päivä kuumeisen Sassan kanssa. Kiitämme paranemissäteistä yms.
Toivokaa meille myös hyvää yötä, mieluusti vain yksi " maidon" haku. Nollaa on turha toivoakaan...
Hassua puhua maidosta. Ku ei se ole sitä nähnykään...
T. Kerppu (joka saa huomenna pojan taas kaverille leikkiin jee! Jaksaa kipeän vaavin kanssa vähä paremmin ku ei tartte tapella 4v:n kanssa...)
Onni unilla, niillä kakkosunilla. Möyri 1,5h pihalla, joten veihän se voimia. Välipalaakin söi hyvällä halulla.
L-I: Onnin yö on n. 11h. Onhan se ihan sopivan pitkä mutta kun jos yritän siirtää nukkumaan menoa myöhemmäksi myöhemmän aamun toivossa, se ei auta. Eli yleensä menee nukkumaan klo 20 ja herää n. 7. Itse menen nukkumaan 22, muuten en jaksa, kun yölläkin yleensä vielä herätään. Ja jos menee nukkumaan 21.30, herää kello 7 viimeistään.
Kissastakin kuului uutisia kun soitin isälle. Sillä paralla on kasvain, ilmeisesti pernan seutuvilla. Huomenna selviää tarkka sijainti ja se, onko se asia vakava vai ei; onko se helppo leikata. Toivottavasti vielä saadaan Tikru kuntoon, olin ajatellut kyllä pitää sitä kissanamme vielä ainakin 10 vuotta!
G: Meillä ei ole pinnasuojia enää, tai siis sitä pehmeää. Se oli niin lerppu, että pantiin pois. Nyt tarvittais mutta se oli lainassa. Nyt meillä on pahvin palat, ihan vaan estämässä tuttien tippumisen lattialle. Ja 2kk on ollu pääty kohotettuna, nyt mies otti pois. Kun tuo rohina on vaan ja pysyy...
Lila, sullapa ihana sisko;D Pillupieruja, jaiks!
Nyt kahville ja sitten kauppaan vaihtaan kurikset isommiksi. 86 koko oli liian sopiva, jotta mahtuisivat kunnolla keväälläkin.
T-P ja oma (.)