Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työmatka?

Vierailija
04.07.2011 |

Niin, miten pitkän matkan päässä käytte töissä tai paljonko aikaa työmatkaan käytätte... Onko 1h suuntaansa pitkä matka päivittäin ajaa omalla autolla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaan menee tunti tai vähän reilu, riippuen muusta liikenteestä. Talviaamuisin tuntuu joskus raskaalta, tai jos nyt sattuu huono keli. Kohta kuusi vuotta olen vapaaehtoisesti tuota matkaa kulkenut, eikä nyt ainakaan vielä rasita.

Vierailija
2/8 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörällä puoli tuntia

julkisilla 20-30 minuuttia

omalla autolla 10 minuuttia (jos ei ole talvi ja ei tarvitse skrapata ikkunoita)

Tunti olisi minulle liikaa, koska se tarkoittaisi lapsillekin paljon pitempiä päiviä päiväkodissa ja yksinäisiä iltapäiviä koululaiselle. Lisäksi inhoan ruuhkissa ajamista ja ajamista huonossa säässä. Joskus tule mökiltä töihin (ajoa noin 1 h) ja kesällä se vielä menee, mutta kiitän joka kerta, ettei tarvitse joka päivä ajaa niin paljon. Joskus ollaan mietitty muuttoa muualle, mutta työmatka on se, joka pitää nykyisessä asunnossa. Mennään sitten aina maalle viikonlopuiksi ja lomiksi.

Mutta tuohan on yksilöllistä ja monen tekijän summa. Pitää puntaroida eri vaihtoehdot ja miettiä elämäntilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tunti on pitkä matka

Vierailija
4/8 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisilla kulkuneuvoila.

Omalla autolla en tosiaankaan viitsisi moista aikaa työmatkaan joka päivä käyttää (en edes sitä noin 40 minuuttia/suunta, minkä nykyinen matka omalla autolla vie).

Vierailija
5/8 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa siihen kuluu 30min-2tuntia.

Riippuu ruuhkasta.

Vierailija
6/8 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1h päivittäin on pitkä enkä itse sellaista matkaa haluaisi taittaa. Tämä nykyinen lähellä miellyttävää maksimia.

Vierailija
7/8 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä (kesäkelillä). Autolla pääsisin muutaman minuutin nopeammin, mutta joutuisin kiertämään vähän kauempaa. Julkisilla saisin kulumaan yli puoli tuntia, koska molemmissa päissä joutuisi kävelemään ja bussivuorojakin on harvassa.

Minulle tunti on paljon, mutta syrjemmässä asuvalle varmaan ihan normaalia.

Vierailija
8/8 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tunti/suunta olisi pitkä, erityisesti ajaa (kun ei voi tehdä muuta).

Aikaisemmin työmatkani oli tuota luokkaa, riippuen ratikasta, eli kävelyä 15 min + ratikalla 20-25 min ja kävelyä 20 min. Huonolla ilmalla tympeää, mutta meneehän se sen pari vuotta ja ratikassa sai luettua. Nyt on 1,5 km, 5 min fillarilla tai 15 in kävellen. Loistavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän