Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gradun ja kandityön tekeminen samaan aikaan?

Vierailija
07.07.2011 |

Olen tehnyt kohta gradun valmiiksi (ilman ohjaajaa), mutta minulta puuttu kandityö. Kandityötä ei vielä silloin aikoinaan tehty meidän alalla ollenkaan kun olen opintoni aloittanut.

Monen mutkan ja tauolla olleiden opintojen vuoksi olen siis nyt tällaisessa kurjassa tilanteessa.

Voisikohan kandityön vain "lohkaista" tuosta gradusta vai tehdä ihan joku erillinen työ. Eipä huvittaisi ja työpaikkakin odottaa valmistumistani. Joten kiire on....olen toki kesän jälkeen menossa yliopistolle asiasta sopimaan, mutta olisikohan jollakin asiasta kokemusta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kandin vähän samasta aiheesta kuin diplomityön.

Ota yhteyttä laitoksesi kandintyön ohjaajan ja sovi asiasta. Meillä työ oli mahdollista tehdä myös kirjallisuustutkimuksena jostain diipadaapasta, kuten tieteellisestä tutkimukseta.

Meillä kandintyö arvioitiin hyl, hyv, kiittäen hyv, ja jos riittä tuo hyv, niin ei kannata kauheasti panostaa.

Vierailija
2/6 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse "jatkan" gradua kandista, aihe siis sama mutta aineisto eri. Ja gradu toki laajempi. Mutta teoriataustaan kopioin juttuja omasta kandistani. Mutta tämä on vrmaan alakohtaista, hanki ohjaaja ja kysy sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kiellä käsittelemästä samaa aihetta kaikissa opinnäytteissä. Yleensähän ne tehdään järjestyksessä helpoimmaista ja lyhyimmästä alkaen.

Yllä jo sanottiin, että hanki työllesi ohjaaja. Hänen kanssaan keskustelemalla voit miettiä, minkä osan gradustasi muokkaat kandin työksi, ja miten se pitää viimeistellä.

Ja kuten yllä jo mainittiin, hanki työllesi ohjaaja. Muutoinkin viestisi kuulostaa siltä, että olisi korkea aika ottaa yhteyttä omalle laitokselle ja/tahi tiedekuntaan ja tarkastella opintojen tilaa kokonaisuudessaan. Tämä on kuitenkin nettihölinäpalsta, asiat hoidetaan oikeasti siellä yliopistolla, missä niitä päätöksiäkin tehdään. Ja jossa nuo opinnäytteet hyväksytään...

Vierailija
4/6 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin niillä on mitään syytä pitkittää hommaa, kun voivat ihan hyvin hyväksyä gradusi osan kandityönä. Tosin enemmänkin pelkäisin sitä, että jos gradu on tehty ilman ohjausta, niin se ei välttämättä olekaan hyväksymiskelpoinen... Sinulla on oikeus ohjaukseen, joten vaadi sitä.

Vierailija
5/6 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli "oikea" ohjaaja ja hän oli tavattoman kiinnostunut työstä. Halusi muuttaa sitä ja tätä, ja voisiko käsittelyä laajentaa niin ja näin, ja olenko miettinyt tällaista lähestymistapaa.

Tavoitteena oli saada työ hyväksyttyä kiireellä ennen vuoden vaihdetta ja aloitin lokakuussa. Tilanteen olin kertonut ohjaajalle.

Oikeastihan kandityö + seminaari on vain jotain 10 op, joten ei siihen kannata tuossa vaiheessa hirmuisesti panostaa.

Vierailija
6/6 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli "oikea" ohjaaja ja hän oli tavattoman kiinnostunut työstä. Halusi muuttaa sitä ja tätä, ja voisiko käsittelyä laajentaa niin ja näin, ja olenko miettinyt tällaista lähestymistapaa.

Tavoitteena oli saada työ hyväksyttyä kiireellä ennen vuoden vaihdetta ja aloitin lokakuussa. Tilanteen olin kertonut ohjaajalle.

Oikeastihan kandityö + seminaari on vain jotain 10 op, joten ei siihen kannata tuossa vaiheessa hirmuisesti panostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan