Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan mieheltä 0 euroa rahaa kuussa.

Vierailija
04.07.2011 |

Mutta hän maksaa asuntolainan, ruoat, vakuutukset, puhelimet, lasten vaatteet ja harrastukset, remontit, netin...

Jos tarvitsen vaatteita niin pyydän rahaa sitä varten. Ostan vaatteita vasta kun ne menevät rikki mitä tapahtuu ehkä kerran 5. vuodessa.

Odotusvaatteet ja imetysliivit ostin ekaa lasta odottaessa ja samoja käytin kaikissa neljässä raskaudessa ja imetyksessä.

Taskurahaa minulla ei ole eikä tule. Mutta omapa on syyni kun en halua mennä vielä töihin. Haluan olla vielä kotona lasten kanssa. Kun he ovat isompia, haen töitä. Minulla on koulutus jonka hankin ennen lasten saantia. Mutta töihin en ole ehtinyt päiväksikään.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan maksaa laskuja, mutta en tee sitä, mieheni maksaa kaiken ja huolehtii niistä.

Käymme yhdessä kaupassa, valitsen toki myös ruokia mutta mieheni maksaa ne sitten kassalla.

On minulla puhelin. Mieheni maksaa myös minun puhelinlaskuni. Tietenkin kuulen napinaa jos se on suuri... Samoin ruokalaskusta, vesilaskusta, sähkö.. kaikista kuuluu napinaa ja murinaa mikset mene töihin.

Vierailija
22/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap täällä. Kyllä minä mielestäni hyvin voin. Meillä on melkein kaikkea mitä voisi toivoa. Kauniisti sisustettu koti jne. Mielestäni en ole alistettu. Toivotaan että töitä löytyy parin vuoden päästä.

t. ap

mies kyllä tarjoaa rahaa, mutta kun olen sen verta itseppäinen, että omilla pitää pärjätä niin en halua =D

Ei mulla varsinaisesti ole mitään mihin rahaa tarvitsisin itselleni? Maksan siis kuitenkin meidän vuokran ja oman puhelinlaskun. Olen työttömyyspäivärahalla mikä on 130€ pienempi, kuin mitä tuleva äitiysraha.

Musta tuntuis jos pyytäisin mieheltä rahaa, siltä kuin olisin joku pikkulapsi viikkorahaa anelemassa. Näinhän se siis ei varmasti ole, mutta tuo on mun tuntemus XD

Vuoteen en ole esimerkiksi käynyt hiustenleikkuussa ja ajattelin veronpalautuksistani oikein törsätä ja käydä tuhlaamassa sen 20€ itselleni tukanleikkuuseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle menee lapsesi rahojen edelle ja että niin pitäisi miehelläsikin mennä? Mitä hittoa sitä valittamaan sähkölaskusta sulle, ethän sä sitä sähköä yksin tuhlaa. Peseehän pyykkikone mieheskin vaatteita ja syö hän ruokaa, ajaa partaansa jne.

Vierailija
24/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuista valittaa esim. sen tähden kun kuulemma pesen liikaa pyykkiä, vaikka mielestäni en pese. Vaihdan lapsille illalla uudet alushousut ja aamulla myös. Se on kuulemma liikaa. Tässä vain yksi esimerkki mikä kuulemma suurentaa sähkölaskua. Ja se on liikaa, että käytän tiskikonetta kerran päivässä. Mutta meitä on 6 henkeä. Mielestäni kerran päivässä on ok, se täyttyy päivän aikana niin että illalla laitan sen päälle. En käytä koskaan puolityhjänä tms.

Vierailija
25/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hankalia tilanteita, kun vanhemmilla on ihan eri käsitys siitä, miten lasta pitäisi hoitaa. Toki mies nuukailee ja on kiukkuinen, jos hänen mielestään lapsi kuuluisi päiväkotiin.

Oma mieheni maksaa menoni ilolla, kun jaksan olla kotona ja hoitaa lasta. Se ei nimittäin ole ihan itsestäänselvää sekään kaikille, jos on hyvä työpaikka odottamassa.

Nuo asiat pitäisi puhua kuitenkin jo ennen perheen perustamista. Ovat nimittäin lopuöta tosi isoja asioita. Ihan hirveäähän sekin on, että aikuisella ihmisellä ei ole yhtään omaa rahaa!!

Vierailija
26/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on provo tai sitten miehesi tosiaan on ihan sairas.

Olisiko se mahdollista, että menisit itse töihin ja mies hoitaisi kodin ja lapset?

Laskuista valittaa esim. sen tähden kun kuulemma pesen liikaa pyykkiä, vaikka mielestäni en pese. Vaihdan lapsille illalla uudet alushousut ja aamulla myös. Se on kuulemma liikaa. Tässä vain yksi esimerkki mikä kuulemma suurentaa sähkölaskua. Ja se on liikaa, että käytän tiskikonetta kerran päivässä. Mutta meitä on 6 henkeä. Mielestäni kerran päivässä on ok, se täyttyy päivän aikana niin että illalla laitan sen päälle. En käytä koskaan puolityhjänä tms.

Vierailija
27/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen että joutuu yksin elättämään ap:n ja lapset. Eikä tyytyväinen taida olla ap:kaan.

Vierailija
28/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla on työpaikka ja 4 sijoituasuntoa.

Vierailija
29/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa yhtään nuo provoepäilyt kun tiedän itse että tämä ei ole sellainen. On kiva saada asiallisia kommentteja asiasta, en ole puhunut tästä kenenkään kanssa.

Mieheni ei halua jäädä kotiin, hänellä kuulemma hajoaisi pää lasten kanssa vaikka rakastaakin heitä. Ei vaan kestäisi sitä.

Ja hänen palkkansa on suurempi kuin se, mitä minä ansaitsisin jos olisin töissä.

Vierailija
30/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäävätkö ne ostamatta, koska maksavat miehesi mielestä liikaa. Säälittää ihminen, jolla ei ole ollenkaan omaa rahaa, säälittää.

Vierailija
31/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin useita vuosia kotona lasten kanssa. Oltiin miehen kanssa yhtä mieltä siitä, että pienet lapset hoidetaan kotona. Minä jäin lasten kanssa kotiin, sillä tiedettiin miehen kanssa kumpikin, että minä jaksan sen pestin paremmin.

Mies kävi töissä kuten ennenkin ja elätti perhettään; minua ja lapsia. Alkoi myös maksamaan minulle vapaaehtoista eläkevakuutusta, sillä kotiäitivuodet pienentävät eläkettä tuntuvasti.

Nyt kun olen taas työelämässä osallistun osaltani perheen elatukseen.

Meillä perhe onkin perhe, eikä ryhmä yksittäisiä ihmisiä.

Vierailija
32/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat pieniä mutta täälläpäin missä asumme ei ole kotihoidontukia, on vain lapsilisät. Kotona oleminen on minun päätökseni. Mieheni toivoisi, että menisin jo töihin kun nuorin täytti äsken vuoden. Minusta hän on liian pieni, en raaski enkä halua laittaa häntä hoitoon. Eli vapaaehtoisesti ja omasta tahdostani olen kotona. Lapsiluvun päätin minä myös... Miehelle olisi riittänyt yksi. Ei, hän ei ole hirviö.

Siis eihän kotihoidontuki ole paikkakunnasta riippuvaista, kuntalisää ei saa joka paikassa, mutta eikös kotihoidontukea pitäisi silti saada, asui sitten missä päin suomea tahansa, jos vain sattuu olemaan alle 3-vuotiaita lapsia, jotka ei ole kunnallisessa päivähoidossa....

Vierailija
33/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saan kyllä omilta vanhemmiltani synttärirahaa, en kerro siitä miehelleni ja ostan sillä "salaa" mitä haluan. Se on kyllä ihana tunne ja olen onnesta soikeana kun voin ostaa jotain eikä kukaan sano siitä mitään.

sairaalta, ja samalla surulliselta.

Epäilisin provoksi ellei eräs ystäväni (40-vuotias nainen) eläisi samalla tavalla :( Toisinaan aivan innoissaan selittää kuinka sai äidiltään rahaa että pääsee ostamaan uusia vaatteita alesta.

Vierailija
34/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietenkin sairastellut ja mieheni on maksanut mutisematta kaikki lääkkeet ja on ostellut jopa erikoisjuttuja että vaivani helpottuisivat. Terveys on hänelle hyvin tärkeä asia, siinä ei sano että on liian kallista.

Vierailija
35/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidon tuki on koko Suomessa ja jos asuisitte ulkomailla et olisi sanonut että sielläpäin missä asutte ei sitä makseta. Ja eikös lapsilisätkin ole Suomalainen juttu.

Vierailija
36/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä missä asun ei ole kotihoidontukea, olen sanonut sen jo. Lapsilisät ovat eikä se ole vain suomalainen juttu, niitä maksetaan muissakin maissa.

Vierailija
37/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on sadisti. Ja sinä olet tyhmä. Lapsesi pitäisi ottaa huostaan, ette anna heille tervettä mallia elämästä.

Vierailija
38/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadisti kun maksaa kaiken elämisen? ja ap tyhmä kun haluaa lorvia kotona vuosikaudet? mielestäni ei... ehkä vähän laiska! mutta ei se tyhmyyttä ole.

Vierailija
39/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie halusi yhden laspen, teitte neljä. Sinä haluat hoitaa lapsia kotona ja mie haluaisi että käviset töissä. Lisäksi asutte maassa missä ei tueta kotihoitoa.

Vierailija
40/44 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteltiin me jotain mutta mieheni mielestä minun olisi pitänyt mennä jo ensimmäisen lapsen jälkeen töihin. Edes pariksi vuodeksi ja sitten vasta yrittää toista lasta. Minä taas tahdoin pienet ikäerot ja neljä lasta.

Minä sitten päätin asiasta. Mieheni nurisee mutta en ole vielä mennyt töihin.

Miten asuinpaikkani liittyy tähän keskusteluun? Täällä saa olla anonyymi ja minä haluan olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi