Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, jotka vaativat etuoikeuksia sen vuoksi, että on lapsi.

Vierailija
04.07.2011 |

Minkätakia törmää äiteihin, jotka esim. kaupassa ei voi koskaan kiertää, eikä oikee tunnu tietävän,että on muitakin ihmisiä kuin hän ja lapsensa. Ollaan vaatimassa etuoikeuksia, esim. vuorotyössä sanotaan syyksi perhe-elämä. Pitäiskö muiden sitten uhrata oma elämä sen takia,että pitäis tehdä äidin esim. iltavuorot, koska muillahan ei sitten saaa eikä pidä olla omaa elämää ja aikaa?

Ei kenenkään onneksi pidä suostua edes sellaiseen. Kun lasta viitataan syyksi kaikkeen. Muillakin on elämää ja perhe voi olla myös sitä että nuorella parilla on esim. lemmikkejä, ei sitä kukaan määrittele.

Sitten vielä se,että äidit vaatii muilta ihmisiltä suvaitsevaisuutta ja siitä, että muiden pitäis tykätä heidän lapsista, tai muuten on lapsivihaaja jos ei tykkää.

On lapsen ylikorostamista, jos vaaditaa tykkäämään sen vuoksi,että on lapsi. Ihminen se on missä muutkin ja jokaisesta ikäluokasta löytyy niitä mukavia ja ei-niin-mukavia ihmisiä.

Sama pätee lapsiin, harva ihminen oikeesti tykkää kaikista lapsista, varsinki jos vanhemmat ei oo mitää kuria pitäny ja luulevat olevansa maailman omistajia.

Joskus äiditkin vois miettiä,että muiden elämä ei pyöri heidän ympärillä ja se, että ei ole vielä perhettä on ihan yhtälailla nautinnollista elämää se, että saa elää suhteessa ja ei tarvitse mennä kenenkään ehdoilla. Minkätakia kaikkien pitäisi tehdä lapset nuorena, jos ei halua nuoruudesta ja vapaudesta vielä luopua.

Äitiys ei ole syy olla itsekeskeinen ja se, että oman lapsen nojalla vaatii etuoikeuksia ja muilta suvaitsevaisuutta. Työpaikoilla kaikki tasavertaisia, ja jos ollaan missä vaan ni lastakin on hyvä opettaa ja kasvattaa siihen,että eivät ole ainoita maan päällä, eikä välttämättä kaikki ihmiset heistä tykkää, vaikka olisivatkin lapsia. Se ei tarkoita lapsi-vihaa vaan sitä että keskittyy omaan elämään eikä siihen,että pitäis hymyillä äidille ja sen lapselleen, ihan ku he olisivat maailman napoja.

Junassakin oli kerran hyvä esimerkki, kun parivuotias tenava tuli kokoajan meidän koiraa silittelemään. No ykski kerta olis riittäny, mutta vanhemamt istui jossain siellä eikä edes tullu hakemaan pois. Eikö he todella tajua sitä, että ei meitä hirveesti sen tenavan viihdytys tai hymyily sen lässytykselle siinä kiinnostanu. meitä kiinnostaa toisemme ja koiramme hyvin vointi, ei tuntemattomien penska, joka vaeltelee toisten eläimiä rutistelemassa ilman vanhempien valvontaa. meidän tehtävä ei ole valvoa tai jotenki kiinnostua muiden tenavista. meillä myös oikeus matkustaa rauhassa ja yks silitys nyt ei haittaa, mutta se, että ravataan kokoajan ni häiritsee meitä. vanhemmat vois välillä miettiä, että jos he rakastaa lastaan, ei muiden elämä tarvi jonkun toisen lapsen ympärillä pyöriä. hyvin itsekästä olettaa näin.

Vois lisää olla sellaisia äitejä, jotka puhuu muustakin kun heidän lapsestaan, olis kiva ku äiti olis joskus kiinnostunut muidenkin asioista ku itsestään ja lapsestaan ja eläis myös naisena. Terveellinen kuulumisten kertominen on hyvä, mutta itsekeskeinen kertominen on vähä oma-navan tuijotusta. Sellainen äiti, joka ymmärtää myös muitaki ihmisiä ja on monipuolinen kertomisillaan ja aidosti kiinnostunu myös muiden kuulumisista on mukavaa seuraa :)

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat koiraihmiset, jotka lässyttävät koiristaan ja lapselliset koirattomat, jotka lässyttävät muksuistaan.

