Santorinille lasten kanssa elokuussa?
Matka pitäisi maksaa parin päivän sisällä, ja nyt on alkkanut epäilyttää, että onko siellä liian kuuma lapsille, joista nuorin on 5v.
Onko kokemuksia kenelläkään Kreikan saaristosta lasten kanssa elokuussa? Mielelläni kuulisin.
Kommentit (10)
Kreikassa on kuumaa heinä-elokuussa.
En lähtisi itse. Santorinille kylläkin, mutta kesä- tai syyskuussa.
Mutta jos pidätte tosi kuumasta (40 mahdollista) go ahead.
Olihan siellä aivan läkähdyttävän kuuma, mutta kun vietimme pelkästään rantaelämää ja siestan sisätiloissa niin ei haitannut. Kivaa oli.
Lasten kuumuudenkestävyydessä on isoja eroja niin kuin akuistenkin. Toiset tykkää ja toiset kammoksuu.
Heinäkuussakin on ollut niin kuuma, ettei ulkona oikein jaksa tehdä mitään (+40). Menee loma vähän hukkaan. Parasta aikaa lomailla Etelä-Euroopassa on touko-kesäkuu tai syys-lokakuu.
Ahhhh, ihana saari. Santorinin vieressä ja matalat hiekkarannat lapsille joka puolella.
Santorinilla oli muistaakseni melko vaatimattomat hotellit.
No siellä on, ihan niinkuin kaikkialla maailmassa, kaiken tasoisia hotelleja. Santohan on esim. sinitukka-amerikkalaiseläkeläisten suosiossa, ei ne missään halvassa hotellissa asu. Tosin aika monet käy siellä risteilylaivalla mutt kuitenkin. Että kyllä löytyy luxushotellejakin, mutta sellaiseen ei ehkä suomalaisilla matkanjärjestäjillä oo kiintiötä.
Olen ollut santorinilla heinä-elokuussa ja on ihan siedettävää. Saari on pieni ja siellä tuulee aina, ettei ole niin tukahduttavaa kuin esim jossain Kreetalla samaan aikaan.
Santorinilla todellakin on luksushotelleja, ne ovat enimmäkseen Oiassa ja Imeroviglissä. Ovat pieniä, romanttisia enemmän häämatkatyyppisiä, ei mitään perhehotelleja.
Kamarin kylässä olevat hotellit eivät enimmäkseen ole kovin kummoisia.
Muuten en pidä santorinia ehkä niin kovin lapsiperhepaikkana, enemmänkin sellainen romanttinen pariskuntakohde. Ja hotelli pitää ehdottomasti olla kalderan puolella Oiassa tai Imeroviglissä, jumalaiset maisemat tulivuorelle.
Hotellit on tosiaan pieniä ja melko vaatimattomia, toki varmaan tasokkaampiakin löytyy mutta esim. uima-allasalueet on tosi pieniä. Rannat kivikkoisia. Kaunistahan siellä on kyllä mutta muuten ei kummoinen kohde. Me oltiin heinäkuussa ja silloin oli peräti viileää.
olen itse matkustellut aikoinaan elokuussa lähinnä Kreikassa, enkä veisi lapsiani sinne siihen aikaan.
Onko hotellissanne edes jäähdyttävää ilmastointia?
Santorinilla oli muistaakseni melko vaatimattomat hotellit.