paljonko lääkkeisiin varata rahaa lyhyen kaavan ivf:ssä?
mielenkiinto heräsi, minkä verran rahaa pitää varata apteekkikäyntiin kun ivf alkaa?
En tiedä vielä enempää mitä hormooneja, mut jarrupiikki ja tämä " kynäsysteemihormooni" mikä lie=)?Kelaltahan saa sit osan takaisin mut apteekkiin pitää kuitenkin varata käteistä, isokin summa=/
Kommentit (5)
Lyhyessä kaavassa ei ole jarruvaihetta, vaan piikitysvaiheen lopulla pistetään toista lääkettä, jolla on tarkoitus ehkäistä munisten ennenaikaista puhkeamista.
Tuo summa on muuten Kela-korvausten jälkeen. Minä pääsin tässä IVF:ssä 2 kynällä, edellisessä IVF:ssä piti ostaa vielä kolmas kynä, josta sitten Kela palautti hinnan takaisin.
-crisse:
mielenkiinto heräsi, minkä verran rahaa pitää varata apteekkikäyntiin kun ivf alkaa?
En tiedä vielä enempää mitä hormooneja, mut jarrupiikki ja tämä " kynäsysteemihormooni" mikä lie=)?Kelaltahan saa sit osan takaisin mut apteekkiin pitää kuitenkin varata käteistä, isokin summa=/
huimia summia...mutta mitäpä sitä ei maksais siitä plussasta=/.
Paljonko se muuten maksaa se yksi kynä, jos ostaa yhden kerrallaan? Taitaa olla reippaasti toistasataa euroa jo sekin?
Mulla oli gonal-f ja määrättiin kaksi kynää ( toisesta jäi vähän jäljelle ) maksoi yhteensä 1029.08 eur - tässä ei vielä kelan korvausta!! Mulla menee työpaikkakassan kautta ja vielä vähän epäselvää kuinka paljon tullaan vastaan..pitää lähetellä lisäselvityksiä kun mennyt lääkkeiden hinnat vähän yli..olisin halunnut suoraan Kelan kaa selvitellä, mut työpaikalla tällainen sopimus. Kai se omavastuu jää sinne 600 euron tienoille. Mut toi on kynän alkuperäinen hinta - tarkistin sen juuri paketista..tulipas pitkä sepustus :)
sehän merkitsee varmaan munkin kohdalla sitä että lääkekatto täyttyy pelkästään tämän ivf:n lääkkeistä, eli loput ois ilmaisia?
Noita kyniä nyt varmaan kuluu ainakin tuo kaksi normaali tapaukses?
Pistää miettimään pitäsikö siirtää koko ivf seuraavan vuoden puolelle, jos jokin menee mönkään ja joutuu keskeyttään hoidon ja aloittaa uudella lääkityksellä tms. sit tulis taas se reilu 600omavastuu eteen=/?
Mulla on muutaman kerran jouduttu keskeyttään kun hyperi on uhannut ja on sit muutettu lääkityksiä et ei ole mahdotonta nytkään.
Ja sit taas jos pakkaseen saatais jotain niin sain ne lääkkeet sit kelalta kokonaan...
Hemmetti, tätä täytyy nyt miettiä järjellä, et kannattaisko vaan malttaa ens vuoden alkuun hoitojen ka.
Moro! Mulla maksoi tämän ekan IVF:n lääkkeet 693 euroa, eli aikas paljon pitää varata rahaa joko käteisenä tai pankkikortille. Meille lääkäri sanoikin, että kun lääkekatto menee tässä nyt sitten yli, niin jos tää eka ivf ei tuota tulosta, hän kirjoittaa uuden reseptin vielä tämän vuoden puolella, niin seuraavat lääkkeet ovat sitten " ilmaisia" eli kela korvaa kaiken. Terv.tiitiäinen