HELMISIMPUKAT 2012, Vko 27
Kommentit (56)
jMJ:olipa kurjaa kuulla, millainen päivä sinulla oli, toivotaan parasta kuitenkin!
Itselläni on nyt takana yksi neuvola,ja eilen otettiin labrakokeet ja ootellaan ultra-aikaa tulevaksi...Voi kunpa siihen ei menis kovin pitkään..malttamaton on ihmisen mieli...
Olossa ei ole mitään uutta, vessassa saa rampata ja kuvotusta ilmassa pitkin päivää, tuntuu että koko ajan vaan pitäis syödä jotain, mutta kun ei mitään tee mieli...myös väsymys vaivaa edelleen ja voimattomuus, heti kun tekee jotain puuskututtaa toden teolla...toivottvasti pian helpottaa...
Kaikille hyviä heinäkuisia päiviä toivottelen ja paljon voimia tasapuolisesti kaikille!:)
Kesäyö 8+2
Pahoitteluni kurjista uutisista,toivottavasti sielä masussa sitten kuitenkin olisi joku.Kamala huoli varmasti sinulla. :( Tsemppiä kovasti!
Mulla oli lääkärineuvola.Sydänääniä ei kuulunut,mutta oletan sen johtuvan siitä pitkästä kuukautiskierrosta kun sikiö ei oikeasti ole niin vanha kun mitä menkkojen mukaan on laskettu.Nyt sitten odottelen kaksi viikkoa ultraan että onko sielä vielä eloa.Raskausoireet edelleen hyvin minimaaliset,väsymystä on ilmassa kovasti.Nälkä on jatkuvasti,mutta mikään ei oikein maistu.
Eilen oli kovasti huolia sairaan koiran takia ja minulla oli supistuksia ihan stressin ja ahdistuksen vuoksi.Kurja yö täälläkin takana.Onneksi koiranpentu selvisi,sain jopa nukuttua muutaman tunnin.
Mun pitäisi kiinnittää painon nousuun myös huomiota,jokaisesta kolmesta raskaudesta on jäänyt kiloja.Painan nyt enemmän kun viimeisilläni ensimmäisestä...miten ne kilot jääkin niin salakavalasti roikkumaan?
Mulla on yöllä tullu pientä veristä vuotoa, aamulla onneksi enää rusehtavaa. Olen kuitenkin kohtuullisen säikähtäny täällä vaikka neuvolan th:n mukaan ei vaikuta keskenmenolta oireet. Mulla on varhaisultra vasta viikon päästä (15.7.), jolla tarkistetaan että raskaus on siellä missä pitääkin. Neuvolasta sanoivat vain että jos on näillä viikoilla mennäkseen kesken niin sille ei kukaan voi mitään ja harvoin vaatii edes mitään jälkitoimenpiteitä. Mutta että kuulemma mun oireiden perusteella kyseessä ei todennäköisesti ole keskenmeno vaan ennemminkin jonkinlaiset valekuukautiset.
Jotenkin hullua oll viidennessä rasuadessa näin paniikissa, mutta ne neljä aiempaa on menneet suunnilleen oppikirjan mukaan, helpolla ja ilman mitään ongelmia.
Mä niin toivon ettei tuo vuoto olisi mitään vakavaa.
Täällä 19v toisen lapsen odottaja. Esikoinen on 2v 9kk ikäinen. Tulevan lapsen LA 24.2.2012 ja synnytyssairaala SeKS.
Nyt on meneillään viikot 6+6. Pientä kuvotusta koko ajan, ja väsyttää hirvittävästi!! Pitäisi jaksaa esikoisen kanssa touhuilla :/
Tuskailen täällä koska maha alkaa näkymään. Välillä on aika paljonkin turvotusta mahassa, ja kun olen muuten olen hoikka/normaalirakenteinen niin ei kiva. Haluaisin siis pitää tätä salassa vielä varsinkin kun on näin alussa.
Täällä näyttäisi olevan aika monta, jotka myös synnyttävät Seinäjoella. Tietääkö kukaan mikä käytäntö Seinäjoella Kirkonkrannin neuvolassa on. Ultraavatko siellä ensimmäisellä kerralla? Varasin pari päivää sitten ensimmäisen neuvola-ajan. Sain ajan viikolle 9+4. Mielestäni terveydenhoitaja sanoi, että koitetaan katsoa myös ultralla.. mutta enhän minä enää muista kunnolla kaikkea kun jännitti niin :))
Tänään piti lääkärin soittaa, eikä se tietenkään soittanu. Vitsi mua ärsyttää!
Onko teillä kokemuksia tollasista kemiallisista raskauksista? Kaikkialta kun lueskelin niin ihmisillä on aika pian alkanut kuukautiset ja vauva on tullut niiden mukana ulos. Mulla ei edelleenkään ole verenvuotoa eikä muita keskenmenon tuntuisia juttuja. Erikoista..
Seinäjoen kirkonkrannissa on ultra ja uskon, että ultraavat. Mä kävin siellä ultrassa rv7+0 eli pari viikkoa sitten, kun mulla oli pientä veristä vuotoa. Nyt Nurmoon terkkarit ovat tuoneet sinne mukanaan mun käsityksen mukaan uudemman ja paremman ultran ja varmasti ultraavat, kun vaan pyydät! Nurmon neuvola on suljettu heinäkuun, niin ovat sit kirkonkrannissa. Kun eihän noilla viikoilla vielä välttämättä syke doplerilla kuulu.. Niin ja onnea! :)
Monilla tuntuu tuota palelua olevan, mutta onneksi on nyt näin lämmin. :) Itse vielä ihmettelen oireiden puuttumista.. Mietin, milläköhän viikolla pahoinvointien pitäisi viimeistään alkaa jos on alkaakseen ja vkolla 12 yleensä jo helpottaa..? Ei sillä, että kaipailisin, mutta oireettomana raskaus tuntuu jotenkin epätodelliselta.
En muista mainitsinko tällä palstalla, mutta onko monikin teistä nähnyt jonkin raskautta enteilevän unen? En yleensä usko (tai siis ikinä) uniin tai niiden merkityksiin, mutta ennen kuin tiesin raskaudestani, näin todella erikoisen unen, jossa kaikki hampaani putosivat. Googlettamalla sitten löytyi useampi vastaus, jonka mukaan joissakin suvuissa se on äidillä ja tyttärillä ollut yleinen merkki raskaudesta. Vähän karmivaa, enkä voi vielä kysyä äidiltänikään tuosta, koska olemme päättäneet kertoa tuleville isovanhemmille vasta rakenneultran jälkeen. Oletteko te muut paljastaneet jo ihanan uutisen tai miettineet, millä tavalla/milloin se paljastetaan?
Ensi viikonloppuna tiedossa ainutkertainen kaveriviikonloppu. Ystävät ovat huippuja, huomioivat tarkkaan ruokarajoitukset ja muut. Ne aniharvat, joille olen uskoutunut. :)
Mulle voi lisätä sairaalaks TAYS :)
Joo mää näin päivää ennen testin tekoa unta, että sain kaksoset, tytön ja pojan :) toisaalta ihan ymmärrettävää toi uni ku oli menkat myöhässä kuitenkin jo 3pvää sillon, pyörihän se mielessä se raskauden mahdollisuus :) mutta toisaalta testi oli vähä ennen unta näyttänyt nega. Eli uskon sen olevan enneuni :) jännittää siksi hieman menna ultraan :D toisaalta, toivon niitä kaksosia :) harmi vaan ku suvuissa ei ole kaksosia, eikä raskaus saanut alkuaan hoitojen avulla!
Meillä tosiaan ultra 15pvä. eka neuvola oli 27.6, sydänäänet eivät kuuluneet tuolloin :/
Mulla oireina nyt väsymys, turvotus mahassa ja rinnat valtavat, jatkuva nälkä ja herkkyys; mitään ei voi lukea tai katsoa, itku tulee :D
Paha olo tulee lähinnä jos ei syö ajoissa sekä vanhoissa autoissa joissa huono ilmastointi. Oksentamiselta oon säästynyt siis kokonaan :) se oli se seitsemäs vko pahoinvoinnin vko :D ..koputan puuta!
Onko muilla ollut vihlontaa alavatsassa? Mulla on nyt vihlonut tänään ja eilen enempi, vkoa nyt siis 9+6. Pelottaa :( edellinen keskenmeno alkoi vihlonnalla, tai sillai että mua vihlo tasan vko ennen kun verta alko tuleen. Tahtosin niin ultraan jo!
Täällähän on ollut virkeää sakkia näin kesälläkin. :) Tsemppiä kaikille oksentajille, se ei taatusti ole kivaa!
Mulla tuo maha on kans iltaisin niin valtava, etten tiedä mitä pitäisi päällään ja millä sen peittäisi. No, onnex kesällä voi pitää löysiä kesämekkoja...minäkin tosiaan sellainen normipainoinen, tiukkoja vaatteita käyttävä ni näkyy helposti + ei mhd farkun nappi kiinni iltaisin. :( Ihme turvotus.
Tänään on sattunut ihmeellisesti mahaan. Ja kahtena päivänä lomalla päähän. Ja mul oli vaan ibumax, otin sen,ku en pysyny enää tolpillani. Ootteko muut syöneet ibumaxia raskaana?
Tiedän, et ei suositella, mut pakkauksessa lukee, et ei viimeisellä kolmanneksella ja toisaalta ei mulle auta panadoli yhtään.
Mut edelleenkään ei muita oireita, ku toi turvotus ja ehkä enentynyt lievä väsymys iltapäivisin (silmiä painaa niin pirusti). Toivottavasti kaikki olis hyvin, ultraan vielä vajaa kaksi vikkoa ja jännittää jo nyt ajatuskin.
Noh, aurinkoa päiviinne ja hyvää sekä rentoa odotusmieltä!
Onnenhelmi 6+4
Kyllä nyt on mennyt olotila alas kuin lehmänhäntä. Hirveä helle ulkona ei helpota tilannetta yhtään. Olenkin päivät pitkät sisällä ja ihan vain pakolliset hommat saan tehtyä. Kelloa tulee katsottua sen sata kertaa ja tunteja laskettua siihen hetkeen, kun mies tulee kotiin. Tänään kävin kuitenkin zumbassa mutta se oli suuri virhe. Otin juomaksi poikkeuksellisesti laimeaa mehua, kun ajattelin, että jos oikein alkaa heikottamaan saan siitä vähän poveria mutta se alkoikin närästämään! Että oli tuskainen tunti. Täytynee nyt pysytellä pois niistä kekkereistä niin kauan kuin tätä heikkoa oloa kestää. Vaikka minulla on aiemmista tuo närästys pysynyt kyllä loppuun saakka aina vain pahentuen...
Huomenna saapuu vielä kesävieraat ja mietin tässä kovasti miten tämä asia salassa pidetään jos happi on näin heikko?
Eilen varasin ultran ensi viikolle, joten keskiviikkoa nyt odotetaan jännityksellä.
loikkaiskohan sitä mukaan tänne...
mitäs tietoja työ haluutte listoille?
No kahdeksatta täällä odotellaan ja synnäri TAYS,la 22.2,vaikka neuvolassa laskevat 18.2 koska eivät huomioi kierron mittaa.
En ole käynyt ultrassa vaikka mieli tekisi,en vaan ole saanut tavallaan selvyyttä missä täällä Tampereella kannattaas käyä.Neuvolaan menen ensi ke,mutta eihän siellä sydänääniä edes kuunnella kun on nii pienet viikot.
Malica 7+2
Onpas täällä juttu tyrehtynyt - ihmiset taitaa olla lomalaitumilla? :)
jmj., voi kurjuus tuota epätietoisuutta :(. Soittiko lääkäri eilen tai tänään?
Varasin ekan neuvolan, se on reilun viikon päästä!
Ja Helmikuunhelmi: mä tein päätöksen (ainakin toistaiseksi) että mennään KOS:iin. :)
Mä jään nyt kohta toiselle lomapätkälle, jee ja huh. Alkoikin jo tää viikko kypsyttää - tai siis lähinnä nää työt :). Reissaillaan seuraavat viikot joten palaan taajuuksille varmaan vasta heinäkuun lopussa. Nauttikaa!!
Sailis 7+1
sailis: Ei kukaan oo soitellu. Soitin itse sinne tänään ja sieltä vaan todettiin, että lääkäri on seuraavan kerran paikalla tiistaina, on varmasti unohtanut soittaa. Kyllä ne anto verikokeiden tulokset joka oli 4580. Eipä sano mulle mitään. Siksi sen lääkärin piti soitella ja selittää. Meillä on onneksi neuvola maanantaina niin luulisi jotain selviävän.
Todella inhottavaa, eikä toi mehiläisen palvelu kyllä ole olleenkaan 130€ arvoista!
Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
Voihan väsymys. En jaksa mitään. Ihan krapulainen olo koko ajan ja kaikki kuvottaa. Eipä muuta. :D Eka neuvola tiistaina.
jmj: Vastaako tuo NöpönÄidin antama taulukko viikkoja? Koholla tuo arvosi tuntuisi ainakin olevan.
Tein uuden testin, kun oireettomuus alkoi kalvaa. Sössin ensimmäisen, joka ei sitten näyttänyt mitään, mikä tietysti lietsoi paniikkia. Toinen näyttikin nopeasti plussaa, että kai se pitää uskoa.
Eka neuvola on 11.7. En usko, että siellä ultrataan tai tehdään muutakaan "kiinnostavaa". Pissa, hemoglobiini ja paino varmaankin katsotaan.
Kesälaitumillaan ollaan joo, tai siis pidän kertyneitä vuosilomiani vanhempain- ja hoitovapaiden jatkoksi. Työt kutsuvat taas ensi kuun alusta.
Olo on niin maan perhanan ristiriitainen. En jäänyt pois vuosi sitten mitenkään hyvillä mielin, kiitos esimieheni. Jatkoin hoitovapaalla alkuperäistä suunnitelmaa vielä kolmella kuukaudella.
Tytölle on tarhapaikka kivassa ja uudessa lähitarhassa ja samaan ryhmään osui vielä pari leikkikenttäkaveria. Toisaalta tyttö on vielä niin pieni, mutta toisaalta hän tuntuu jo ihan selvästi kaipaavan toisten lasten seuraa.
Tuntuu hölmöltä mennä puoleksi vuodeksi töihin. Tiedän, että on ihan hyvä päästä kärryille taas siitä mitä töissä tapahtuu ja miten niitä hommia tehtiinkään. Jalka pysyy tukevammin työelämän ovenraossa.
Toinen tilipussikaan ei tee perheen taloudelle ainakaan huonoa. Saa taas säästöön rahaa, ettei tarvitse olla pissi sukassa, jos jotain yllättävää tulee.
Olen myös jutellut työkavereiden kanssa ja työilmapiiri ei ole ainakaan parantunut sinä aikana, kun olen ollut poissa.
Plääh omaa napaa taas urakalla: anteeksi.Palaan asiaan kun jaksan keskittyä paremmin.
Mitä lueskelin aikaisempia viestejä, hirmuisen moni on käynyt varhaisultrassa jo joskus rv 6. Oletteko käyneet yksityisillä vai saaneet siihet mahdollisuuden neuvolassa? Ja jos olette käyneet yksityisellä niin paljon on maksanut? Itselläni on ultra vasta 25.7 ja nyt elellään "jo" rv 10. Ei millään malttaisi odottaa sinne asti :(
Viikot on menneet kotona lepäillessä, paha olo velloo vieläkin. Jääkaapille ei voi mennä, muutakun pidättämällä hengitystä. Siispä odottelenkin päivät miekkosta kotiin, että tekee ruokaa. Tämäkin päivä mennyt sohvalla nukkuessa ja telkkaria katsellessa, ihan paha omatuntu tästä vötkyilystä mutta energiaa ei yksinkertasesti riitä mihinkään..onneksi oli sentään vapaapäivä tänään! Jospa tämä pahaolo alkaisi kohta lähtemään, toivotaan.
Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
Kiitos nöpönäiti! Hassua kun hyvin voisin olla viikolla 5 tulosten mukaan, mutta minkätakia ultrassa ei näkynyt yhtään mitään?!
Kyllä odotan maanantain neuvolaa kun kuuta nousevaa! Saa vihdoin jonkun vastauksen tähän, että onko se vauva siellä jossain.
Jotenkin toisaalta käy kateeksi pahoinvoivat tässä tilanteessa kun itse on epätietoinen. Ehkä luonto on luonut äideille oireita, että tietävät ja muistavat, että joku pieni siellä kasvaa?!
jmj.. En kyllä jättäisi antamatta palautetta tuonne lääkärikeskukseen jossa kävit. Ihan ihme touhua!! Pidän sinulle peukkuja että kaikki on hyvin!
Onneksi itsellä oli vain se yksi raju pahoinvointikohtaus. Muuten olotila on tasaantunut sellaiseksi jatkuvaksi etomiseksi jos ei ole just syönyt jotain. Töissäkin pitää salaa nakertaa porkkanaa välillä ettei olisi naama ihan muikeena koko ajan :D
Tänään oli ensimmäinen aamu kun huomasi että vatsa kasvaa. Vaikka olen kauniisti sanottuna "hieman pehmeä" sen huomaa silti. Ala-vatsan vihlomiset ovat loppuneet, mutta sellaista painetta siellä välillä tuntuu. Joku aikaisemmin kyseli siitä onko ollut vuotoja. Ensimmäisestä lapsesta vuodin jopa 3 viikkoa putkeen jossain viikoilla 8-10. Terveyskeskuksen vaihteessa joku viisas jo sanoi että "kesken siellä on menty, koitas tulla jo tänne"! Se keskenmeno täyttää 11v tässä kuussa :) Toivon silti ettei tällä kertaa tarvitsisi murehtia moista.
Jaksamista näillä keleillä kaikille!
Eikös alkion sydämen sykkeen voi nähdä ensintään viikolla kuusi? Jos kerran hcg-arvo vastaa viikkoa viisi, niin vaikuttaisi siltä, että olit vain liian aikaisin ultrassa.
Itsellä kävi vähän päin vastoin vastaavasti (? :-) esikoisen kanssa. Testailin raskautta liian aikaisin, kun kierrossa josta tärppi tuli oli ovulaatio ollut vasta jossain kp 21-28 tienoilla. Painelin sitten lääkärile pyytämään lisää teroluteja ja ultrassa löytyikin sydämen syke.
Eli siis tahtoo sanoa, että jos hedelmöittyminen on ollutkin myöhemmin kuin kp 14? Luulisin, että alkiota voi olla hankala bongata ilman sykettä.
Kävin ultrassa tänään. Omien laskujen mukaan viikkoja on tänään tasan 7.
Lääkäri ei nähnyt kohdussa yhtään mitään. Muistaakseni puhui kuitenkin jotain paksusta limakalvosta. Otettiin verikoe ja nyt huomenna kuulen sen tuloksen. Kyseessä voi siis olla kemiallinen raskaus tai laskuvirhe ja todella aikainen raskaus.
Tuntuu, että oireita kuitenkin on. Rinnat ovat erittäin arat ja omasta mielestäni mielialan vaihtelut ovat kanssa täysillä päällä. Itkin tänään autossa tunnin, joka ei ole tapaistani. Tosin ennen sitä lääkäri näytti tyhjiä ultrakuvia ja sieltä lähtiessä ajoin tosi pienen kolarin.
Kauhee päivä!