Kateudestako johtuu?!
aloitin viime syksynä opiskelut, ja olen ollut ihan vaan lomalla lasten kanssa kotona syysloman, joulun, hiihtoloman ja nyt kesäloman.
Tuttavat ympärillä päivittelevät kun olen vaan kotona, että mun kuulemma ehdottomasti pitäisi olla lomat, viikonloput ja kesä ainakin töissä, kun alakin on sellainen että työtä löytyy ja työntekijöistä on jopa pulaa.
Mutta mä haluan lomailla, olla lasteni kanssa kotona, kun kerran voin. Säästän talvisaikaan opiskelurahoista kesää varten, elän nuukasti. Mies käy töissä joten maksaa asumisen kuitenkin (hänen talonsa) ja ruoat suureksi osaksi, kun hänellä siihen kerran on varaa. Hänkin saa sitten lomaa kotitöistä aina kun mä olen kotona, ja hän on siihen oikein tyytyväinen.
Ihmetyttää vaan, miten jaksaa muita vaivata, jos joku on opiskeluaikojen loma-ajat kotona? Enköhän mäkin ehdi niitä töitä painamaan, tällä alalla varsinkin. En oikein keksi muuta syytä kuin kateuden tällaisella pahansuovalle ihmettelylle...
Kommentit (14)
ei kuulu muille oletko lomilla kotona vai töissä. Anna olla, kyllä lasten kanssa olo on paljon arvokkaampaa ja tärkeämpää.
Älä välitä muiden mielipiteistä! Mitä lienee kelläkin; kateutta, oman elämän köyhyyttä, itsensä sädekehään asettamista jne.
Anna palaa ap!
ei olla naimisissa (vielä) mutta mies on kyllä lasteni isä.
ap
mutta oletko tullut ajatelleeksi mitä tuleva työnantajasi ajattelee siitä, että sinulla valmistuttuasi ei ole yhtään työkokemusta, vaikka alalla huutava pula työntekijöistä. Yleensä näillä aloilla vastavalmistuneella on jo vankka kokemus työstään. Ja vaikka alalla olisi pulaa niin ei sinne siltikään ketä tahansa palkata. Kyllä ne kokeneemmat saavat töitä ensin ja parhaat palkat.
mutta oletko tullut ajatelleeksi mitä tuleva työnantajasi ajattelee siitä, että sinulla valmistuttuasi ei ole yhtään työkokemusta, vaikka alalla huutava pula työntekijöistä. Yleensä näillä aloilla vastavalmistuneella on jo vankka kokemus työstään. Ja vaikka alalla olisi pulaa niin ei sinne siltikään ketä tahansa palkata. Kyllä ne kokeneemmat saavat töitä ensin ja parhaat palkat.
esim. opiskeluaikana työharjoittelut :)
Ja jos joskus työpaikka jää siksi saamatta, että työnantaja ei ymmärrä jonkun halua olla pienten lasten kanssa kotona loma-ajat opiskeluaikana, niin sittenhän jää saamatta. Johon en kyllä usko.
ap
Joku kaunis päivä se lemppaa sut ulos ja sä jäät puille paljaille lastesi kanssa.
ei olla naimisissa (vielä) mutta mies on kyllä lasteni isä. ap
Kuulostaa hienolta että vietät syysloman, joululoman ja hiihtoloman lastesi kanssa ja keskityt lukukaudella opiskeluun. Et ainakaan venytä opiskeluaikaasi yhtään.
Mutta ettet edes kesällä yritä hankkia alaasi kuulostavaa työkokemusta kuulostaa vähän huolestuttavalta. Valmistunut jolla ei ole yhtään alan työkokemusta ei kuulosta hyvältä töitä etsiessään.
Ehkä läheisesi ja miehesi läheiset ovat huolissaan miehesi jaksamisesta, kun hänellä on koko perheen talous yksin huolehdittavanaan, tekeekö paljon ylitöitä että sinä voit lomailla?
yks 'kateellinen'
Joku kaunis päivä se lemppaa sut ulos ja sä jäät puille paljaille lastesi kanssa.
ei olla naimisissa (vielä) mutta mies on kyllä lasteni isä. ap
ap
Kuulostaa hienolta että vietät syysloman, joululoman ja hiihtoloman lastesi kanssa ja keskityt lukukaudella opiskeluun. Et ainakaan venytä opiskeluaikaasi yhtään.
Mutta ettet edes kesällä yritä hankkia alaasi kuulostavaa työkokemusta kuulostaa vähän huolestuttavalta. Valmistunut jolla ei ole yhtään alan työkokemusta ei kuulosta hyvältä töitä etsiessään.
Ehkä läheisesi ja miehesi läheiset ovat huolissaan miehesi jaksamisesta, kun hänellä on koko perheen talous yksin huolehdittavanaan, tekeekö paljon ylitöitä että sinä voit lomailla?
yks 'kateellinen'
ap
"samaan ruotuun". Meidän yksi (nuorehko lapseton) sukulainen ihmetteli kun olin jäänyt lapsen kanssa hoitovapaalle eikä lapsi ollut vielä koskaan ollut yötä muualla kuin kotona (lapsi tais olla 2-3v). Arvosteli siinä sitten minua kovasti. Minä sitten oikein istuin alas, katsoin silmiin ja kysyin "miksi"? Odotin kerta kaikkiaan hiljaa niin kauan kunnes toinen saisi kerrottua perustelunsa miksi minun pitäisi lähettää lapsi jonnekin yökylään vaikka olen itse hoitovapaalla. No ei siitä perusteluista sitten mitään tullut ja punastellen tajusi sitten itsekin olleensa aika tyhmä....
Voi teitä reppanoita jotka väännätte kaiken heti kateudeksi. Ihan aiheesta varmaan nuo tuttavat kummastelevat tuota tyyliä ja itse käännät sen jotenkin "pahansuovaksi ihmettelyksi".
...ja olin ihan hyvällä omallatunnolla suurimman osan loma-aikaa lapsen kanssa. Tein kyllä jonkin verran keikkoja ja kesäisin n. 4 viikkoa kesätöitä, juurikin jotta saan vähän kokemusta ja myös uskallusta lähteä töhin sitten aikanaan. Ja tietysti rahankin vuoksi.
Mutta ei voi vaatia, että täyspäiväisen opiskelun lisäksi perheenäiti vielä olisi kaikki liikenevät vapaat tai edes suurimman osan niistä töissä!