Mukavimpia ihmisiä ovat molempien sekoitus, eli lapselliset koiranomistajat:-)

Ehdin olla töissä n. pari vuotta viidennen ja kuudennen lapsen välillä ja sinä aikana en ollut kuin pari kertaa sairaslomalla. Eniten siellä lusmuili ja etuili lomien pitämisissä lapsettomat ja sitten perheelliset joilla isoja lapsia/lapset jo muuttaneet omilleen.

Me perheelliset(joilla pieniä lapsia) teimme kaikkein ahkerimmin ja tunnollisimmin työmme!!

T. Äiti, jolla 8 lasta, 4 koiraa, 2 ponia,2 hevosta,vuohia, kanoja + jyrsijöitä.

Vierailija
2/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä lapsiperheiden oikeudet tiettyihin palveluihin ja etuihin on säädetty jo laeissa ja asetuksissa, sekä niistä on kunnissa päätetty ihan demokraattisesti. Et voi olla niin yksinkertainen, että mielestäsi lapsia tulisi kohdella kaikessa kuten aikuisia! Jos todellakin olet tätä mieltä, olet täysi kakara.

P.S. Kukahan tässä asettaa itsensä yli-ihmisen asemaan, jos et sinä..

että jotkut ihmiset pudottaa he sieltä pilvilinnoista alas muiden ihmisten sekaan.

Joo eivät todellakaan ole mitään yli-ihmisiä, ihan samalla viivalla ku muutki. lapsi ei ole syy ylpeilyyn tai paremmuuteen ihmisenä.

jokaisella sama ihmisarvo, samat oikeudet ja velvollisuudet.

samat säännöt kaikille, myös lapsiperheille, eikä mitään puolusteluja siitä, että on lapsi.

ei muiden elämä kenenkään lapsen ympärillä tarvi pyöriä sehän on selvää, mutta EI KAIKILLE ÄIDEILLE!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, hienoa jos homma toimii ja kaikki (myös ne lapsettomat) ovat sitä mieltä. Ja ymmärrän toki, että äidit haluavat loman kun päiväkoti on kiinni. Minua vaan ärsyttää se asenne, joka siis minun työpaikallani on, että kuvitellaan ilman muuta että se lapseton on se joka joustaa. Eihän meillä ole muuta elämää. Olen myös naisvaltaisella alalla koko ikäni työskennelleenä huomannut, että siellä ollaan sujuvasti muiden kanssa samaa mieltä, varsinkin jos pomo sattuu vähänkään "suosimaan" näitä lapsiperheitä. Mutta sitten kahvipöytäkeskusteluissa mutistaan että minulla olisi kyllä omaakin menoa ollut... näin olen omalla työpaikallani kuullut, varsinkin vanhemmat naiset ei uskalla avata suutaan. Että en nyt ihan siihen luottaisi jos jonkun pikkulapsen äiti on sitä mieltä että ihan kivasti kaikki joustaa ja jokainen on tyytyväinen...

Vierailija
4/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on tietenkin sitten niiden oma häpeä, jotka ei suutaan saa auki. En toki vaadi, että jokaisen ajatuksia pitää alkaa lukemaan ja jos saa sellaisen kuvan, että kaikki on tyytyväisiä niin sitten voi hyvillä mielin uskoa siihen.

Vierailija
5/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vain sanonut, ettet halua, että lapsi koko ajan ramppaa silittämässä teidän koiraanne? Ehkä vanhemmat ovat olleet tyytyväisiä, kun lapsi on saanut tekemistä ja ihailtavaa teidän koirasta, eivätkä ole huomanneet, että teitä vituttaa? Tai olisit heti ensimmäisenä sanonut, että ei saa tulla silittämään, kun koira on vihainen lasten kanssa tms. Ihme valitusta.

