Minka ikainen mies on mielestanne liian vanha isaksi ? Mulla on itseani 15 v vanhempi mies, ja itse pitaa itseaan liian vanhana isaksi yhteiselle lapselle. Molemmilla on lapsia.
Kommentit (19)
Toinen lapsi tulossa. Rakastaa todella paljon lastamme! Minusta tuntuu, että kypsemmällä iällä näkee asiat jotenkin erillä tavalla. Tai no riippuuhan se persoonastakin.
Itse ole tehnyt lapseni hyvissä ajoin. Oksettaa käpyvanhemmat!!!
tunnen paljon yli neljäkymppisiä pienten lasten isiä, ihan normaalia se on. Yli viisikymppinenkään ei ole mikään kummajainen. Täällä vaan palstailee niin paljon sellaisia parikymppisiä keskenkasvuisia ihmisiä, joille kaikki yli 30-vuotiaat on jo vanhoja.
Ne on yli kuuskymppisiä, kun lapsi on 20. Siis hyi.
Onko heidän lapsenlapsillaan mummia ja ukkia??! Ei tietenkään. Vain seniilejä " kasviksia" . Kyllä neljäkymmentä on raja. Aivan sama kuin naisillekin. Eihän ne vanhukset jaksa enää hoitaa niitä lapsiaan.
tienoilla, niin ei ole juuri mahdollista että näkisi omat lapsenlapsensa. Miehethän elävät Suomessa keskimäärin noin 74-vuotiaiksi.
meillä on isovanhemmat olleet kaikki 40-50-vuotiaita, kun lapsemme ovat syntyneet. Koskaan eivät ole lastenlasten kanssa aikaansa viettäneet hetkeäkään, joten EI se IKÄ ole mikään tae.
Eikö suom. miesten keskimääräinen elinikä ole 75:n hujakoilla? No ei kannattaisi enää yli nelivitosena tällä periaatteella..
vielä vanhemmallakin iällä! Raja ei todellakaan ole mun mielestäni mikään 40. Viiskymppinenkin voi upealla tavalla kokea uudelleen isyyden.
Onko sinusta mielekästä jos mies tulee keski-iän jälkeen isäksi? Jos on niin miten perustelet kantasi?!
Mun oma isäkin oli 46v kun synnyin ja nyt mieheni on 49v ja yritetään esikoista. Kai nää vanhemmat isät kasautuu sitten tiettyihin sukuihin? Sitten on taas näitä sukuja, joissa 38-vuotiaat on jo mummoja.
hän tuli ensimmäisen kerran isäksi 22-vuotiaana, ja nyt sitten pian toisen kerran.
Ei hän kyllä koe itseään (enkä minäkään häntä) liian vanhaksi tulemaan uudelleen isäksi. Aika monet nykypäivänä menee ' toiselle kierrokselle' parisuhteissaan, eikä isyys yli 40 vuotiaana ole mintenkään harvinaista. Meillä on ikä eroa 6 vuotta.
Kyllähän nuorena tietysti jaksaa paremmin, mutta kyspyys ja isyydestä nauttiminen on varmaan erilaista 20-kymppisenä kuin 40-kymppisenä. Mihin sen rajan (ja kuka) sitten voi vetää, kuka on liian vanha...?
Anopin isä on nyt n.90 matkusteleva papparainen, joka on ehtinyt nähdä myös lapsenlapsenlapset...
Vierailija:
Anopin isä on nyt n.90 matkusteleva papparainen, joka on ehtinyt nähdä myös lapsenlapsenlapset...
Kenties hän vaikka ei haluakaan enää valvoa öitä, kuunnella itkuja ja kestää uhmaikiä enää. Haluaa vaikka olla aikuisemmassa seurassa ja nauttia siitä mitä tällä hetkellä on. Matkustella vapaasti ja nauttia vaikkapa hyvistä yöunista. Teoriassa voisi hankkia lapsia, mutta jos itse ei tahdo niin ei siihen biologialla ja av:n mammoilla ole nokan koputtamista.
Luulisin kyllä, että se on kaikkien ihan oma asia koska esim.isäksi haluaa. Mitä varten yleensäkin ihmisillä on niin suuri tarve määritellä toisilleen, mitä he saavat ja eivät saa tehdä minkäkin ikäisenä? Vaikka mies tekisi lapset kaksikymppisenä, hän voi sittemmin lähteä lätkimään, eivätkä lapset hänestä sen koommin kuule. Mies joka saa lapset vasta lähemmäs viisikymppisenä voi olla todella hyvä isä, ja jättää lapsilleen mahtavat muistot ja hyvän pohjan elämälle, vaikka sitten mahdollisesti kuolisikin, esim.ennen lastenlasten näkemistä.
Kaikki ei aina ole niin mustavalkoista, nähkääs...
On paljon tapauksia (sekä miehiä että naisia) jotka eivät kohtaa elämänkumppania kuin vasta nelikymppisenä. Ja miten paljon on hedelmällisyysongelmia? Jos nämä kaksi asiaa vielä yhdistyvät niin siinäpä sitä sitte ollaan.
Minulla on myös 15 vuotta vanhempi mies. Hän oli 40v kun saimme esikoisemme. Pari vuotta myöhemmin syntyi toinen lapsi. Mieheni on loistava isä. Olemme monesti keskustelleetkin asiasta. Hän osaa varmasti arvostaa lapsiperheen elämää nyt täysillä. Ei ole kiire minnekkään. Hän hoitaa ja leikkii. Toki iän tuoma varjopuoli on väsyminen. Ei tahdo jaksaa niin paljon kuin nuorempana jaksaisi. Mutta lapset tuovat iloa elämään!
No kai se on oleellisempaa että onko tämä kyseinen mies esim. 35 vai 65.
Rakas isäni oli 47 kun synnyin. Energinen, viisas ja auttavainen mies jonka komeuttakin aina kehuttiin koko nuoruuteni ajan. Saavutti lähes sadan vuoden iän, säilyttäen älynsä kirkkauden. Koskaan ei lapsena tai nuorena tullut mieleenikään, että isäni olisi vanha.
Mun mielestä 60-70 -vuotiaiden ei tarvitsis enää siittää lapsia..