Lähihoitajaksi vai laborantiksi
Olen saanut nuo kaksi opiskelupaikkaa ja toivoisin kommentteja molempien hyvistä ja huonoista puolista.
Kommentit (5)
Ei tarttis olla ihmisten kanssa tekemisissä, kevyttä ja helppoa työtä.
jos haluat varman työllistymisen, niin lähihoitajaksi. Minä mietin samoja vaihtoehtoja 1,5 vuotta sitten ja loppuvuodesta olen valmis lähihoitaja.
mutta olen luonteeltani yksin viihtyvä, enkä ole kovin sosiaalinen. Lähihoitajan duunissa varmaan napsahtaisi päässä parissa viikossa.
Mutta riippuu niin luonteestasi, lähihoitaja varmasti työllistyy paremmin, ja jos vaan kestät olla ihmisten keskellä päivästä toiseen, niin miksei?
Mieti vastaus kysymykseen millainen ihminen olet? ja valitse sen mukaan. Turha miettiä kenenkään muun valintojen perusteella.
Lähihoitajan työ on ihmisläheistä. Pitää tulla toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa: vanhukset, vammaiset, pikkulapset, vaativat vanhemmat jne. Eli tärkein ominaisuus mielestäni sosiaalisuus!
Laborantti taas tekee tarkkaa työtä yksinään tai tutussa tiimissä, ulkopuolisiin ei paljoa törmää. Matikka pitää olla hallussa ja kemian pitää kiinnostaa.
Eli oletko enemmän sosiaalinen vai yksinpuurtaja? Kiinnostaako ihmisten kanssa olo vai itsenäinen ongelmanratkaisu?
Ja ihmettelen miten ihmeessä olet voinut saada 2 paikkaa?!? Kun yhteishaussa jokaisen pitäisi saada vain 1.
T. Opo
minä menisin ehdottomasti laborantiksi