Onko teillä tuttavapiirissä ihmistä joka ei halua vakituista työtä?
Minulla on, saisi vakituisen työn, mutta ei ota vastaan. Haluaa tehdä lyhyitä sijaisuuksia, mielellään eri paikoissa.
Syynä tähän on ettei halua vakiintua ja haluaa pitkät lomat.
Kyse on jo 40 vuotiaasta ihmisestä.
Kommentit (25)
itseni. Ikä 46 v.
Vapaa työ epäsäännölisellä mahdollistaa sen, että voin tehdä sellaisia upeita projekteja, joista virassa olevat kollegani ovat minulle kateellisia.
Olen kätilö ja teen mielummin sijaisuuksia ja aika lyhyttäkin keikkaa. Näin saan itse pitkälti päättä, milloin minulla on lomat ja vapaat. 50% tai 75% sopparia on nykyään vaikea saada, enkä halua tehdä täyttä 100%. Teen sen verran töitä, kuin on "pakko" ja lopun ajan käytän lapsiin, perheeseen ja harrastuksiin. Jos tulee tiukka paikka, voin tehdä enemmän töitä. Meidän alalla niitä kun on aina tarjolla. Minulla on muutamat vakkariosastot, mihin teen keikkaa, joten tavallaan minulla on myös oma työyhteisö. Oikein passeli ratkaisu meille juuri nyt ja varmaan pidemälläkin tähtäimellä.
ja varmaan et ole työuupunut ja sen saavat huomata asiakkaasikin sitten ;) Onnea elämääsi!
teen töitä pätkäsopimuksilla, kesto pari kk - puoli vuotta, toisen työnantajan kanssa sopimusta on jatkettun kuukausi kerrallaan;-D. Olen oikein tyytyväinen! Töitä riittää, ja tiedän, että tulossa taas on - on vallan ok, jos väliin ja muutama kuukausi vapaata tai hyvin vähän tunteja tuon toisen työnantajan kautta. Ehdin olla kotona lasten kanssa ja huilata itsekin - olen huono aamuherääjä..ja ikää on juuri tuo 40 vuotta;-D.
jossa tehdään jokin asia alusta loppuun, ja välillä olisi aina taukoa.
Mutta en itse, eikä yksikään tuttuni halua tehdä pätkätöitä taloudellisen tilanteen kustannuksella. Se kai siinä on useimmille, vakityö=vakituiset tulot, pätkätöissä pitäisi olla joko varma työnsaanti tai korkea korvaus, joka kattaisi pitempiäkin työttömyysjaksoja.
haluan pitää lomia silloin kun siltä tuntuu enkä olla työnantajan orjana
olen töissä aina silloin kun rahatilanne sitä ajoittain vaatii, mut en muuten, vakityö olis sama kun kuolemantuomio
ihmeellisintä tässä on, että mitä vähemmän haluan vakipaikkaa, sitä suuremmalla innolla jokainen työnantaja niitä tuntuu tuputtavan