Pitäisikö parisuhteen kestää tämä?
Olen seurustellut noin puoli vuotta ja toinen osapuoli saattaa lähteä ulkomaille puoleksi vuodeksi, voisimme tavata noin kerran kuussa. Minulle sopisi kaukosuhde ihan hyvin, miehen kanssa ei ole vielä puhuttu asiasta kun lähtö ei ole varmaa, mutta mietin vain että jos kyse olisi ns. Siitä Oikeasta niin pitäisikö parisuhteen kestää tuo aika? Eli että jos tulee ero tuona aikana niin se olisi tullut muutenkin?
Kommentit (5)
Itselläni tosin melko varmasti ei, sillä olen aika fyysinen ihminen enkä todellakaan voisi kuvitella eläväni puolta vuotta selibaatissa ilman erittäin painavaa syytä. Riippuu tietysti paljon siitä, miksi se toinen on maailmalle lähdössä. Jos on joku pakollinen juttu niin eihän sille mitään voi vaan on vaan kestettävä, mutta jos kyseessä on joku "tahdon nähdä maailmaa yksinäni" tms. juttu niin miettisin aika tarkasti onko tuollainen oikea kumppani minulle.
Mutta kuten sanottu, olen takuulla poikkeus ja monilla suhde kestäisi ihan hyvin. Tekeväthän monet reissutyötäkin, pitkiä työmatkoja tai ovat vaikka rauhanturvaajina pitkiä aikoja ja puoliso odottaa kotona!
4,5 vuotta seurusteluaikana. Hyvin kesti, nyt ollaan naimisissa ja onnellisia.
Tahdosta ja asenteesta se on kiinni, ei muusta.
4,5 vuotta seurusteluaikana. Hyvin kesti, nyt ollaan naimisissa ja onnellisia.
Tahdosta ja asenteesta se on kiinni, ei muusta.
Niin ja näimme tuona aikana 1-2 kertaa kuukaudessa, välillä tuli olosuhteiden pakosta pitempiä taukoja muutaman kerran.
yhdessä ei ole vielä parisuhde. Seurustelette ja silloin suhde ei ole vielä niin syvä kuin parisuhteessa. parisuhteen pitäisi kestää tuo aika. Seurustelusuhteessa ihan kuinka itse päätätte ja kuinka päätöksessänne pysytte. Tällaisen 40 vuotiaan äiti-ihmisen mielestä tuo ei ole aika eikä mikään. Jos olisin varma ja sitoutumassa kestäisi ainakin minun puoleltani ihan kevyesti.
Ero on tietenkin siinä, oletteko todella jo vakiintuneet pariskuntana.