Mikä työ sopii hitaalle?
Olen luonnostani melko hidas, mikä voi osaltaan johtua myös siitä, että teen työni tarkkaan ja huolellisesti. Monessa työssä kuitenkin pitäisi nykyään olla supernopea, minkä koenkin todella stressaavaksi. Mikä työ siis mielestänne sopisi tällaiselle vähän hitaammalle? (en siis ole mikään laiskottelija enkä superhidaskaan, vaan tahtini on kai sellainen normaali.)
Kommentit (3)
ja työskentely vanhusten parissa. Minulle nopeampana ihmisenä oli raskasta asettua hitaiden vanhusten asemaan ja se olikin syy, että miksi vaihdoin työpaikkaa.
ja työskentely vanhusten parissa. Minulle nopeampana ihmisenä oli raskasta asettua hitaiden vanhusten asemaan ja se olikin syy, että miksi vaihdoin työpaikkaa.
Tätä minäkin ajattelin. Jossakin ensiavussa vaaditaan hoitohenkilökunnalta hyvin ripeää tahtia, mutta vanhusten kanssa siitä on vain haittaa.
Varsinkin dementoituvilla on ajatuskin niin hidas, että liian nopeat hoitajat enemmän hermostuttavat ja tekevät olon epämukavaksi kuin leppoisan hitaat. Vanhukset pysyvät paljon paremmin sen hitaan hoitajan tahdissa, eli työt tulevat tehdyksi joka tapauksessa samassa ajassa.
Myös hidas ja tarkka. Ei tosin missään päivystyksessä. Teen itse aina työni omaan tahtiin siten, että olen varma ratkaisuistani. Minusta tämä on myös tehokkainta pitkän päälle vaikka näennäisesti olisinkin "hidas".