Lähtevätkö lapsesi ovelta ovelle KARKKI tai KEPPONEN -juttuja tekemään?
Kommentit (9)
Emme muutenkaan juhli muiden maiden juhlapyhiä, ihan suomalaisia vaan, koska ei olla mikään kansainvälinen perhe.
Halloween ei kuulu Suomen kulttuuriperinteeseen.
mikäli asia yhtään minusta riippuu. Jenkkipaskaa ei meidän perheessä noudateta.
Meidän kadulla ollaan sovittu, että kaikki joiden ovelle saa tulla illalla, laittavat oveen sellaisen halloween-kurpitsan kuvan. Arvioisin, että 4/5 on ovissa tai ikkunoissa se kurpitsan kuva!
Ja lapsille olen valmistellut itse ihan hienot vamppyyriasut, maksoivat n. 40 euroa yht.
Ehkä jos sitten vähän vanhempina tahtovat mennä, niin harkitaan sitten.
Toivottavasti ei integroidukaan ja kaupoissakin lopettavat sen typerän Halloween sälän myymisen kun tajuavat ettei ketään kiinnosta...
Miksi sitten vietätte äitienpäivää!? Se on saanut " integroitua" Suomeen ja tälläkin palstalla sitä vietetään täysin rinnoin (kuten myös isänpäivää. Nehän ovat 100%:n kaupallisia ja amerikkalaisia keksintöjä, eikä todellakaan mikään satoja vuosia vanha perinne kuten Halloween.
Miksi ette sitten meuhkaa ja paheksu äitienpäivän tai isänpäivän viettoa?
Hölmöläiset taas asialla....
mukana USA:han. Koverrettu kurpitsalyhty meillä kyllä palaa pihalla, koska sitä oli kiva väsätä ja näyttää hauskalta:)
Mutta viime tai toissa vuonna meidänkin ovelle ilmestyi näitä noitia hokemaan " karkkia ja kepposta" . Ihan hienot asut oli ja muuta rekvisiittaa, mutta vähän ihmettelin, että mitäs tämä nyt on. Pääsiäisenä annan kyllä virpojille. Noin 10-vuotias tyttö rupesi minulle sitten pikkuvanhasti opettamaan Halloweenin traditiota oikein kädestä pitäen. Taisin sitten jonkun karkin antaa. Mietin kyllä, että miten näihin pitäisi oikeasti reagoida: jos ei anna karkkia, niin mitä tapahtuu? Pitäisikö pukeutua itse johonkin mörkölookiin ja pelotella lapset pois ovelta? HUU...