Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko mun tuntea syyllisyyttä (päivähoitoasiaa)

Vierailija
06.07.2011 |

Elikkä, aloitan opiskelut syksyllä monimuotokoulutuksella, johon kuuluu paljon itsenäistä opiskelua ja parina iltana viikossa lähipäiviä. Ajattelin, että laitan aktiivisen 3,5-vuotiaan päivähoitoon 2-3pv viikossa ja 1,5v olisin mun kans kotona ja välillä ystävällä hoidossa, että saisin koulujuttuja tehtyä.

Oonko mä nyt paskamutsi kun laitan esikoisen päikkyyn? Vai pitäisikö mun pitää molemmat kotona? 3,5 tarvitsee koko ajan jotain ohjelmaa, ettei tylsisty. Olisihan siellä sitten tekemistä ja niitä kavereita.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajattelin, että laitan aktiivisen 3,5-vuotiaan päivähoitoon 2-3pv viikossa"

Mutta itse laittaisin ennenminkin 5 päivänä viikossa puoli päivää. Lapsi pääsisi paremmin sisälle päivähoidon rytmiin ja saisi kavereita. Tuo 2-3 päivää viikossa on vähän, kun muut ovat 5 päivää viikossa.

Vierailija
2/7 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse laittaisin ennenminkin 5 päivänä viikossa puoli päivää. Lapsi pääsisi paremmin sisälle päivähoidon rytmiin ja saisi kavereita. Tuo 2-3 päivää viikossa on vähän, kun muut ovat 5 päivää viikossa.

Tuo 2-3 pv on parempi kuin koko viikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin joka päivä 1/2päivää on parempi kuin se että viikossa on vapaapäiviä, kotipäiviä ja pk-päiviä. Jokaisessa paikassa on omat rytmit, tavat ja säännöt ja siinä on aika paletti 3,5v:lle hanskata. Itse laittaisin myös sen pienemmän 1/2 päivä hoitoon juuri säännöllisen rytmin takia. Lapset tulee joka tapauksessa sairastamaan niin paljon, että joudut olemaan kotona lasten kanssa; pyri opiskelemaan niin tehokkaasti kuin suinkin pystyt aina kun vain mahdollista.

Vierailija
4/7 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin joka päivä 1/2päivää on parempi kuin se että viikossa on vapaapäiviä, kotipäiviä ja pk-päiviä. Jokaisessa paikassa on omat rytmit, tavat ja säännöt ja siinä on aika paletti 3,5v:lle hanskata. Itse laittaisin myös sen pienemmän 1/2 päivä hoitoon juuri säännöllisen rytmin takia. Lapset tulee joka tapauksessa sairastamaan niin paljon, että joudut olemaan kotona lasten kanssa; pyri opiskelemaan niin tehokkaasti kuin suinkin pystyt aina kun vain mahdollista.

Ja se helpotti elämää. Säännöllisyys on tuonut rauhallisuutta ja turvallisuutta. Onko vähän vanhemmuus hukassa jos ei osata pitää rajoja tai aikoja? Hyvin voit pitää lapsen 3 pvä hoidossa, sovit sitten etukäteen päivät hoitopaikkaan. Monimuoto-opiskelijan elämää takana pienen lapsen kanssa ja lapsi oli hoidossa, jotta sain raportit kirjoitettua.

Vierailija
5/7 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on laillinen oikeus laittaa molemmat lapset kokoaikahoitoon.

Kai sinä ymmärrät, että syyllisyydentunteesi johtuu niiden av-mammojen ja muiden kaltaistensa ruikutuksesta, jotka eivät ymmärrä pitää puoliaan ja laittaa poliittisia päättäjiä seinää vasten, jotta päivähoitopaikkoja olisi laillinen määrä eli riittävästi.

Ei se ole sinun syysi, jos joku ei saa lastaan päivähoitoon lähimpään paikkaan vaan niiden kunnanvaltuutettujen, jotka mieluummin laittavat kunnan rahat johonkin pytinkiin kuin päivähoitopaikkoihin.

Vierailija
6/7 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin myös minun mielestä paras ratkaisu. 3,5v:n KEHITYSTÄ todella EDISTÄÄ puolipäivähoito.Tämäkin on asia jota ei selkeästi nähdä.Uskotaan että kunhan lapsi mahdollisimman paljon kotona, sitä parempi, riippumatta lapsen iästä.Lapsi tarvitsee jatkuvasti ikätasoa vastaavia haasteita että kehitys etenisi normaalist.Tavallista on että joko haasteet liian suuria tai sitten liian pieniä ja tämäkään ei ole hyvä.

Vierailija
7/7 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi