Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän 1v 4kk on saanut nyt kesällä lähes päivittäin mehua ja jäätelöä. :)

Vierailija
03.07.2011 |

Onko moni teistä KOLMANNEN lapsensa kanssa tarkka siitä, ettei lapsi saa vielä tässä iässä nameja?

Itse en näe mitään pahaa siinä, että 1-v. herkuttelee helteillä isosisarustensa kanssa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta hampaita millään mehun lipittämisellä. Joten eipä ongelmaa, kun kaikki syö ja juo järkevästi. Ja paras janojuoma helteellä on vesi. Ja sitä paitsi olen imettänyt vielä tuon ikäisiä.

Vierailija
2/23 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä minä sitä tänne tule ilmoittamaan :) Mitä haet tuolla? Että teillä on varaa herkutella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/23 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden pillimehun saavat molemmat lapset päivässä, joko lounaan tai välipalan kanssa. Vaikka kuinka janojuomaksi riittää vesi ja blaa blaa, niin mehua (ja nimenomaan pillimehuja) nuo molemmat juovat paremmin.

Jäätelöäkin (ja KARKKIA!) kuopus saa aina kun muutkin syövät, vaikka esikoinen ei tuossa iässä sellaisista herkuista tiennyt mitään.

Onko moni teistä KOLMANNEN lapsensa kanssa tarkka siitä, ettei lapsi saa vielä tässä iässä nameja? Itse en näe mitään pahaa siinä, että 1-v. herkuttelee helteillä isosisarustensa kanssa.

Vierailija
5/23 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

limsaa vuoden jokaisena päivänä. Vittu, et mä oon hyvä ja rela äiti (ja sata hymiöö perään). Kaikella jengi jaksaakin leijua.

(Ainiin, eikä me kesäsin koskaan pestä hampaita, kun me ollaan niin reloja ja boheja)

Vierailija
6/23 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös numero kolme. On kyllä syöty jätskiä tässä nyt joka päivä. Mehu ei muksulle niin paljon maistukaan, joten sitä ei olla tarjottu.

Ruokaa menee niin mainiosti, että minusta voi hyvin antaa sitten sitä jätskiäkin. Olisi eri asia, jos ns. oikea ruoka ei maistuisi.

Vierailija
7/23 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosin joka päivä, mutta muutaman kerran.

ap

Vierailija
8/23 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 1v 4kk, ja on kahdesta pojastamme se nuorempi.

Ihan totta, ettei toisen (saati seuraavien) jaksa ja ehdi enää olla yhtä tiukka kaikissa säännöissä ja ohjeistuksissa kuin esikoisen kohdalla. Näin meillä ainakin...

Kuopus on saanut tänä kesänä 3 kertaa jätskimaistiaisia ja pillimehua vähän useammin, muttei ihan joka päivä kuitenkaan. Pyrin kuitenkin laittamaan tarjolle aina jotain terveellisempääkin.

Vierailija
9/23 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka antaa herkkuja noin pienelle. Oma esikoinen on nyt 1v4kk eikä tulisi pieneen mieleenkään antaa vielä mitään sokerista. Joskus voi mieli muuttua jos on isosisaruksia näyttämässä pienimmälle mallia..Isosiskoni oli oman esikoisensa (silloin 3v) kanssa jossain kyläilemässä, ja siellä tarjotiin lapsille jäätelöpuikot. Siskoni tajusi vasta silloin, että eihän tuo tyttö ole vielä mitään jätskipuikkoa syönyt, ja muksu ihmetteli itsekin että mikäs tuo oikein on, saanko syödä sen.. :D

Vierailija
10/23 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hymiöiden viljely täysin asiattomissa yhteyksissä.

Vierailija
11/23 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syötät taaperolles kaikenlaista moskaa, mutta muille se on neutraali tai negatiivinen, joten toi hymiö tekee jutustasi entistäkin tyhmemmän.

Musta ei nyt sinänsä ole kovin paha, jos jostain syystä ton ikänen pääsee jotain sipsiä puraisemaan, mutta en ikinä opi tajuamaan vanhempia, jotka saa jotain ihme kiksejä, kun niiden mukula maistaa jotain limua. Varmaan sitten samoja, jotka päivitää Facebookiin, kuinka niidne 8-vuotias maistoi isin kaljapullosta (ja hymiö perään tietty).

Vierailija
12/23 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa herkutella jos isompikin saa. Meillä muksut juo kyllä mielellään vettäkin, varsinkin jos se on kivassa pullossa.

Enemmän voisin todeta olevani relampi kolmannen kanssa jonka tuttipulloja ja tutteja ei olla keitelty 3kk:n jälkeen, tuttia ei ole jokakerta huuhtaistu jos se on lattialla käynyt ja jos nuoremmilla menee tutit vaihtoon tai toiselta unohtuu kotiin niin sitten lainaillaan keskenään.

Että tuon lasken relaamiseksi, en sitä että uskallan antaa reilu puolitoista vuotiaalleni jäätelöä joka päivä..

Vierailija
13/23 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta hampaita millään mehun lipittämisellä. Joten eipä ongelmaa, kun kaikki syö ja juo järkevästi. Ja paras janojuoma helteellä on vesi. Ja sitä paitsi olen imettänyt vielä tuon ikäisiä.

Mitä veetä tuo imettämiskommentti tähän liittyi?

Ohis

Vierailija
14/23 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan otettu aika paljon rennommin.

Esikoinen sai nakkeja, jätskiä, suklaata, pillimehua yms ekan kerran reilu parivuotiaana.

Nuorimmainen 1v4kk on herkutellut niistä kaikilla tänä kesänä (ei nyt ihan joka päivä, mutta aika usein). Käsittääkseni hampaiden kannalta on ihan sama, syödäänkö ruisleipää vai jäätelöä. Happohyökkäys tulee joka tapauksessa. Meillä herkut syödään ruoka-aikoina, eikä puputeta pitkin päivää. Janojuomana on vesi.

Mun mielestä herkuttelu silloin tällöin (ja jäätelö hellepäivänä!) on ok, jos suurimman osan aikaa syödään terveellisesti.

Vierailija
15/23 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en odottanut edes sitä kolmatta lasta, vaan esikoinen saa kyllä myös herkkuja. Ei nyt ihan joka päivä, mutta jos itse syön (muuten kuin päikkäreiden aikana) niin tarjoan hänellekin. Monesti näin kesällä syömme välipalana jäätelöä. Ja reissussa saa ruuaksi ranskalaisia. Ikää lapsella 2v ja kyllä, sai sitä jäätelöä jo viime kesänä.

Vierailija
16/23 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten muka on mahdollista että yksi lapsi on lihava ja toiset hoikkia ihan samalla ruokavaliolla?! Muista sitten, että yhden syöttämisen aloitit jo 1v4kk.

Vierailija
17/23 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkee kehuskella HUONOLLA vanhemmuudella? Tuollaisen typeryksen takia saa lapsesi isompana taistella hammasongelmien kanssa.

Vierailija
18/23 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pilli voi olla vaarallinen hampaille!!

ja seki on vaarallista jos on kesällä kivaa.

Vierailija
19/23 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pilli voi olla vaarallinen hampaille!!

ja seki on vaarallista jos on kesällä kivaa.

eihän se oikeasti ole iso juttu, kun joku ämmä leikkii lapsensa terveydellä. Ja kun on vielä niin pelle vanhempi, ettei edes kivaa osaa pitää ilman sitä terveyden pilaamista.

Vierailija
20/23 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pillillä imeminen itseasiassa suojelee hampaita mut mä taidan olla ainoo joka aidosti järkytyn kun joku antaa alle kouluikäiselle ranskalaisia ja vielä kehtaa kertoa siitä.

Ranskalaisia pikkulapselle??!Mun vanhin menee kouluun ja nuorempi on 4v.eikä kumpikaan ole koskaan nähnytkään ranskalaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme