tietääkö kukaan onko nyt menossa paypal huijaus?
Meillä oli auto myynnissä tori.fi. Saimme englanninkielisen tekstarin, jossa ilmoitettiin olevan kiinnostuneita autostamme ja mukana oli sähköp osote johon voisi antaa tarkempia tietoja.
Ostaja halusi maksaa auton paypal tilin kautta, johon hän lähetti linkin, että voisimme rekisteröityä paypalliin. Mikään muu maksutapa ei ollut mahdollinen. Ostaja on kuulemma siirtänyt rahat paypal tilillemme(ei näy) rahat kuulemma alkavat näkyä sen jälkeen kun olemme siirtäneet omia rahojamma 1000e hänen akentilleen, jonka jälkeen saamme auton hinnan ja 1000e takaisin. Onko teillä kokemusta paypal maksamisesta? Onko käytäntö tämä+ Vai onko tämä huijausta?
Kiitos
Kommentit (79)
kaikki viestit suoraan roskikseen. Ei kannata edes vastata.
näin vähän ajattelinkin, että huijausta koko juttu.
Rahathan tulisi näkyä tilillä jos ne on sinne siirretty eikä mitään "takuumaksuja" rahan saajalta tarvita.
Mietin, että onko tuo meidän tekemä paypal tilikin täysin huijausta? vai voiko sitä turvallisesti käyttää joissain muissa ostoksissa?
Jos se kerran on tuon "ostajan" linkittämä juttu. Korkeintaan ole enää yhteydessä poliisiin tuon asian tiimoilta. "Ostajaan" älä ota enää mitään yhteyttä.
Auto olisi kuulemma lähtenyt Malesiaan isommalla hinnalla kuin edes oli pyynnissä mutta ensin olisi pitänyt itse maksaa 800 euroa. Tuli myös toinen vastaava englanninkielinen viesti mutta siihen en enää jaksanut vastata. Aioin ilmoittaa näistä poliisille mutta en ole vielä ehtinyt... Kai se PayPal tili kuitenkin on aito ja olemassa, itsekin ehdin tehdä.
Mulle tuli ja sellainen kysely, kun ilmoitin että vain käteinen kelpaa maksuksi, loppuivat kyselyt. Kuka ostais nyt Suomesta yliverotettua autoa ulkomaille kun Eurooppa on täynnä halpoja koslia. Vain huijarit joilla ei ole tarkoitustakaan maksaa sitä autoa. Toimintaa kutsutaan laissa nimikkeellä TÖRKEÄ PETOS.
hitosta sitä tietää, et onko Paypalin kautta tullu maksu oikea????
Siinä pitäisi jo hälytyskellojen alkaa soida. Ei Suomesta kannata ostaa autoja ulkomaille vietäväksi.
PayPal on hyvä ja luotettava, mutta aina pitää avata tili oikeilla PayPal sivuilla, ei siis jonkun hämärähemmon lähettämän linkin kautta.
Toisekseen jos jokin kauppa tuntuu liian hyvältä, sitä se on. Ei onni sillä tavoin potki. Järki mukaan näihin PayPal hommiinkin.
Minullakin on loppuunajettu romu pihassa ja kaksi "tosi" ostajaa sitä on ollut ostamassa Nettiauton ilmoituksen peusteella. Viestit ihan samankaltaisia kuin edellämainitut.
Täytyy varmaan laittaa nettivinkki poliisille petoksen yrityksestä.
Minulla ei ole onneksi Paypalia eikä tule!!!
Ps. luottamus mennyt ihan kokonaan näihin helv.. nettikauppoihin.
Minullakin on loppuunajettu romu pihassa ja kaksi "tosi" ostajaa sitä on ollut ostamassa Nettiauton ilmoituksen peusteella. Viestit ihan samankaltaisia kuin edellämainitut.
Täytyy varmaan laittaa nettivinkki poliisille petoksen yrityksestä.
Minulla ei ole onneksi Paypalia eikä tule!!!
Ps. luottamus mennyt ihan kokonaan näihin helv.. nettikauppoihin.
Eihän se nyt PayPalin vika ole. Et taida olla ihan sieltä terävimmästä päästä sinäkään, mutta älä huoli, teitä on hämmästyttävän monta tässäkin ketjussa... Miten kukaan voi hetkeäkään edes harkita tuollaisten viestien olevan jotain muuta kuin huijausta?
Paypalissa myyjä ei koskaan siirrä ostajalle yhtään mitään!
Olen tehnyt sen monta kertaa - eikä kyseessä ole ollut koskaan mikään huijaus.
Minullakin on loppuunajettu romu pihassa ja kaksi "tosi" ostajaa sitä on ollut ostamassa Nettiauton ilmoituksen peusteella. Viestit ihan samankaltaisia kuin edellämainitut. Täytyy varmaan laittaa nettivinkki poliisille petoksen yrityksestä. Minulla ei ole onneksi Paypalia eikä tule!!! Ps. luottamus mennyt ihan kokonaan näihin helv.. nettikauppoihin.
Paypalissa myyjä ei koskaan siirrä ostajalle yhtään mitään!
Olen tehnyt sen monta kertaa - eikä kyseessä ole ollut koskaan mikään huijaus.
Itsellä kanssa torissa myynnissä auto ja tuli samanlainen viesti. Soitin kaverille että mikä tämä juttu on niin sanoi, että huijaus. Että oikeeta auton ostajaa odotellessa.
Ilmeisesti on huijaus käynnissä. Meillä oli vene myynissä tori.fi ja saimme samanlaisen enlanginkielisen tekstarin, jossa oli sähköpostiosoite. Meidän olisi pitänyt maksaa jollekin kuljetusliikkeelle 800,00 euroa. Ostaja oli muka maksanut tämän summan ja veneen hinnan paypal-tilille ja maksu tulisi meille vasta kun olisimme itse maksaneet tämän 800 euroa. Saimme myös valeviestiä paypallilta, joka tuli kuitenkin lähes samanlaisesta osoitteesta kuin aito paypall viesti. Aito paypall viesti tulee osoitteesta service@intl.paypal.com ja tämä valeviesti osoitteesta service@paypalitl.com.
Täysin samaa yritettiin täällä. En mennyt lankaan. Miten nuo voivat kuvitella että ihmiset olisi niin tyhmiä, että nielaisisivat syötin?
" Miten nuo voivat kuvitella että ihmiset olisi niin tyhmiä, että nielaisisivat syötin?"
Hyvä,kun et mennyt,mutta joku muu mene ihan varmasti.netista aina löytyy hujattavia.
Itsekin sain täältä- ambros kinberly
ambroskin@gmail.com jo 3viestia.sama kaava.ja niin monimutkainen.
Autonmyyjä sai shekin. Meni pankkiin. Sai rahat. Lähetti auton ja ylimääräiset rahat. Kuukauden kuluttua tuli pankista ilmoitus, että shekki on katteeton. Shekin lunastaja on pankkiin päin vastuussa katteesta. Autonmyyjä menetti siis autonsa ja rahansa.
sen laivan kapteenille, että tietää vetää kaverin kölin alta ... ja hitaasti sittenkin
sen laivan kapteenille, että tietää vetää kaverin kölin alta ... ja hitaasti sittenkin
huh huh.. Älkää nyt tietenkään siitäkö sille rahojanne.