Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä ei-uskovainen pitää ristiä kaulassa?

Vierailija
03.07.2011 |

Olen törmännyt useisiin ei-uskovaisiin aikuisiin naisiin, jotka kantavat ristiä kaulassa, vaikka he ovat ateisteja ja osa jopaa inhoaa kirkkoa.

Mikä logiikka tässä on?!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-muistona kivasta riparista (tämä tosin oli nuorempana)

-muistona esim. mummosta jolta sen saanut

Vierailija
2/11 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-muistona kivasta riparista (tämä tosin oli nuorempana)

-muistona esim. mummosta jolta sen saanut

No aikas heppoisia perusteluja... en ainakaan haluaisi tulla yhdistetyksi uskontoon, jota halveksun, en edes vaikka ois mummo kuin kivan korun ostanut...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yritin kääntyä uskovaiseksi ja toivoin että tuo "fanikama" auttaisi.

Enää en käyttäisi ristiä kaulassa, vaikken kirkkovastainen olekaan.

Vierailija
4/11 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselle joka ei usko, sillä uskonnolla ei välttämättä ole paskan haileenkaan merkitystä. Kun taas rakkaan mummon esineet voivat olla merkityksellisiä. Eivät kaikki ateistit koko ajan ajattele uskovaisten asioita. Joillekin ei ole mitään väliä vaikka uskovaiset saisivat väärän käsityksen mummon muistokorusta.

No aikas heppoisia perusteluja... en ainakaan haluaisi tulla yhdistetyksi uskontoon, jota halveksun, en edes vaikka ois mummo kuin kivan korun ostanut... ap

Vierailija
5/11 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risti tieteellisessä tekstissä merkitsee yleisimmin alaviitettä, mutta esimerkiksi biologiassa myös sukupuuttoon kuollutta eliölajia tai -ryhmää ja matematiikassa lineaarisen operaattorin Hermiten konjugaattia.

Vierailija
6/11 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselle joka ei usko, sillä uskonnolla ei välttämättä ole paskan haileenkaan merkitystä. Kun taas rakkaan mummon esineet voivat olla merkityksellisiä. Eivät kaikki ateistit koko ajan ajattele uskovaisten asioita. Joillekin ei ole mitään väliä vaikka uskovaiset saisivat väärän käsityksen mummon muistokorusta.

No aikas heppoisia perusteluja... en ainakaan haluaisi tulla yhdistetyksi uskontoon, jota halveksun, en edes vaikka ois mummo kuin kivan korun ostanut... ap

Mielestäni tyhmää käyttää symbolia, johon ei laisinkaan samaistu, tai jonka merkitystä suorastaan halveksuu (kuten osa tuttavistani). Risti on vielä hyvin tunnettu ja kansainvälinen symboli. Toki jos kaikki on aivan samantekevää, ja haluaa unohtaa koko maailman historian ja kaikenlaisen symboliikan, niin ok. Mielestäni se tosin on hieman tyhmää, ristiä kantaessaanhan antaa näennäisesti tukensa kirkolle muiden silmissä, niin ateistien kuin uskovaistenkin. Miksei haluaisi mieluummin hankkia omaan arvomaailmaan sopivia symboleita tai sitten "merkityksettömiä" koruja?

Vierailija
7/11 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä muistoesineitä ei voi niin vain "hankkia", jos lahjan antajakin on kuollut jo vuosikymmeniä aiemmin. Älä ota tuollaista stressiä asiasta. Minua ei haittaa kenenkään ristit, olivat sitten uskossa tai eivät.

Vierailija
8/11 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikeastaan usko mihinkään kristilliseen, mutten sitä halveksikkaan. Kannan toisinaan ristiä kaulassa, lapseni joka on haudattu, hänen kaulakoruristiä. Minulle sillä korulla on suuri merkitys, vaikken mihinkään ns. pyhään uskokaan.

Vierailija
9/11 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä muistoesineitä ei voi niin vain "hankkia", jos lahjan antajakin on kuollut jo vuosikymmeniä aiemmin. Älä ota tuollaista stressiä asiasta. Minua ei haittaa kenenkään ristit, olivat sitten uskossa tai eivät.

Joo no tuskinpa näillä kaikilla naisilla on vain muistoesineitä. Eikä joka muistoa tarvitse ripustaa kaulaan. Minua eivät muiden ristit häiritse, mutta minua häiritsi kyllä jos itse käyttäisin symbolia, jota halveksun. Ehkä vähän kummeksuttaa juuri tämä välinpitämättömyys, "ihan sama, mitä välii" Ehkä ei sitten vaan ole kauhen kiinnostunut asioista, jos ei kerran ole mitään väliä........?

ap

Vierailija
10/11 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikeastaan usko mihinkään kristilliseen, mutten sitä halveksikkaan. Kannan toisinaan ristiä kaulassa, lapseni joka on haudattu, hänen kaulakoruristiä. Minulle sillä korulla on suuri merkitys, vaikken mihinkään ns. pyhään uskokaan.

Heh, en ole täällä latelemassa mikä on oikein tahi väärin, kerron vain oman mielipiteeni. Tapauksesi ymmärrän paremmin, tosin en ihan ymmärrä miksi koru alunperin oli risti, itse olisin hankkinut jonkin uskontoneutraalimman, jos kristinusko ei sinulle juuri mitään merkitse (Tosin ehkä lapsellesi merkitsi, en tiedä?) Mutta korullasi on niin suuri tunnelataus, että tämä on hieman eri tasoinen juttu, kuin nuo mihin alkujaan viittasin :)

ap

Vierailija
11/11 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan se tuli lahjaksi lapsen isoisältä. Se on kuitenkin ainoa koru jossa on lapseni nimi ja joka oli lapsen.

Heh, en ole täällä latelemassa mikä on oikein tahi väärin, kerron vain oman mielipiteeni. Tapauksesi ymmärrän paremmin, tosin en ihan ymmärrä miksi koru alunperin oli risti, itse olisin hankkinut jonkin uskontoneutraalimman, jos kristinusko ei sinulle juuri mitään merkitse (Tosin ehkä lapsellesi merkitsi, en tiedä?) Mutta korullasi on niin suuri tunnelataus, että tämä on hieman eri tasoinen juttu, kuin nuo mihin alkujaan viittasin :)

ap