Haluaisin kokeilla karppausta
kun tuntuu et noi kilot on vaan ja pysyy. Olen alkanut käymään lenkillä kolmesti viikossa ja kerran uimassa, joka on kaikki enemmän mitä aiemmin liikuntaa harrastin. Juu laiska olen. Ja nyt siis mietin tota karppausta, mutta olen ollut aina leivän puputtaja. Miten ihmeessä pääsen siitä eroon? Oisko jollain jotain ideaa, muuta kuin vahvaa selkärankaa ja peiliin katsomista. Niin itsestähän se kaikki on kiinni.
Kommentit (7)
Ja söisi vaan täysjyvää. Täytyy ihan netistä kaivaa tietoa ja vinkkejä mitä syödä. Kiitos vaan sun vinkistä. ap
nyt on just tullu kauppoihin perheleipureiden vähähiilarinen leipä
vaan enemmänkin ne mitä laitat siihen päälle.
Monessa leivänpäällysmakkarassa esim. on yhtä paljon kaloreita kun siinä leipäviipaleessa.
Eli vaihda leivänpäälliset salaattiin, kurkkuun, paprikaan tms.
Kyllähän moni karppauksella laihtuu, mutta todennäköisesti siksi, että siihen sitoudutaan niin fanaattisesti ettei voi mitään hiilaripitoista suuhunsa laittaa -> syö automaattisesti vähemmän.
Parasta olisi jättää kaikki nopeat hiilarit pois. Niitä ei tarvitse oikeastaan kuin silloin kun treenaa tosissaan, niin pitkän treenin yhteydessa kun tarvitaan nopeaa energiaa (jolloin se muuten myös kuluu pois)
vaan enemmänkin ne mitä laitat siihen päälle.
Monessa leivänpäällysmakkarassa esim. on yhtä paljon kaloreita kun siinä leipäviipaleessa.
Eli vaihda leivänpäälliset salaattiin, kurkkuun, paprikaan tms.
Kyllähän moni karppauksella laihtuu, mutta todennäköisesti siksi, että siihen sitoudutaan niin fanaattisesti ettei voi mitään hiilaripitoista suuhunsa laittaa -> syö automaattisesti vähemmän.
Parasta olisi jättää kaikki nopeat hiilarit pois. Niitä ei tarvitse oikeastaan kuin silloin kun treenaa tosissaan, niin pitkän treenin yhteydessa kun tarvitaan nopeaa energiaa (jolloin se muuten myös kuluu pois)
ja jätetään leipä pois.
Olen huomannut täällä olevissa ketjuissa , että jos joku mainitsekin asiakseen karppauksen , niin aina ketjuun ilmestyy henkilöitä jotka alkavat tuputtamaan sita "omaa oikeaa" ruokavaliotaan.
Eikö olekin niin, että tämän ketjun aloitti henkiö joka halusi alkaa karppaamaan ja halusi vinkkejä siihen, eikä mihinkään muuhun ns. laihdutuskonstiin.
tarvi heti kääntää kelkkaa kokonaan.
Vähennä ensin leivän määrää.
Jos haluat leipää syödä niin täysjyväleipää kerran päivässä.
Tee alkuun munakkaita aamuisin. (mä teen monesti vakuaisista)
sitten tonnikalaa ja raejuustoa väliin. Voi laittaa mitä lihaa vaan väliin taikka leikkeleitä.
Itse en ole mikään tiukkis joten mun neuvot ei välttämättä ole parhaat;)
Tee rahkaa. vtkaa ensin vispikermaa johon sekoitat rahkaa. Itse laitan myös maustamatonta jugurttia ja marjoja.