Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isot lapset/teinit leikkipuistoissa.

Vierailija
29.06.2011 |

Siellä ne heittelee tölkkejä, on kirjoitellut ties mitä keinuihin, liukumäkeen yms. Roskaa ihan hirveesti ylipäänsä. Eikö noille idiooteille mahda mitään? Tottakai mä sanon, jos ne on siellä samaan aikaan, mutta monesti ne on eri aikaan ja saa roskata ihan rauhassa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meidän lähellä on leikkipuisto, ja olen sitä menoa katsellut vallan kauan. Iltaisin siellä viettää aikaansa joukko 10-15-vuotiaita "isoja lapsia". Päivällä kuulee lastaan ulkoiluttavien nicojannikoiden äitien parjaavan näitä nuoria ettei leikkipaikka ole heille tarkoitettu, mutta itse asiassa ne nuoret käyttäytyvät siellä ihan siististi. Istuvat hiekkiksen reunalla juttelemassa, parkouraavat ja tekevät akrobataitemppuja kiipeilytelineessä (eikä se siitä rikke mene, ne on tehty kestämään tuo) ja tytöt keinuvat viehkosti.

Ne parjaavat äidit sen sijaan jättävät eväapaperinsa ja pillimehupurkkinsa joko ihan sumeilematta penkille tai sitten laittavat ne niin huonosti roskikseen, että harakat levittävät ne sieltä. Oma syynsä, vaikka muita haukkuvat.

Vierailija
2/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meidän lähellä on leikkipuisto, ja olen sitä menoa katsellut vallan kauan. Iltaisin siellä viettää aikaansa joukko 10-15-vuotiaita "isoja lapsia". Päivällä kuulee lastaan ulkoiluttavien nicojannikoiden äitien parjaavan näitä nuoria ettei leikkipaikka ole heille tarkoitettu, mutta itse asiassa ne nuoret käyttäytyvät siellä ihan siististi. Istuvat hiekkiksen reunalla juttelemassa, parkouraavat ja tekevät akrobataitemppuja kiipeilytelineessä (eikä se siitä rikke mene, ne on tehty kestämään tuo) ja tytöt keinuvat viehkosti.

Ne parjaavat äidit sen sijaan jättävät eväapaperinsa ja pillimehupurkkinsa joko ihan sumeilematta penkille tai sitten laittavat ne niin huonosti roskikseen, että harakat levittävät ne sieltä. Oma syynsä, vaikka muita haukkuvat.

siitä, että olen nähnyt heidät siellä monesti heittämässä energiajuomatölkkejä yms roskia maahan. Silloin tietty aina käsken niitä korjaamaan ne roskat pois, mutta ihan samoja tölkkejä yms roskia ilmestyy sinne sitten muulloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kullannuput, jotka muutama vuos aikasemmin oli siellä samassa puistossa leikkimässä. Ja valtasivat sillonkin koko puiston: veivät tavarat toisten käsistä ja tönivät pienemmät pois liukumäestä.

Eikä äiti sanonut mitään, ettei NicoPetterille tule traumoja. Ja on niin kiva, kun NP pärjää elämässä eikä jää jalkoihin.

Vierailija
4/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis mietin vain, että mitä tuollaiselle voi tehdä? Ei mitään? On meinaan aika rasittavaa, kun sinne heitellään kamaa ja sitten pikkuset lapset ketä siellä käy menee tietty syömään roskia tms.

Vierailija
5/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin pieniä te viette sinne? En mä veis leikkipuistoon niin pientä lasta ja antais sen olla siellä maassa jne jos se söis roskia... No joo. Ollaan joskus kaveriporukalla käyty leikkipuistossa oleskelemassa eikä kyllä ole heitelty tölkkejä tai roskia ylimääräisiin paikkoihin, ihan on kaikki menneet joko roskiin tai pullonkerääjämummoille.

Vierailija
6/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin pieniä te viette sinne? En mä veis leikkipuistoon niin pientä lasta ja antais sen olla siellä maassa jne jos se söis roskia... No joo. Ollaan joskus kaveriporukalla käyty leikkipuistossa oleskelemassa eikä kyllä ole heitelty tölkkejä tai roskia ylimääräisiin paikkoihin, ihan on kaikki menneet joko roskiin tai pullonkerääjämummoille.

Ja kyllä vaan menee suuhun ihmeelliset asiat, jos ei ehdi estää! Pitäisikö siis olla menemättä puistoon, missä lapsi tykkää kiipeillä, olla hiekkiksella ja keinua?

Vierailija
7/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun puiston naapurissa, ja mulla on kans mennyt hermot nuorisoon jo ajat sitten. Roskaaminen ja paikkojen hajottaminen ei sinänsä mua henk.koht. häiritse, mutta se kiroilu ja huutaminen kylläkin. Kiva viettää aikaa omalla kotipihalla, kun aidan vierestä tuutataan kirosanoja täyttä kurkkua ja jatkuvalla syötöllä. Se on sanottava kuitenkin, että kun noille käy huomauttamassa, niin joka kerta ovat siirtyneet mukisematta puiston toiseen päähän, niin että möykkä ei enää kuulu meille asti (iso puisto)... Siellä ovat sitten toisten naapureiden harmina.

Kaikista törkeintä tähän mennessä on ollut, kun 8-v pojat leikkivät kuulapyssyillä tuossa puistossa. Laukausten lisäksi ihan karmea kiroilu, ja ne kirosanat huudettiin täysillä, niin kuin kunnon sotaleikkiin kuuluu. Minä käänsin juuri tunkiota tonttimme rajalla ihan puiston aidan vieressä, ja pelkäsin saavani kuulan takapuoleen... Yritin pojille ehdottaa, että menisivät metsään leikkimään. Onneksi nuokin lähtivät pian.

Vierailija
8/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten TIETTY pitää räkiä liukumäkeen... Ja tosiaan se vitunjauhanta on aika raivostuttavaa. Mä aina niille sanon, ja ne kyllä silloin lopettaa tai siirtyy, mut enivei. Onko oikeesti jotenki COOLIA istua PIKKUlasten puistossa? Ja siis eikö tuosta voi soittaa esim poliiseja häätämään niitä? Vai onko roskaus ja kiroilu liian vähäinen syy.

Vierailija
9/9 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestettiin sitten asukasyhdistyksen kanssa yhteinen kokous, johon tultiin me häirikkönuoriso ja kylän väkeä.

Juteltiin asiat rauhassa ja asiallisesti ilman syyttelyä tai kettuiluja, saati vanhempien haukkumisia. Lopputuloksena siistittiin kouluympäristö ja saatiin olla siellä, luvan kanssa ja omalla työllä tehtynä, käyttäydyttiin siellä sitten asiallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi