JOULUTONTUT 2011 Heinäkuu
Huomenta! Alotin nyt uuden pinon.
En oo pitkään aikaan kirjotellut kun ei ole ollut mitään mitä kirjottaa..ei oikein ole vieläkään.
Kun tämä raskaus ei tunnu missään..Silloin tällöin koskee tuonne nivusiin ja alamahaan ja silloin aina herää pieni ilo, et ihanaa kun jotain tuntuu. Mutta muuten ei mitään. No maha kyllä vähän kasvanut. Kun niitä liikkeitä minä niin odotan.. ja seuraavaa neuvolaa, jotta kuulis sydänäänet ja tietäisi siellä vauvan olevan.. Ultrakin voisi tulla vähän nopeammin..(rak. ultra 8.8.)
Mutta ihanaa kun tuli nyt pilviä taivalle ja ei ole ihan niin kuuma..Lähden käymään torilla kun siellä on suurkirppis..jos vaikka beibille jotain löytys :)
Onko kellään muulla näin oireetonta oloa??
Mukavaa sunnuntaita!
inkku+beibi 15+4
Kommentit (27)
Eilen totesin, että maha on ilmestynyt, kuin tyhjästä. Suurin osa siitä on kyllä muuta kuin vauvamahaa, mutta tuo vauvamaha työntää muun (ylimääräisen) esille. En siis lukeudu niihin ihmisiin, joilla entiset kilot naamioisivat raskautta. No, viikkoja on jo 16 ja rapiat, joten saa kai tuo näkyäkin.
Liikkeitä tuntuu suunnilleen päivittäin. Aluksi ne tuntuivat illalla nukkumaan mennessä, nyt päivälläkin. Toisina päivinä tuntuu vain muutama tölväisy, toisina enemmän. Mutta kiitos tuon ylimääräisen rasvakerroksen ei ole vielä toiveita, että liikkeet päällepäin tuntuisivat. Tai ainakaan ne eivät tule niin pitkinä sarjoina, että ensimmäisen pongattua voisi vatsan päältä yrittää seuraavaa tunnustella.
Suljettu ryhmä voisi olla ok, tosin tämä avoinkin minulle käy. Tekniset taidot eivät valitettavasti riitä tuohon ryhmän perustamiseen ja managerointiin.
Aamuhaamu 16+5
Jännä että monelle meistä raskaus on vielä niin epätodellinen. Mullekkin, vaikka liikkeitä tuntuu ja vatsa on jätti. Onneksi on olemassa odotusaika:)
Me muutettiin juuri. Voi että on ihanaa olla uudessa ja tilavammassa kodissa! Tänne sitte uusi vauvakin mahtuu.
Onko kukaan käynyt vielä sokerirasituksessa? Mie kävin ja nasahin pahemman kerran. Toki tuo oli jo tiedossa kun 3 edellisessä raskaudessakin on ollut tuo raskausdiabetes.. mutta ihmeellistä tässä on se että mulla on kaikki 3 arvoa päin peetä ja pika lähete äippäpolille tuli ja se on huomenna. Nyt oon mittaillu 6pvää ja arvot hyviä. Rasituskokeen tulokset olivat megakorkeet ja mietinkin että voiko tressi vaikuttaa sokeriarvoihin? Koe oli muuttoa edeltävänä päivänä.
No huomenna lääkäri kertoilee varmaan.. ja pääsee taas kurkkaan kohtuun. Jos vaikka kertoisivat jo sukupuolen.
Mukavaa viikkoa kaikille mameille! Linora ja pallo rv 18+3
Jee jälleen kelit lämpene :)
Tervetuloa -iita- ja olikohan niitä muitakin tuolla aikasemmassa ketjussa..
Täällä kans on maha tullut esiin aika komiasti. Hoikka kun olen ollut niin nyt se sit pullahti kerralla tuohon näkyviin.. jaiks :) ja ehkä kilo on tullut painoakin lisää.
Viikonlopusta asti on myös koskenut tai enemmänkin se on ollut sitä venymiskipua. Ihanaa kun vatsa kasvaa!
Mutta ei muuta tällä kertaa. Ensi viiko neuvolaa odotellessa..
inkku + beibi 15+6
Jos joku vaan osaa tai viittii,niin vois kyllä tehdä sellasen sujetun ryhmän. Tosin mulle käy tämäkin,mutta en pistä hanttiin siihen toiseenkaan vaihtoehtoon :)
Täälläkkin kovasti ootellaan,että maha kasvais kunnolla! Kyllä sen jo vauvamahaks tunnistaa ja näkyy vaatteiden alta,mut haluan kunnon mahan :D Varmaan loppuvaiheessa oon sit erimieltä... :D
Liikkeitäkään en oo vielä tuntenu,tosin en ehkä osaa oikein niitä kuulostellakaan. Mahassa kuplii muutenkin niin paljon,että vaikee sanoo mitään. Ja sitä paitsi ekaa kertaa,kun olen raskaana ja istukkakin kuulemma edessä,niin en niitä vielä niin ootakaan tuntevani. Eiköhän ne sieltä jossain vaiheessa ilmaannu :)
Mites teijän tavarahankinnat? Onko tullu osteltua? Mä oon niin malttamaton,että vaatetta löytyy jo aika hyvin,jotain vauvanleluja, sänky on tiedossa,samoin vaunut ja hoitopöytäkin. :)
Toivottavasti ei tuu ihan karseet helteet...
-TÄ-
rv 17+5
Sain aikaiseksi perustaa suljetun ryhmän. Eli tuolta vasemmasta reunasta löytyy tuo kohta RYHMÄT, klikkaa sieltä ja valitse joulutontut 2011. ja hae jäsenyyttä.
Toivottavasti liitytte sinne niin saa "rauhassa" kirjotella! :)
Minä olin sokerirasituksessa juhannusviikolla, mutta tulokset saan vasta ensi viikon neuvolassa. Todennäköisesti ei kuitenkaan ole ollut mitään supererikoista, kun ei asialla ole vielä hätyytelty. Aiemmissa raskauksissa on minulla paastoarvo ollut koholla ja olen kotona seuraillut sokereita, joten sitä nytkin luulen olevan tulossa. Olen koettanut pienentää jo annoskokoa ja lisätä välipalaa, kun kokemuksesta tiedän, että sokerit pysyvät minulla kurissa suht pienillä annoksilla ja säännöllisellä syömisellä.
Joulutonttujen ryhmään jätin jäsenyyshakemuksen...
Aamuhaamu
LA/ nimimerkki/ ikä/ monesko tulossa(edelliset lapset)/ synnäri
27.11./ Juhotus/ 29v/ 4. (9/02, 6/05, 3/09/ HYS
1.12./ Beeda-11/ 27v/ 2. (T 09)/ KOKS
1.12./ Meevi/ 25v/ 2. (09)/ KHKS
1.12./ mannerto/ 35v/ 5./ MKS
2.12./ tinneri/ 26v/ esikoinen/ OYS
3.12./ Linora/ 28v/ 4. (03, 05 ja 08)/ PHKS
3.12./ pihapönttö/ ?/ 2./ ?
7.12./ Pilvi83/ 28v/ 3. (T 5/06, T 3/09)/ K-SKS
8.12./ -TulevaÄippä-/ 26v/ esikoinen/ PHKS
9.12./ camotar/ 26v/ 2. (P.8/04)/ PKSSK
9.12./ -iita-/ 30v/ 3. (T 04, T 07), ?
12.12./MAMAx4/ 27v/ 4. (-04, -06, -07)/ KAKS
14.12./ Tonttu1/ 30v/ 2./ KOS
15.12./ aamuhaamu/ 33v/ 4. (02, 04, 08)/ KYS
16.12./ Berry-1/ 32v/ 2. (P 5/09)/ Jorvi
16.12./ Mariliina/ 28v/ esikoinen/ K-SKS
18.12./ vea/ 27v/ esikoinen/ ?
18.12./ caracola/ 26v/ esikoinen/ TAYS
19.12./ Huhti/ 34v/ esikoinen/ KOS
20.12./ choco1/ 21v/ 2. (P 11/09)/ kätilöopisto
21.12./ minitassu/ 34v/ 3. ( 08 ja 09)/OYS
21.12./ Mimmi/ 25v/ esikoinen/ KYS
24.12./ mamma-88/ ?/ esikoinen/ KOKS
25.12./ Hellu/ 27v/ 2. (T 4/10)/ KYS
25.12./ ~miiru~/ 28v/ 3. (P 6/05, T 10/06)/ KOS
27.12 / Nyytikki / 34v / esikoinen / Jorvi
28.12./ Lumikukka83/? / 5. / KYS
28.12./ onnellinen?/ 27v/ esikoinen/ pkssk
28.12./ Samantha86/ 25v/ esikoinen/ SEKS
30.12./ Moona/ 32v/ 2. (P 5/10)/ SAS
31.12./ Tinde79/ 31v/ 2. /SATKS
1.1.1212/ Tuiskutar/ 35v/ 5. / K-HKS
?.12./ Mirella_73/ 37v/ 3. (T 2/03, P 7/09)/ PHKS
Mä lisäsin tähänkin pinoon tuon joulutonttujen listan, että voi vähän helpommin muistutella mieliin, kuka kukin on. Toki olisi varmaan mukavampi heti tuolla pinon alussa, mutta tällä kertaa on nyt näin.
Mäkin lisäsin hakemuksen tuonne salattuun pinoon, vaikka tämä julkisempikin keskustelupaikka kyllä mulle riittäisi.
Hankinnoista: Edellisten lasten jäljiltä löytyy aikalailla kaikki, mitä tullaan tarvitsemaan.
Tällä kertaa en ota äitiyspaukkausta, kun tuota tavaraa on jäänyt niin paljon varastoon, joten ajattelin sitten ostaa sillä rahalla vähän jotain mieleistä vaatetta. Ja paketin tutteja.
Muutama kuukausi sittenhän ostin kirpparilta edukkaasti sen 62/68 kokoisen toppahaalarin (toppapussin), mutta kun mittailin sitä kotona, tulin siihen tulokseen, että vauva varmaan hukkuu alkuaikoina sen sisään, joten ostin sitten viime viikolla iki-ihanan uuden 50/56cm kokoisen toppahaalarin. Kyllä noilla haalareilla vaan olikin paljon kokoeroa, kun niitä päällekkäin vertaili.
Tuon haalarin lisäksi ostoslistalla olisi ainakin kotiutumisvaatteet (sairaalasta kotiinlähdettäessä puettavat), eli joku n.50/56 senttinen body+potkarit+sukat. Oon laittanut talteen kummaltakin aikaisemmalta lapselta nuo ensimmäiset omat vaatteet sekä muutaman muun "tärkeän" vaatteen, ja niin ajattelin tehdä tämänkin lapsen kohdalla. Kukin lapsista saa sitten vanhempana nuo muutamat ikiomat vaatteet muistoksi, tehköön sitten niillä mitä tekevät.
Mutta nyt riittää löpinät. Pitää vielä mennä hetkeksi pihalle lasten kanssa ennen iltapalaa ja nukkumaanmenoa.
Pilvi ja Atsu 18+0
Kiitos Pilvi kun lisäsit tuon listan, on tosiaan helppo siitä aina katsoa kuka kukin on. :)
Toivottavasti loputkin tulee tuonne suljetun ryhmän puolelle tai ainakin jatkaa täällä kirjottelua, niin ei kuivu ihan kasaan tämä joulukuisten ryhmä!
Täällä voidaan hyvin ja melko "oireettomasti" on menty koko alku raskaus. Nyt on kyllä maha pullahtanut sen verran esille, ettei varmaan kellekään jää epäselväksi tuleva perheenlisäys! :)
Seuraava neuvola on vasta kuun lopussa ja rakenneultraan tuli kutsu elokuun alkupuolella. Niitä odotellessa!
Hankinnoista on ollut myös puhetta ja me ei vielä olla hankittu mitään ja tuskin hankitaankaan. Esikoisen tavaroilla mennään mahdollisimman pitkälle ja sisarusteni lasten vanhoilla vaatteilla. Meillä on muutto isompaan asuntoon edessä lokakuussa ja silloin varmasti hankitaan paljon huonekaluja ym. joten nyt yritetään välttää ostamasta mitään ennen kuin näkee uuden asunnon valmiina (on siis rakenteilla vielä). Ainakin esikoiselle pitäisi hankkia sänky, jotta saadaan pinnasänky vauvalle.
Nyt takaisin töiden pariin, hauskaa päivän jatkoa!
Hellu 15+4
En ole kerennyt päivitellä tietojani, enemmin, tuosta listasta uupuu ikä, eli 35v. ja sairaala on MKS.
Aika on mennyt mökkeillessä, sairastaessa kauheata kesäflunssaa, ja kökkövaivana antibioottikuurin jälkeen hiivatulehdus...
Vatsa minulla on todella iso, sitä päivitellään, mutta aiemminkin vatsani on ollut iso ..
pieniä tuntemuksia liikkeistä on , istukka on edessä, joten semmoista enempi "työntö" liikettä tuntuu masussa.
Rakenne-ultraa odottelen 18.7, ajattelin kysäistä, näkyisikö sukupuoli, jotta tavaroita ei tarvitse neutraaleina hankkia, on sitten kaikki valmiina oikean värisenä =)
Onko muilla ollut jo lonkkakipuja öisin? itse herään toisinaa liitos/lonkkakipuihin, ja asentoa on vaihdettava..
Mukavaa, ja helteistä heinäkuuta kanssatovereille =)
mannerto rv 19
pitkästä aikaa tänne kirjottelen. Todella ikävä oli lukea huonot uutiset, tuli ihan kamala olo!
Mulla on työpaikalla sattunut kaikenlaista ja siksi olen ollut niin pitkää poissa täältäkin. Älytön stressi on aiheuttanu minussa sellaisen reaktion etten tunnista enää itseäni. Poden huonoa omaatuntoa koska olen aina ollut todella tunnollinen työntekijä, samalla perheellä ollut nyt 10 vuotta töissä. Ensin olin kaksi viikkoa selästäni saikulla, nyt olen kahden viikon kesälomalla enkä tiedä mitä jatkossa tapahtuu. Liitosta ja työsuojelusta ovat sitä mieltä ettei töihin tarvitse enää mennä, jos meininki jatkuu samana ja minua kohdellaan ilmiselvästi huonosti, siellä on siis raskauden myötä alettu uhkaileen kaikennäköisellä, ovat minua nyt haastamassa oikeuteen koska olen "huijannut" heiltä työsopimuksen täysillä tunneilla.. Omalääkäri ei halua puuttua asiaan vaan käskee minua yrittämään sopia asia pomojeni kanssa. Kun heidän suhtautuminen minuun nyt on kuin olisin joku petturi vähintäänkin ja ovat oikeuteen haastamassa niin kovin vaikea on yrittää heidän kanssaan mitään sopia!:( Yksityiselle joudun nyt menemään väkisin hakemaan sairaslomaa luultavasti lomani loputtua, työsuojelustakaan eivät osanneet muuta sanoa kun että eivät suosittele että palaan työhöni ennen kuin tilanne on laantunut, ovat olleet yhteydessä pomoihini ja tilanne on nyt niin tulehtunut ettei tosi. Jos olisin tiennyt että tässä näin käy niin en kyllä olisi asiaa sinne asti vienyt. Liittoon olin yhteydessä siis vain kysyäkseni neuvoa tilanteeseen ja kun kerroin uhkailusta niin sanoivat että työsuojeluun pitää soittaa että he hoitavat tälläiset asiat.
Tässä stressissä en saa tehtyä mitään, en saa nukuttua, siivottua, nautittua lomastani enkä mitään muutakaan. Tuntuu ettei kukaan neuvolasta halua auttaa, kuulin vasta työsuojelusta neuvolapsykologista(!!!!!) Neuvolan th ei maininnut sanallakaan kun pohdin hänelle stressaavaa tilannettani ja aloin vain itkemään heti kun hän kysyi mitä minulle kuuluu.
Nyt olen jo pari viikkoa tuntenut alavatsassani navan alla kovan möykyn tai kohdan, noin nyrkin-ison appelsiinin kokoisen. Se kovettuu monta kertaa päivässä, miehenikin tuntee sen. Siihen liittyy aina menkkamaista kipua ja pelkään että se liittyy jotenkin raskauteen mutta en kertakaikkiaan halua enää soittaa neuvolaan ja kysyä neuvoa, siellä on niin vähättelevästi suhtauduttu minuun lähiaikoina etten halua pahoittaa mieltäni enää sieltäpäin. Jos se jatkuu vielä viikon niin menen siitäkin yksityiselle.
Ainoa valon pilkahdus tähän ahdistuneeseen olotilaani oli ihanat vintagevaunut jotka mieheni löysi netistä ja jotka hetimiten ostimme koska hintaa niillä oli alle100€ ja täydelliset väriltään, materiaaliltaan ja kunnoltaan meille.
Ärsyttää muuten kaikki ihmiset jotka hokevat minulle että keskiraskaus on yleensä energisintä aikaa, olen tällä hetkellä henkisesti niin katki, plus tuo selkä joka vaivaa että jos mieheni ei patistaisi sängystä ylös nousemaan niin makoilisin vaan kaikki päivät.
Anteeksi purkautuminen, on vaan niin vähän ihmisiä kenelle voin oloistani puhua, mieheni kuulee ja näkee oloni joka päivä niin välillä on helpompi purkaa tuntemattomille, vaikkei mitään vastausta saisikaan niin pelkkä purkaminen helpottaa hetkellisesti oloa! kiitos siitä!
Toivottavasti teillä muilla on hyvä ja energinen olla näin ihanilla keleilläkin vielä:)
caracola 16+5
Nyt vasta hokasin, etten oo käyny varmaan kuukauteen tääl kirjottamassa.. :D No, kauhee hhässäkkä onkin ollut esikoisen kaa ku se on heräilly painajaisiin ja pitäny ottaa se meidän sänkyyn nukkuu.
Kyllä on erilainen tää raskaus ku eka, maha on nii iso ettei nää enää omia jalkojakaan! :D Esikoisen kaa maha pullahti kunnol vasta joskus 25 viikol.
Mut nyt on pakko mennä lepäämään, kauhee väsymys..
Jaksamisia! Tuun taas kirjottaa enemmän ku jaksaa paremmin.
—Meevi ja masukki vko 20
Noi tollaset tilanteet on aina inhottavia. :( Työssä pitäis tuntea ittensä edes jollain tapaa tarpeelliseks (kukaan ei oo kuitenkaan korvaamaton) ja hyväksytyks omana itsenään. Ite olen kanssa joskus ollut tekemisissä todella hankalan pomon kanssa. Juttu on niin pitkä ja monimutkanen,etten ala sitä nyt tässä setvimään. Olin sillon liittoonkin yhteydessä, mutta lopputulos oli se etten yksinkertasesti jaksanut alkaa sen kummempiin toimiin kyseistä paikkaa kohtaan... Ratkaisin asian irtisanomalla itseni ja siitä hyvästä sain tietenkin neljän kuukauden karenssin. Karenssista valitin vedoten tilanteeseen työpaikalla,mutta eipä vaan auttanut mitään. Noh olen tuosta hankaluudesta päässyt yli ja toisaalta oli hyvä nähdä millaista työpaikalla voi pahimmillaan olla,mutta kyllä se tiettyihin asioihin jätti sellasta varautuneisuutta. Toivotaan että saatte jonkinlaisen ratkaisun asiaan ja että pääset nauttimaan lomasta ja ennen kaikkea odotuksesta! Paljon voimia!
-TÄ-
18+3
mulla on ihan samanlainen tilanne töissä ja meillä kävi jo lääkärit,työsuojeluvaltuutettu ja henkilöstöpäälikkö asiasta puhumassa ni edelleen jatkuu vittuilu ja kiusanteko mm.työvuoroissa. minun kohdalla mut yllättäen jätetään iltavuoroista ja vkl pois kokonaan(koostaavat aika ison osan mun palkasta) ja valittaminen ei mitään auta.
ensin otin asiasta yhteyttä liittoon ja sieltä sain yhteystiedot pääluottamusmiehelle ja työsuojelu valtuutetulle.suhtautuuvat liitossa aika vakavasti tämmösiin raskaus ajan syrjintöihin ja jos tilanne sitä vaatii ni vievät asian vaikka oikeuteen ilman että sun tarttee tikkua ristiin laittaa.Virallisen prosessin alotus kysyy kamalan paljon voimia, mutta palkitaan varmasti tulevaisuudessa. Jos hluat ni voidaan puhua asiasta vaik sähköpostin välityksellä. Tiedän itse että olis ollutr asioita helpompi viedä eteenpäin jos joku olis tehnyt saman kuin minä. Nyt kun mulla on liiton miehet takana ja prosessi käynnissä ni voin ja tahdon jakaa kokemuksiani muille.
jos haluat ni käy kurkkaa noista toukokuun joulutonttu ja kesäkuun joulutonttu keskusteluista. siellä jtn niistä juttelen.
minä olen ollut sairaslomalla aika paljon tämä raskauden aikana. ja ihan hyvällä omalla tunnolla. pää asia on, että lapsi voi hyvin ja lapsi ei voi hyvin jos äitikään ei voi hyvin.
Itsellä alkaa myös olla selkä aika sökönä :/ ja kävin mammapolilla näytilla kun rysäyttää sellasen jumalattoman paineen tohon alamahalle kun seison töissä. Max kymmenen min.pystyn seisomaan ja sit puoltuntia istutaan :/ Kaikki oli kuitenkin hyvin ja jos tilanne jatkuu ni saikkua hakee, oli kätilön suositus.
muuten toukka liikkuu oikeen mukavasti ja olokoin on näitä fyysisiä kipuja lukuun ottamatta ihan hyvä.
Mukavaa sunnuntaita ja ensi viikkoa kaikille!
-camotar & tonttu rv 18+2-
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Suuret pahoittelut kaikille kyydistä pudonneille. Ihan hävettää valittaa omia vaivojaan kun toisille sattuu ja tapahtuu aivan kamalia asioita :( Voimia ja jaksamista kaikille!
Caracolalle: Kurjaa tuollainen tilanne töissä. Siitä kovettuvasta möykystä: Kuulostaa ihan siltä että sinulla on supistuksia. Kohtu yleensä "harjoittelee" raskauden aikana supistellen jolloin tapahtuu juuri tuo kovettuminen. Kivuttomat supistukset ovat ihan ok mutta jos niihin liittyy kipuja, esim juuri tuota menkkamaista kipua, niin se ei ole ikinä hyvä asia. Toisilla, esim minulla, Ne kipeät supistuksetkaan eivät raskausaikana tee mitään mainittavaa kohdunsuulla mutta toisilla ne avaavat paikkoja. Suositan siis käyntiä lääkärillä, ihan vaikka vaan oman mielenrauhan takia.
Käytiin tällä viikolla ke rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin, pienen tän hetkinen painoarvio oli 325g :) Ja kovin on tietenkin yllättävää että meille on tulossa poika! Meillä on jo 2 yhteistä poikaa ja mies varsinkin toivoi tyttöä kun tämä on nyt sitten se viimeinen mutta toki poikakin on oikein tervetullut. Ostin kaverilta etukäteen uudenveroisen turvakaukalon. Itse ajattelin ettei sen nyt niin väliä vaikka väri oli vaal.harmaa/vaal.punainen mutta mies on nyt sitten sitä mieltä ettei poikaa siinä voi pitää joten meillä olis myynnissä uudenveroinen Britaxin turvakaukalo hintaan 50€. Kuvia voin laittaa jos joku haluaa tarkemmin nähdä.
Vointi ei oo ollu kovinkaan kaksinen; paineet on kovin alhaalla ja aiheuttaa kovasti ongelmia. Supistelee melko paljon ja iskias vaivaa.. Vielä ei kehtais jäädä saikulle kun tiedän että viim vkolla 30 olen jo sairaslomalla ton iskiakseni kanssa mut jos nyt sit siltä näyttää niin pakko se vaan on jäädä. Mahaa alkaa jo olemaan ja kohtu kasvaa taas ihan omilla käyrillään yläkäyrän yläpuolella. Sf-mitta oli vkolla 18+5 19cm!
Joku kyseli jo tehtyjä hankintoja. Mä tosiaan myin viime syksynä KAIKEN vauvatarvikkeen. Vaatteita myöten.Kuopus nukkuu vielä pinnasängyssä joten se meillä onneksi vielä on, ja pinnasängyn reunapehmuste on kaverilla lainassa. Lisäks itkuhälytin löytyy. Vaunut ja sitterin ja turvakaukalon saan lainaan. Isoja kestovaippoja mulla löytyy vielä mutta anoppi saa taas hommakseen ommella pieniä vaippoja. Ja vaatteita saa sit taas ostella. Ja kantoliinan.. Huoah.
Kävin myös liittymssä suljetulle listalle.
Nyt lepäämään, ens viikolla pitäis töissä jaksaa iltaviikko.
terkuin, Juhotus ja pojankoltiainen rv 20 TASAN
Kiitos vastauksista ja tsempeistä. Niitä tässä tarvitaan nyt!
Esimiesten syyttely ja uhkailu jatkuu vaikka olen sanonut heille että jättisivät minut rauhaan edes kesälomani ajaksi.
Luin jostain (tuolta av puolelta ehkä?) että lomarahat ei kuulu ns kk-tuloon jos hakee ä-rahaa ed 6kk tulojen mukaan. Osaako kukaan kertoa faktoja?
Camotar, luin ed ketjut ja sinun tilanteesi on siis hyvin samantyylinen kun minulla, olisi kyllä mukava vaihdella s-posteja kanssasi!
Minulla siis tosiaankin yli 10 vuoden ystävyys ja melkein 10 vuoden työsuhde tämän työnantajaperheen kanssa nyt aivan solmussa. Pelkästään se että kyseessä ei ole kukatahansa pomo vaan ystäväni monen vuoden takaa tekee tästä tilanteesta aivan käsittämättömän. Olisin myös irtisanonut itseni surupäissäni kun kuulin mitä he minusta ajattelivat (niinkun joku yllä oli tehnyt) mutta liitosta kiellettiin niin tekemästä. en ole vielä ollut 6kk liiton jäsen niin joutuisin myös karenssiin eli elämään ilman palkkaa ä-lomani alkuun asti!
Työterveyttä meillä ei ole (!) joten pelkästään yksityisiin lääkäreihin menee nyt niin paljon rahaa tämän asian takia että vihaksi pistää. Senkin takia on pakko olla irtisanomatta itseään.
Päivä kerrallaan mennään ja tylsää että lomallakin joutuu käymään läpi noita uhkailuja ja suoranaista kiusaamista.
Minäkin laitoin suljetulle puolelle hakemuksen.
Tulen taas kirjoittelemaan kun on parempi fiilis ja alkais tämä odotuskin tuntumaan siltä että se on sallittua.
Voisitko Camotar laittaa s-posti osoitteesi minulle?
caracola 17+1
caracola, kyllä mun mielestä kesälomarat lasketaan mukaan tuloihin. Itse olen laskemassa 6kk tulojen mukaan kun ne ovat sen 20% korkeammat kun viimeinen valmis verovuosi. Kelan sivuilla on laskuri jossa voi laskea äp rahan suuruuden ja ihan hyvät ohjeet.
heluuna 19+4
Ilmottaudunpa mukaan minäkin, paljon olen lueskellut mutta en ole ssanut aikaiseksi kirjoittaa mitään.
Eli meille tulossa kolmas lapsi, la 9.12 (on kylläkin pari pvä pidemmällä, mutta aikaa ei muutettu). Tytöt syntyneet 04 ja 07. Itse 30v.
Oireetonta on täälläkin, tuntuu niin oudolta kun on raskaana ja ei ole mitään merkkejä.. Ultrattu on ja sydänäänet useasti kuulunut mutta jotenkin tuntuu niin epätodelliselta.. Liikkeitä en oikeastaan ole tuntenut(?).
Töissä kyllä raskaus on verottanut tehokkuutta, iskias tyyppistä kipua joka säteilee oikeaan pakaraan sekä kivuttomia supistuksia (työni on erittäin raskasta fyysisesti) on päivittäin.
Rakenneultra 20.7, jos siellä kaikki ok niin ehkä sitten uskallan huokaista helpotuksesta.
Osaako kukaan tehdä suljettuja sivua? Kivempi olisi kirjoitella kuulumisia kun tietää että kaikki ei niitä pääse lukemaan.. Molempien tyttöjen odotus ja vauva aikaan olin mukana tällaisissa suljetuissa ryhmissä ja tykkäsin kovasti.