Mitä mieltä siitä ettei 17vuotiaan tarvitse edes etsiä kesätöitä?
Vanhempien mielestä pojan täytyy saada levätä koko kesä rankan vuoden jälkeen. Kotonakaan ei tarvitse tehdä mitään jos ei itse halua.
Kommentit (21)
t. ope, jonka ei lomalla tarvitse mennä kesätöihin.
Mitä sitä arvostelemaan tai ihmettelemään. Heillä on syynsä.
Meidän teineistä ei kukaan saanut kesätyöpaikkaa ennen kuin olivat 18v.
se poika kuitenkin tule saamaan aikuisena töitä vaikka olisikin muutaman kesän tekemättä hanttihommia. Ei kukaan oikea työnantaja ole edes kiinnostunut mistään ruohonleikkuusta tai postinjakamisesta, ei niillä lääkärin tai lakimiehen virkaa saa.
Kielikursseille pääsevät.
Vaihto-oppilasvuodesta on jo hyötyä, ja kesätöistä.
mutta minusta 17 vuotias voisi mennä vähäksi aikaa kesätöihin. Mutta jos ei, niin ihan ok. Mutta sitä en ymmärrä, että kotitöitä ei tarvitse tehdä. Siinä vanhemmat petaavat onnetonta parisuhdetta lapselleen. Meillä kotitöitä tekevät ihan kaikki tai ovat siinä mukana sen minkä pystyvät. En osaa sanoa minkäikäisenä se sitten pikkuhiljaa muuttui rätinhuiskuttaminen oikekais työnteoksi. Mutta onpa mukavaa, kun koko konkkaronkka osaa ja tekee, eikä kukaan valita.
muka on kesätöistä? Saa vähän rahaa? Kyllä työtä oppii tekemään vaikkei olisikaan ajamassa nurmea joka kesä teininä.
ranskan numerot korkeana. Katsos kun on jo ahkerat lapset valmiiksi.
Ja siitä saa rahaa, oppi arvostamaan rahaa enemmän kun se on itse tienattua. Hikisestikin ehkä.
se mamma, jonka lapsi ei saanut kesätöitä
muka on kesätöistä? Saa vähän rahaa? Kyllä työtä oppii tekemään vaikkei olisikaan ajamassa nurmea joka kesä teininä.
seuraavan työn saamista. Kielikurssit ovat liian lyhyitä kielen oppimiseen, vaihto-oppilasvuosi on paljon avartavampi kokemus.
Kyllä pennulla pitää vielä olla kesäloma. Ehtii varmasti tekemään vielä riittävästi toitä. Kotihommia sopivasti ja puhetta normaalista ansiotyöstä motivoivassa mielessä on hyvä vaihtoehto.
Kotona tosin saisi nuori tehdä jotain.
Kyllä pennulla pitää vielä olla kesäloma. Ehtii varmasti tekemään vielä riittävästi toitä. Kotihommia sopivasti ja puhetta normaalista ansiotyöstä motivoivassa mielessä on hyvä vaihtoehto.
saada kesätöitä ja omaa itsetienattua rahaa.
Aika harva yritys ottaa kesätöihin, ja niistä julkisen sektorin kesäharjoitteluista ei ainakaan työn makua saa ;-) Oppii vaan pahoille tavoille.
enkä koe jääneeni paitsi mistään. Kielikursseilla kyllä olin parinakin eri kesänä, ja nämä olivat ihan kunnon kielikouluja, ei mitään EF:n (tai mikäsenyt on) biletysreissuja.
Ei ole ollut mitään ongelmia työllistymisen suhteen missään vaiheessa. Oman alan töitä on riittänyt.
ehkä ovat keskustelleet kotona ja lapsi on ollut niin poikki talvesta, että haluavat antaa tälle lepoaikaa, ettei pala loppuun? Kyllä jo lukiossakin voi olla aika poikki jos joutuu numeroittensa eteen näkemään keskimääräistä enemmän vaivaa.
Se taas, että kotona ei tarvitse tehdä MITÄÄN, kuulostaa vähän oudolta.
ei niitä kuitenkaan löytyis ja niillä on oikeesti rankkaa koulussa.
Oma poika on vielä pieni, mutta tällä hetkellä fiksuimmalta kuullostaa systeemi, jossa nuorelle maksetaan kuukausirahaa, ja jos se ei omiin menoihin, niin sitten pitää mennä töihin.
Olen niiiin vihainen ,ettei 16-vuotiaani saanut kesäduunia. Haki varmaan 30 paikkaan.
No, me palkkasimme hänet kotiin. Teimme puutarharemppaa ja hän sai 8 e tunti raskaasta työstä ja vähän kevyemmästä 5 e.
Olen todella harmissani, ettei hän saanut mitään muutan duunia - edes 2 viikoksi ) :