Miten filosofian maisteri voi lyödä rahoiksi?
Millaista sellaista työtä hän voi tehdä, että siitä maksetaan edes yli 3000e/kk? Mitä sellaiset opiskelee?
Kommentit (16)
ja tekee rehtorin pätevyyteen tarvittavat opinnot vielä lisäksi ja sitten hakeutuu ensin pienemmälle paikalle ja siitä isommille paikkakunnille.
Monelta eri alalta, ei pelkästään filosofiaa opiskelemalla.
Monelta eri alalta, ei pelkästään filosofiaa opiskelemalla.
varmaan siksi kysyin, mitä paljon tienaavat fm:t ovat opiskelleet.
Ei elämän kevät...
ap
ja pyri persujen kansanedustajaksi.
päästä ohjelmistosuunnittelijana yli 5000 euron kuukausipalkkoihin (toki tuo ei ole mikään alan keskipalkka).
Lukion opettaja voi päästä yli 4000 euron kuukausipalkkaan, kun on muutaman vuoden kokemus ja muutama ylitunti.
että toimittaja tienaa muka 4400e.
t. toimittaja, FM
tosiaan ole edes hyvä palkka, vaan ainoastaan keskipalkka.
ja palkka n. 4500 e/kk. Mukana summassa vuorolisät ja filosofian maisteri olen.
tiedottaja ja tienaan 3000 e/kk. Luin vähän sitä sun tätä yliopistossa, pääaineena kieliä.
ihan nprmi palkka. Kaikki ei asun Helsingissä, vaan muutakin suomea on olemassa.
Niin mun mies teki, kun voitti Suomen toiseksi suurimman totopotin pari vuotta sitten. Mies on FM, pääaineena oli Suomen historia.
tunteja jonkin verran yli opetusvelvollisuuden ja fossiililisiä jo puolet (= 10v:n työkokemus) himpun yli 5000e brutto.
saa esim mun työstä asiantuntijana valtiolla. Koulutus on Filosofian maisteri. Itse en kyllä pidä palkkaa kovin hyvänä.