Ihan ensiksi haluan painottaa, että en ole koiraihminen. En ymmärrä niitä jotka asettavat koiran lapsen tasolle, mutta pystys järkeilemään sen verran että uskon että nämä ihmiset oikeasti tuntevat niin, ja että heille pieni koira voi olla lapseen rinnastettvan rakas ja tärkeä. Mutta aiheeseen: Ei ole koiran omistajn tehtävä sanoa vanhemmille ettei saa silittää, vaan vanhempien tulee kysyä saako silittää! Tietenkin! Ei koira ole joku julkinen nukke, vaan olento, jolla saattaa olla pelkoja jopa ihmisiä kohtaan. Varsinkaan isoa koiraa ei saa edes mennä silittämään titämättä miten se reagoi vieraisiin ihmisiin. Samoin kuten se, että koiraihmisten tulee tajuta etteivät kaikki halua silitää heidän koiraansa tai koiran ei saa antaa "innoissaan kun on" hyppiä muiden päälle. Kukin pysyköön omalla reviirillään, kunnes saa luvan tulla tekemään tuttavuutta. Piste.

Ja vaikka mun lapset on mulle maailman napa, niin tajuan etteivät ole muiden:) Ainoa paikka missä vaadin erikoisoikeuksia on tavaratalojen hissit. Ruuhka-aikaan mielestäni rattailla matkustavalle pitää antaa paikka hississä, JOS itse pystyy ilman rattaita menemään portaita. Ja teen itse aina niin jos olen ilman rattaita liikkeellä. Samoin kuten avaan oven rattailijoiller, vaikka kukaan ei avaakaan ovea minulle kun olen ilman rattaita. Muissa asioissa kaikki ovat samalla linjalla.

Vierailija
6/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan opiskelijoillakin omat lait ja oikeudet, kuin työssäkäyvilläin.

miten tää liittyy nyt lapsien lakiin tms. Jokaisellahan on omat lait ja oikeudet ja velvollisuudet.

Lapsella ei ole oikeutta lyödä tai sylkeä toisten päälle, kuten ei aikuisellakaan. Lapsella ei ole oikeutta häiriökäyttäytyä kuin ei aikuisellakaan, ja siihen kyllä puututaan välittömästi, jos näin käy.

Tietynlaiset oikeudet ja velvollisuudet on kaikkia kohtaan. Kyse oli nyt siitä, että lapsiperheen jotkut äidit ovat vaan nenäkkäitä ja ylpeilevät muille liikaa sillä, että on lapsi.

kun pointti on se, että muiden elämä ei tarvi eikä saa pyöriä toisten lapsien ympärillä, siinä ajattelee omia oikeuksiaan ettei pistä toisten kakaroiden elämää oman elämän edelle. Eihän ne muutkaan toisilleen niin tee paitsi äidit omille lapsilleen?

Siispä pointti on se,että muille se äidin lapsi on ihan sama ihminen missä muutki, oli mummo, lapsi, nuori yms.

ja häiriökäytökset, oli lapsi tai aikuinen näkyy kauas, eikä se puolusta sitä,että ois lapsi.

lapsella ei ole oikeutta käyttäytyä miten sattuu, mikä poikkeaa normaalista kehityskaudesta.

Vierailija
7/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun satuitkin tuohon loppuun kirjoittamaan, että itsekeskeinen kertominen on vähän oman navan tuijotusta :D

Vierailija
8/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi

Vierailija
9/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Nousitko väärällä jalalla sängystä vai etkö saanut kyrpää viime yönä?

Elämä on perseestä ja sitten sitä kuolee...

Vierailija
10/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostat kateelliselta, kun ei ole omaa lasta...

Hanki lapsi, niin voit sitten käyttää näitä "etu-oikeuksia".

Vierailija
11/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on pointteja joo, mutta mikä tässä nyt tökkii? Oletko ehkä tahtomattasi lapseton tai kipuiletko sen asian kanssa ettet tiedä haluatko koskaan saada lapsia tai haluaako kumppanisi lapsia jne.

Joku sieltä taustalta nyt tunkee tuosta kirjoituksesta läpi.

Mutta pointit ihan asiallisia kyllä sinänsä. Vieraita elukoita ei ole syytä lasten läästiä, ihan jo oman turvallisuutensakaan takia. Mitä taasen tulee siihen että joku äiti jaarittelee kaiket ajat mukuloistaan tai korostaa niitä, niin ei siitä ap:n tai kenenkään pidä hernettä ottaa nenään. Iteltäänhän se siltä mammalta on pois kun pian kukaan ei jaksa sellaisen mutsin seuraa. Ja kaikki me ihmiset vaan ei olla toisillemme hyvää seuraa, joten joku ns. hyvä tyyppi voi perheellistymisen myötä muuttua monestakin syystä vähemmän hyväksi seuraksi. Se on elämää.

Vierailija
12/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vähän eurosinkku vai lapsettomuushoidoissa epäonnistunut?

Ne lapset on ihmisiä joita kiinnostaa esim koirat ja muut likaiset asiat. En minä mielellään lapsiani päästä minkään haisevan koiran luo, mutta on helpompaa antaa käydä silittämässä kerran, jotta se tauoton höpötys aiheesta loppuu.

Se jos kaupassa joku ei ole sinua älynnyt kiertää on oma syysi, olisit sanonut että "anteeksi pääsisinkö tästä ohi." Ei sekään siitä lapsesta johdu, vaan siitä että moni äiti joutuu ajattelemaan ja hallitsemaan samalla kertaa sen lapsen, ostokset ja välttämään mahdolliset katastrofit joita vain pienet lapset voivat aiheuttaa. Siitähän sinä katkera yksinäinen sielu et tiedä mitään.

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
13/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleen tärkeistä asioista, niin "lapselliset" kuin lapsettomatkin, sinäkin ap. Minäkin muistan nuorena opiskelijana ihmetelleeni ja kauhistelleeni pienten lasten äitejä, kun heidän elämänsä vaikutti niin kauhean lapsikeskeiseltä. Nyt nelikymppisenä kolmen koululaisen äitinä ymmärrän tästä jo vähän enemmän, ja näen senkin, kuinka itse olin nuorena itsekäs omille jutuilleni (tietty harrastus, opiskelu). Äidin keskittyminen lapsiin on pitkälti jo luonnon sanelema juttu, ja hyvä niin. Aika aikaansa kutakin. Tietenkään syrjintää esim. työpaikalla ei saa esiintyä puolin eikä toisin, jos näin on, niin esimiehen juttusille vain. Toivomuksia esim. lomista on kuitenkin kaikilla oikeus esittää.

Vierailija
14/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kahden pienen lapsen äiti,ja kolmantemme syntyy ihan lähipäivinä. Olen kanssasi jokseenkin samaa mieltä. Esimerkiksi siitä, että työpaikalla ei lomien suhteen saisi vedota siihen, että "kun on lapsia", sillä minusta kaikki ovat siinä asemassa samanarvoisia. Ystäväpiirissäni on muutama pariskunta, joka ei oikoo hankkia lapsia olleenkaan, ja kyllä meillä on muutakin puhumista heidän kanssaan, kuin vain lapset. Ja kyllä joskus tuntuu, että äiti kaverit puhuvat vain ja ainoastaan lapsista, sekin voi olla tylsää....tuo koira junassa esimerrki oli minusta aika raju, vaikka itse voin kuvitella, että omia lapsia en ainakaan päästäisi koiraa silittämään, mutta silti jotenkin tuntuu, että miten voi oikeasti häiritä pienen lapsen kiinostus koirasta!? Tämä voi olla myös kulttuurieroa, sillä esim. kreikassa on outoa, jos joku ei huomioi vierasta lasta, noh..anyway. Yritän tässä sulle vaan kertoa, ettei KAIKKI äidit suinkaan vaatii itselleen etuoikeuksia, tai muuta vastaavaa...ja jos joskus sattuu käveleen äiti/vaunulauman kanssa niin, että koko bulevardi on jumissa, niin mitäs sille nyt voi...ei sitä tehdä tahallaan, ja voihan asiasta huumorillakin selvitä. Ihmisiä on erilaisia, ei saisi yleistä:)

Vierailija
15/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muakin rasittaa vain omista lapsistaan jaarittelevat ihanat pikku äitylit jotka ovat tehneet vanhemmuudesta niin varustekilpailun kuin jonkun suoritettavan mission. Lapsen ruokailut, puhtaanapito, liikkuminen ja nukkuminen eivät ole mitään normaaleja asioita, vaan niihin valmistaudutaan kelloin, mittarein ja kaiken maailman härpäkkein, niistä jauhetaan loputtomiin ja vähintään kerran päivässä muistutetaan myös lähipiiriä facebook-päivityksen muodossa mitä se ihana pikkuinen hellanlettas tentään murunen on tänään tehnyt.

Vierailija
16/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on sekin aika huvittavaa lukea, millaisen ihkun pannan pikku-Fifi saikaan tai mitkä nappulat laittavat masun sekaisin :-)

Joillain ihmisillä vain on taipumus tehdä asiat perusteellisesti ja viimeisen päälle, mutta toisaalta parempi niinkin kuin että eivät välittäisi ollenkaan - etenkin kun on kyse elollisista olennoista, jotka vaativat huolenpitoa.

t. jo pahimmasta äitihössötyksestä eroon päässyt äiti, myös entinen koiranomistajahössöttäjä

ja muakin rasittaa vain omista lapsistaan jaarittelevat ihanat pikku äitylit jotka ovat tehneet vanhemmuudesta niin varustekilpailun kuin jonkun suoritettavan mission. Lapsen ruokailut, puhtaanapito, liikkuminen ja nukkuminen eivät ole mitään normaaleja asioita, vaan niihin valmistaudutaan kelloin, mittarein ja kaiken maailman härpäkkein, niistä jauhetaan loputtomiin ja vähintään kerran päivässä muistutetaan myös lähipiiriä facebook-päivityksen muodossa mitä se ihana pikkuinen hellanlettas tentään murunen on tänään tehnyt.

Vierailija
17/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eurosinkku, katkera lapseton? anteeksi mitä, olen onnellisessa parisuhteessa elävä nuori nainen ja en aijo hankkia lapsia moneen vuoteen vielä.

kyse ei nyt ole mistään sellaisesta vaan se on juuri sitä,että suututaan jos sanoo totuuksia esim. sinun kaltaisesta äidistä.

koirani ei haise tiedoksi vain, enemmän se sinun paskaperse tuottaa sitä hajua.

varo vaan koirani saa sun lapsesta bakteereja, sanotaanpa näinpäin. ;)

Vierailija
18/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä facebookissa päivitelty oman penikan paskan värityksiä, vois muut ihmiset poistaa tollasen yökötyksien suoltamisen pois kaverilistalta, ku tuskin muita kiinnostaa teidän pentujen eritteet :D

Vierailija
19/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekava, mutta hyviä pointteja oli. Minä olen naisvaltaisella alalla. Minulla ei ole lapsia ja olen aina ihmetellyt sitä, miksi äidit olettaa ilman muuta saavansa ne lomansa esim. heinäkuussa kun päiväkoti kiinni ja syynä on, että kun minulla on lapsia? Joo minullakin on elämä, aina oletetaan, että ne lapsettomat joustaa. Ymmärrän kyllä, että on kiva olla lasten ja miehen kanssa lomalla yhtäaikaa, mutta miksi oletetaan, että minun ei tarvitse lomailla mieheni kanssa?

Hyvä esimerkki: Työkaverini lapsen koulu alkoikin viikkoa myöhemmin mitä hän alkukesästä oli olettanut. Hänen lomansa oli sillä viikolla kun koulun luultiin alkavan. Minun lomani alkoi seuraavalla viikolla, jolloin siis koulu todellisuudessa alkoi. Myös miehelläni oli loma minun kanssani yhtä aikaa. Kun tämä koulunaloituksen alku selvisi työtoverilleni, hän ilman muuta oletti että minä vaihdan lomaa hänen kanssaan, koska hänen lapsensa koulu alkoikin viikkoa myöhemmin. Minun lomallani ei sitten niin väliä ollut, eikä sillä että meillä oli miehen kanssa lomasuunnitelmia (pitkästä aikaa yhteisiä). No mamma ei saanut lomaansa vaihdettua, en tiedä miten järjesti lapsensa kouluun menon.

Vierailija
20/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fanaattiset koiraharrastajat, siinä toinen sekopäinen joukkio. Mulla on pari facebook-kaveria jotka puhuvat minulle jotain ihan tuntematonta kieltä päivityksissään. Ne kai koskee jotain agility- ja näyttelyjuttuja. Tyyliin "Pupsi sai hyl. ja Möllikkä 0 + 2. Fantsua!".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi