Seksi ei kiinnosta vauvan synnyttyä
Eli mua ei kiinnosta seksi yhtään tällä hetkellä.Miestä kyllä kiinnostaa. Vauva on puolivuotias ja imetän häntä vielä.
Alkuun ei voitu harrastaa seksiä ihan sen takia, että olin todella kipeä synnytyksestä monta kuukautta. Nyt alkaa paikat olemaan periaatteessa kunnossa ja ollaan jonkun kerran harrastattukin seksiä kun vauva on sopivasti nukkunut. En sano, etteikö se ihan mukavaa loppujen lopuksi ole, kun alkuun pääsee. Mua ei vain yleisesti ottaen haluta ikinä, enkä ajattele seksiä ( kuin siinä mielessä, että huolestuttaa tää haluttomuus). Tiedän kyllä,että tää imetys ym. vie haluja, mutta tuntuu kurjalta olla tällainen.
Mies on suhtautunut todella hienosti seksittömyyteen,silloinkin kun olin kipeä synnytyksestä eikä sen takia voitu sekstailla. Toki mieskin tiedostaa sen, että nykyisin on vaikea löytyy edes se aika harrastaa seksiä, kun vauva ei nuku päivisin kuin muutaman hassun pätkän 10-30 min. kerrallaan ja iltaisin ollaan kumpikin tosi väsyneitä. Silti oon huomannut, että mies tajuaa, etten oikein halua. Sanoikin mulle kerran, että mä en taida olla nykyisin kovin innostunut seksistä. Rakastan miestäni, ja haluaisin, että hän kokee olevansa haluttu myös tuolla saralla. Nyt vaan olen niin poikki koko ajan, ettei seksiä vaan ikinä tee mieli. Jotenkin myös tuntuu "väärältä" harrastaa seksiä, kun olen nyt äiti. Tosi omituista ajattelua, kun ennen lasta olin hyvinkin seksuaalinen ja seksistä pitävä nainen. Nyt tuntuu, että olen vain äiti enkä ehdi/saa/pysty olla enää se nainen joka joskus olin. Onko muilla kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (8)
vaan kun on pari muksua pyörimässä, kömpivät viereen nukkumaan ja olet itse töiden jälkeen rättiväsynyt. Se puolen vuoden seksittömyys ei tunnu enää missään.
tuttavapiirissä parikin vuotta ollut seksihalutonta aikaa. Eipä sitä väkisin voi alkaa haluta ja kai se mieskin huomaa sen.
että ne kaikki miehet on ilman seksiä, vaikka nainen olisikin.
Mutta taitavat olla väärät seksin kannalta. Nyt kannattaa olla pelinainen sillä tuo aika on kriittistä läheisyyden kannalta. Miehenä voin sanoa että tuntui ajoittain aika ulkopuoliselta kun vaimolta ei saanut huomiota imetyksen aikana ja kaikki keskittyi vain vauvaan. Kyllähän sen aikuisena ymmärtää mutta silti nimenomaan naisenkin pitäisi ymmärtää jakaa sitä huomiota myös miehelleen ja seksihän on iso osa parisuhdetta suurimmalla osalla. Näin naisen haluttomuus kyllä syö miestä valtavasti ja vaikka säälipillu kelpaa tuollaisessa tilanteessa kun muutakaan saa niin jos haluttomuus venyy pitkään niin ongelmia tiedossa. Kyllä intohimoinen nainen sängyssä on aivan eri asia kuin vain velvollisuuden vuoksi takaapäin antava.
Näin naisen haluttomuus kyllä syö miestä valtavasti ja vaikka säälipillu kelpaa tuollaisessa tilanteessa kun muutakaan saa niin jos haluttomuus venyy pitkään niin ongelmia tiedossa. Kyllä intohimoinen nainen sängyssä on aivan eri asia kuin vain velvollisuuden vuoksi takaapäin antava.
No shit, sherlock. Kerropa sitten vielä, miten se haluttomuus saadan selätettyä, kun ennen halukas nainen kuitenkin kai haluaisi sen seksihalun takaisin palauttaa. Pitäisikö vaan näytellä?
Lapsi on nyt 1v 2kk, imetyksen lopetin 5kk sitten, seksiä synnytyksen jälkeen on harrastettu tasan kaksi kertaa. Ei vaan kiinnosta, eikä mieskään ole mitenkään erityisesti ollut sitä vaatimassa. Mulle taitaa olla jo aivan sama mitä se puuhaa, käykö tumpulla vai vieraissa, ei vaan kiinnosta.
että se haluttomuus ei mene ohi mitenkään itsestään siten, että yhtenä päivänä pitkän seksittömän/lähes seksittömän kauden jälkeen sitä vain huomaisi, että kas, nytpäs himottaakin. Niinpä olen sitä mieltä, että pikkulapsiperheessä kannattaa oikeasti sopia (vaikka merkata kalenteriin, jos ei muu auta), milloin seksiä harrastetaan ja pitää siitä kiinni, jos se suinkin vain on mahdollista. Sanoit ap itsekin, että kyllä se seksi on sitten ihan mukavaa ollut, kun siihen asti on päästy, ja niin se varmasti on monille. Jos jää odottamaan sitä, että molempia haluttaisi harrastaa seksiä yhtä aikaa ja että seksi olisi jotenkin spontaania eikä ennalta sovittua, niin seksi jää varmasti monella helposti pikkulapsiaikana aika vähiin tai ihan olemattomiin. Eikä se seksin laatua - ainakaan minusta - huononna, jos heti seksiin ryhtyessä ei olekaan ollut ihan mielettömän kiihottunut, kyllä siihen joka kerta kuitenkin mukaan pääsee ;)
Me alettiin miehen kanssa mun toivottua synnytyksestä sopia, milloin harrastetaan seksiä, kun huomattiin, että sellaista spontaania hetkeä kerta kaikkiaan tule. Aina jompaa kumpaa väsytti tai vitutti, tai vaikka nokan kaivaminen ja Dr. Philin katsominen tuntui mielenkiintoisemmalta ajatukselta, kuin seksi. Kyllä mullakin oli jonkin aikaa halut hukassa synnytyksen jälkeen, mutta aina se ennalta sovittu seksi silti mukavaa oli, kun pääsi vauhtiin.
Nyt meidän lapsi on 2,5-vuotias, ja spontaanikin seksi on ollut kuvioissa mukana jo jonkin aikaa (siis toki se on spontaania vain lapsen nukkumisaikojen rajoissa), mutta kyllä me edelleen sovitaan usein, että vaikkapa tänään tai huomenna tai lauantaina sitten sekstaillaan. Ja voi se sovittu seksikin olla omalla tavallaan ihan kiihottava juttu - nytkin jo kovasti odottelen, että mies saa tuolla lapsen nukkumaan, niin päästään touhuilemaan.
Ymmärrän toki, että monilla haluttomuus on paljon kokonaisvaltaisempaa, eikä nämä mun antamat vinkit varmastikaan toimi silloin, jos ei esim. seksin aikanakaan pysty kiihottumaan. Mutta jos seksi tuntuu kuitenkin pääsääntöisesti kivalta silloin (harvoin), kun sitä harrastaa, niin kannattaa ainakin kokeilla sitä, että sopii etukäteen, milloin seksiä harrastetaan ja pitää siitä kiinni.
tai ainakin mulla meni. nyt poika 10kk ja seksi kiinnostaa taas kuin ennen. mut eipä paljon sitä ennen. annoin toki ja kun tunnelmaan pääsi niin ok mut aika takkusta oli kyl aluks. että eläpä oo huolissas kyllä ne halut sieltä palaa.