Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä vanhempia ketkä syöttävät lapsensa lihaviksi.

Vierailija
03.07.2011 |

Jälleen kerran kiinnitin uimarannalla huomioita perheisiin ja heidän eväisiin. 2-vuotias lapsi huutaa äidille, että mennään syömään sipsiä. Juomana oli limsaa. Ei siinä mitään jos tuollaisia syötäviä olisi silloin tällöin (ei toki sipsejä 2-vuotiaalle), mutta ulkomuodosta pystyi helposti päättelemään, että sipsejä on syöty ennenkin.

Monet lapset olivat todella pyöreitä siellä rannalla. Myös oman lapsen kaveri on viimeisen vuoden aikana pyöristynyt huomattavasti ja kuulen lapseltani, että heillä leivottiin taas. Kun tämä lapsi on meillä kylässä, pyytää usein mehua tai jätskiä. Meillä janoon juodaan vettä ja tarjoan pääsääntöisesti sitä tällä vierallekin lapselle.

Ei meilläkään syödä kaikkien oppien mukaisesti ja varsinkin lomalle herkutellaan useammin, mutta ei tulisi mieleenkään antaa lapsille joka päivä karkkia, pullaa tms. Normaaliarkena vastaavat herkut kuuluvat juhliin ja viikonloppuun kohtuullisina annoksina.

Jos vanhemmat eivät välitä itsestään, niin miettisivät edes lastensa tulevaisuutta ja terveyttä, eivätkä antaisi esim. sipsejä 2-vuotiaalle.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on 147 senttiä ja painaa n. 30 kiloa.

Vierailija
2/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään ymmärrä miksi jotkut eivät välitä lapsistaan mutta valitettavasti näin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka voi rannan kuumudessa ajatellakaan sipsejä? Johan se rasva härskiintyy siellä.

Meillä oli tänään eväinä tuoreita herneitä ja vettä. Helpot ja halvat eväät siis.

Vierailija
4/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka voi rannan kuumudessa ajatellakaan sipsejä? Johan se rasva härskiintyy siellä. Meillä oli tänään eväinä tuoreita herneitä ja vettä. Helpot ja halvat eväät siis.

Ja eiköhän näissä sipseissä ole sen verran säilöntäaineita ettei härskiinny. Muut kuin av-mammojen ilmeet, kun sellaista roskaruokaa vedellään.

Vierailija
5/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä siinä omassa elämässä mättää, kun pitää tehdä näitä avauksia koko ajan???

Ei ole lihavaa lasta, mutta itse olin lihava lapsi, ja perheeni oli hoikka ja söi terveellisesti. Minä tuppasin lihomaan herkästi, vaikka sen eteen tehtiin töitä. Mutta eihän hullu av-mamma tajua tätä. P.s. Tunnen äidin, jonka lapsi sairastui anoreksiaan, koska äiti vaahtosi painosta koko ajan kotona. Oletko ap sinä sellainen äiti?

Ja tiesitkö, että Suomen lastenlääkäriliitto puhuu lapsen lihavuudesta vasta, kun lapsi on 3 v.? Mutta sinä nyt varmaan pitäisit vauvaakin nälässä.

Vierailija
6/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli eväänä eilen suklaakeksejä, voileipiä, hedelmiä, vettä + pillimehut, kaksi pasteijaa, kaksi marjapiirakan palasta ja jälkiruuaksi kävimme vielä jäätelöllä, hui kamalaa! Lapset ovat normaalipainoisia ja syövät terveellisesti. Lomalla herkuttelemme vähän enemmän.

Vierailija
7/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ja jos joku olisi sanonut mulle ennen toisen lapsen syntymää, että se syö kaksivuotiaana enemmän kuin isosiskonsa, en olisi uskonut. Mutta niin vaan syö.

Olisi kivaa jos aikuinen voisi jotenkin säädellä sitä, miten paljon lapsi syö mutta olen huomannut, että ei se oikein niin mene...

Vierailija
8/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli eväänä eilen suklaakeksejä, voileipiä, hedelmiä, vettä + pillimehut, kaksi pasteijaa, kaksi marjapiirakan palasta ja jälkiruuaksi kävimme vielä jäätelöllä, hui kamalaa! Lapset ovat normaalipainoisia ja syövät terveellisesti. Lomalla herkuttelemme vähän enemmän.

Enkä tietenkään oikeasti tiedä miten usein syövät sipsejä, mutta vanhemmat olivat kyllä sen näköisiä, että herkut on uponneet.

Vierailija
9/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisesta obeesista puhutaan, kun lapsi alkaa olla siinä kolmevuotias. Sipsit eivät ole terveellistä syötävää, paitsi näin kuumalla niistä saa suoloja joten en pidä näillä keleillä kauheana syntinä, kunhan ei tule tavaksi. Myös mahataudissa meidän neuvolalääkäri suosittelee esim. pop corneja ja sipsejä, jos muu ei mene alas, niistä saa suoloja. Toki lapsen oltava yli 1-vuotias. Sen sijaan ap:n toivoisin kiinnittävän huomiota, ettei puheet pyöri pelkän lihavuuden ja syömisen ympärille, ettei sairastuta lapsiaan vakavasti myöhemmin.

Th

Vierailija
10/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tietenkään oikeasti tiedä miten usein syövät sipsejä, mutta vanhemmat olivat kyllä sen näköisiä, että herkut on uponneet.

[/quote]

Minä ymmärtäisin, jos arvostelisit ylipäätänsä sitä, että lapselle tarjotaan tuollaista, mutta en sitä, että arvioit aikuisten ulkonäköä ja vedät siitä johtopäätöksiä. On perheitä, joissa vanhemmat ovat pyöreitä ja lapset silti hoikkia ja päinvastoin.

Vierailija
11/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on muuten joskus rannalla sipsejä lapselle. Muuten on ruokamme suolatonta ja aika rasvatontakin, joten nuo 3-4 sipsiä pakattuna rasiaan, eivät varmaankaan kaada lapsemmekaan ruokavaliota.

Vierailija
12/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kiinnitänyt rannoilla huomiota lihaviin perheisiin ja todella ihmettelen että kuinka ne vanhemmat voi tehdä niin lapsilleen??? Eikö ole mitään järkeä päässä jos itsellä on huomattava ylipaino ja lapsi näyttää samalta jo alle 10vuotiaana!?!? Olisiko aihetta kiinnittää elämäntapoihin huomiota ja jättää ne sipsit himaan joka ikinen kerta jos tommosta terveysriskiä vyöryttää jälkikasvulleenkin??

Itsekästä, itsekästä, itsekästä.

Siis nimenomaan jos on sekä vanhemmilla että lapsilla ylipainoa niin on huolestuttavaa. Ei sipsejen ottaminen joskus evääksi.

Vierailija
13/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa tehdä tämä aloitus myös huomenna ja ylihuomenna. Olen itse pois koneen äärestä viikon verran, joten älkää pettäkö minua. Joka päivä on tehtävä aloitus läskeistä lapsista!

Vierailija
14/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku voi ottaa niin vakavasti sen, että vauvana on pullea! Oma 8kk lapseni on pyöreä, ja kuulen koko ajan asiasta.. (tavallisen "vauvan pyöreä)

Eiköhän se ala siitä laihtua tms kun alkaa kunnolla liikkumaan..

ETTÄ ÄRSYTTÄÄ!!

Vierailija
15/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kiinnitänyt rannoilla huomiota lihaviin perheisiin ja todella ihmettelen että kuinka ne vanhemmat voi tehdä niin lapsilleen??? Eikö ole mitään järkeä päässä jos itsellä on huomattava ylipaino ja lapsi näyttää samalta jo alle 10vuotiaana!?!? Olisiko aihetta kiinnittää elämäntapoihin huomiota ja jättää ne sipsit himaan joka ikinen kerta jos tommosta terveysriskiä vyöryttää jälkikasvulleenkin??

Itsekästä, itsekästä, itsekästä.

Siis nimenomaan jos on sekä vanhemmilla että lapsilla ylipainoa niin on huolestuttavaa. Ei sipsejen ottaminen joskus evääksi.

Me kaikki olemme erilaisia. Osa pulskempia, osa hoikempia. Moni hoikistuu, kun tulee kasvupyrähdys.

Ystäväni haukkuu lastani lihavaksi, lapsi kasvaa 0- käyrällä. Ystäväni ei anna koskaan herkkuja omalle lapselle ja pitää armeijan tyyliin kuria. Sairasta sekin. Hänen lapsensa kasvaa -2 käyrällä.

Vierailija
16/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa tehdä tämä aloitus myös huomenna ja ylihuomenna. Olen itse pois koneen äärestä viikon verran, joten älkää pettäkö minua. Joka päivä on tehtävä aloitus läskeistä lapsista!

joka näitä tehtailee. Joku pro ana-tyyppi tai muuten sairas. En muuten ymmärrä. Jatkuvia läski-aloituksia...

Vierailija
17/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti reilusti ylipainoisia ihmisiä, en pulskeja. Tottakai ihmisiä on erilaisia eikä tartte olla mikään atleetii, mutta on se nyt sairasta jos ei ihminen kykene lastaan varjelemaan sellaiselta terveysriskiltä kuin huomattava ylipaino ja sen mukanaan tuomat sairaudet.

Vierailija
18/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava äiti antoi pulskalle 3-vuotiaalle lapselleen ensin valtavan tikkarin ja sen jälkeen puolen litran pullon sokerimehua, jonka lapsi joi yhteen menoon. Tunnin päästä näin saman perheen uudelleen ja nyt lapsen kädessä oli jätski.

En olisi kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, mutta sekä äidin että lapsen koko verrattuna tarjottuihin ruokiin herättivät huomion.

Vierailija
19/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku voi ottaa niin vakavasti sen, että vauvana on pullea! Oma 8kk lapseni on pyöreä, ja kuulen koko ajan asiasta.. (tavallisen "vauvan pyöreä)

Eiköhän se ala siitä laihtua tms kun alkaa kunnolla liikkumaan..

ETTÄ ÄRSYTTÄÄ!!

vettä, ettei vaan liho! 2v. ei voi olla vielä lihava, vasta vuoden päästä. 2 v. voi olla vielä vauvan pyöreyttä. Ja 8 kk ikäinen on hyvänen aika vielä pieni vauva. Kuinka sairaaksi voi maailma mennä????

Vierailija
20/35 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti reilusti ylipainoisia ihmisiä, en pulskeja. Tottakai ihmisiä on erilaisia eikä tartte olla mikään atleetii, mutta on se nyt sairasta jos ei ihminen kykene lastaan varjelemaan sellaiselta terveysriskiltä kuin huomattava ylipaino ja sen mukanaan tuomat sairaudet.

lihava vielä! Minkäikäisiä te jo jumalauta laitatte dieetille???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme