Kaveri soittaa pitkiä jaarittelupuheluita jatkuvasti tyhjänpäiväisistä asioista. kohtalotovereita?
en ole mikään puhelimessa roikkuja, mulla on muutakin tekemistä. Mutta kun häån soittaa, on ehkä 2 minuuttia asiaa, jonka ihan hyvin voin kuunnella ja jutella. Sitten alkaa ne tyhjänpäiväiset jaarittelut. Eikä sitä puhelua ole helppo katkaista, vaikka yritän sanoa, että ois nyt menoa tms.
Joskus olen vastaamatta puheluihin, mutta tosiaan kun ei tiedä oisko sillä kerralla jotain tärkeää hänellä.
Voihan sitä ihminen joskus lätistä puhelimessa, jos ei ole muuta tekemistä, mutta hän lätisee yleensä puoli päivää eri ihmisten kanssa ja luulee kai, että muutkin haluaa viettää puhelimessa päivänsä puhuen "paskaa" tai tyhjänpäiväisiä.
Hän ei ole mikään joutelias, eikä yksinäinen, on vaan tomonen ärsyttävä tapa häiriköidä puhelimela ihmisiä turhaan. Sitten valittaa kun ja jos joku ei vastaa puhelimeen tai soita takaisin.
Onko joku samanmoinen ja miksi tykkäätte puhelimessa jauhaa päivät pitkät? Entä onko samanmoisia kavereita, joiden kanssa menee joskus hermot puhelin"terrorismin" vuoksi?
Kommentit (11)
puhelinterroristeja, mutta eikö ne tajua, ettei muilla ole halua tai aikaa kuunnella niiden lätinöitä jatkuvasti, tai edes joka päivä.
Miten jaksat 2 kuunnela sitä äitiäs ja onko sulla keinoa miten pääset pois pinteestä?
En mä aina jaksakaan ja häpeäkseni huomaan aika usein kuuntelevani vain toisella korvalla ja puuhaavani samalla jotain muuta (esim. luen tätä palstaa :) ). Mitään fiksua ratkaisua en ole ongelmaan keksinyt vaan olen toistaiseksi tyytynyt kuuntelemaan. Huomaan, etten itse oikeastaan koskaan soita äidille vaikka olisi jotain asiaa, koska tiedän, että hän soittaa kuitenkin pian ja sitten saan kuunnella taas tarpeeksi. Hyviä vinkkejä otetaan kyllä vastaan!
ja saattaa hyvinkin vaikka tunnin puhua minulle tuntemattomien ihmisten (esim. työkavereidensa) tekemisistä. Mä nyt yleensä siinä samalla teen kaikkea sellaista, mitä nyt kännykkä korvalla voi tehdä - saatan esim. lukea lehteä.
Jotenkin tuo lärpättäminen on hänelle kait tärkeää, joten jos hän soittaa "kuuntelen", mutta jos itse maksan puhelun, yritän kyllä tehdä kaikkeni, että oikean asian jälkeen puhelu päättyy, sillä todella vaatimattomilla tuloillani en halua maksaa tyhjästä.
olen erään tuollaisen kohdalla ruvennut melko lyhytsanaiseksi kun ei sitä toista oikeasti edes kiinnosta mitä sanon, joten se on saanut käsityksen että olen vähän masentunut, minkä vuoksi se ei ole soitellut niin paljon. Eli nyt minulla on tekosyy olla vastaamatta. En vain halua pahoittaa kenenkään mieltä sanomalla että en jaksa kuunnella enää yhtään, kun se asiasisältökin on aina sama.
joka puhuu aina itsestään, ei kuuntele tai kysy mitä puhekumppanille kuuluu. Saattaa myös puhelimessa ollessaan puhua esim. omalle koiralle (lässyttää tms) ja miehellekin, esim. haukkua tai motkottaa tai mitä milloinkin. Kiva siinä kuunnella kun toinen puhuu omia juttujaan ja välillä puhuu koiralle ja miehellekin.... oikeasti mulla on muutakin elämää kun olla kännykän jatke.
soittele tuollaisille ihmisille itse, kun ihan pakosta. Helposti siinäkin menee se tunti kaksi puhelimen päässä, kun vastakumppanilla alkaa juttu lentää ja alkaa kääntyä puhe taas omiin asioihin. "Tarvis ostaa yksi juttu, Prismassa oli alessa, mutten ehtinyt käydä, se oli semmonen kätevä leikkuri, no ei ole siten varaa ostaa oikealla hinnalla sitä, pitää kai odottaa että se tulee uudestaan alennukseen. Käytiin just kiinalaisessa syömässä, vaikka ei mulla ois ollu rahaa, mutta sitten voitin kenossa kympin, niin käytin niitä rahoja. kua meille tuli veromätkyjä, niin pitäs niihin säästää. Daan kai kuitenkin verovähennyksiä työmatkoista tai muuta pitää soita verotoimistoon, niin joo ja se Kaisa on ihan kumma, kun yritin soittaa, niin ei vastannut, olikohan sillä vielä ripulitautia, kun on ollut koko heidän perheellä (kuka kaisa?) meidän Jaska taas paskala istunut jo tunnin, pitäs lähteä autoa pesemään ja sitten kauppaan, hakemaan hyttysverkko..."
tuommosta juttua, eikä sitä jaksa erkkikään kuunnella. no ihan hyväntahtoista lörpöttelyä, mutta kun on tosiaan muutakin tekemistä.
Hauska. Tässä on muutaman päivän pyörinyt monen sadan sivuinen ketju, että miksi kukaan ei vastaa mulle puhelimeen ja kukaan ei soita. Ne ei taida olla mun oikeita ystäviä, jätän ne siat.
Tässä avauksessa taitaakin olla se syy, miksi näille ei kukaan soita tai kukaan vastaa.
Taidat olla Kaija, joka ei ole Maijan syvänystävä
Tutulta kuulostaa, mullakin on kanssa eräs kaveri, joka saattaa jaaritella hyvällä lykyllä parikin tuntia yhteen menoon. Etenkin silloin kun on jotain ikävää sattunut hänelle. Yritän sanoa, että täytyy mennä kauppaan tai saunaan ja sitten jatkaa "kerron tämän loppuun" olisi vielä yksi juttu". Asiaa tuosta parista tunnista on varmaan 10 minuuttia. Loput on paskanjauhamista työkavereiden ilkeästä käytöksestä, jostain hänen oudoista miestuttavuuksista, kuinka joku oli huumepäissään bussissa yms. Samat jutut kerrotaan moneen kertaan ja jauhetaan niistä. Ihmettelee kuinka ystävät lopettavat yhteydenpidon yllättäen. Hän on kyllä sosiaalinen ja osaa löytää ystäviä, mukava ja ystävällinen, mutta mä tahdon omaa aikaa. Mulla on raskas työ ja en jaksa iltoja notkua puhelimessa puiden jonkun ongelmia. Noh, nyt päätin etten juurikaan enää soittele hänelle, watsappilla laitan viestiä vain.
Minulla ja ystäväni kanssa tutustuimme toisianne ulkomaanmatkalla
siitä alkoi ystävyys mutta tämä kaveri soitteli minulle
joka päivä kolme kertaa päivässä jos ei saa kiinni niin soitti mun äidille ja
minun sukulaiselle oli ja oli huolissaan jos olisi tapaturma tapahtunnut esim kotona aina piti
vastata salaman-nopeasti puhelimeen
Soittelee mulle pahimmillaan monta kertaa päivässä ja jaarittelee ummet ja lammet, jostain mun ala-asteaikaisen luokkakaverin äidistä (jota en muista), jonka oli tavannut kaupassa. Onhan se rasittavaa, mutta yritän ajatella, että äiti on yksinäinen tai sillä on tylsää.
Mun siskon kaveri taas saattaa soittaa sille 15 kertaa tunnin aikana, jos sisko ei vastaa puhelimeen. Se alkaa jo olla aika terrorisointia.
En siis mitään rakentavaa osannut sanoa, mutta kunhan jaoin ongelman :)