Miksi niin monet ei-helsinkiläiset pitävät pk-seutua Helsinkinä?
Jotkut jopa laajempaa aluetta. Liikun paljon ympäri Suomea ja todella monet sanovat että "ai sinä olet Helsingistä", kun olen kertonut asuvani Tuusulassa...
Onko muut huomanneet samaa, vai onko vain minun kohdalleni sattunut tällaista?
Kommentit (21)
helsinkiläisten mielestä
Löytyykö sinulta vastausta kysymykseen?
ja Helsinki eivät ole vastakohtia. Lisäksi Tuusula on kehä kolmosen ulkopuolella.
helsinkiläisten mielestä
sama se on Turussa ja Tampereella.
Munkin kaveri asuu mun näkökulmasta katottuna Turussa, vaikkei asukaan
Joku saattaa olla vakuuttunut, että ystävä asuu Helsingissä, kun hän todellisuudessa asuu Kirkkonummella. Espoota ja Vantaata pidetään Helsingin kaupunginosina, Tikkurilan uskotaan olevan Helsingissä jne. Todella tavallista, mutta en tarkalleen tiedä, mistä ilmiö johtuu. Sen vielä ymmärrän, ettei kaupunginosia tunneta, en minäkään osaisi sijoittaa vaikkapa Nekalaa, Lielahtea ja Amuria paikoilleen, mutta en myöskään luulisi, että Salo on osa Turkua.
pk-seudun kaupunginosien nimet ja paikat ja mikä on oma kuntansa ja mikä ei.
Ja näiden kuntaliitosten aikaan, Tuusula on hyvin pian osa Helsinkiä.
olen asunut valtaosan elämästäni ihan Helsingissä, mutta myös Espoossa, Vantaalla ja Tuusulassa.
kaukaa katsoen Helsinki lähikuntineen on pieni pläntti jota voi kutsua vaikka Helsingiksi.
Paikannnetaan suunta mistä puhutaan. Kaikki tietää Helsingin koska se on pääkaupunki. Jos matkan kohde on siitä muutaman kilometrin sivussa on mielekkäämpää puhua Helsingistä.
Olen asunut Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla. NÄin jälkeenpäin puhun yleensä kun asuin pääkaupunkiseudulla ..... tai joskus kun asuin Helsingissä....
Ei ole muille merkityksellistä tapahtuiko joku asia mistä kerron Helsingissä vai Espoossa tai jopa Vantaalla.
Löysää sinkäkin pipoa niin elämä on helpompaa.
pk-seudun kaupunginosien nimet ja paikat ja mikä on oma kuntansa ja mikä ei.
Ja näiden kuntaliitosten aikaan, Tuusula on hyvin pian osa Helsinkiä.
on pk-seutulaisen syy? Täytyykö teille sitten aina tarkentaa että asun Kirkkonummella, joka ei muuten kuulu Helsinkiin vaan on oma kuntansa?
Meille pääkaupunkiseudun sisäisillä eroilla on vaan niin vähän merkitystä, että emme viitsi tehdä eroja pääkaupunkiseudun eri alueiden välille, vaan kokoamm ne kaikki tuo kattokäsitteen "Helsinki" alle. VÄhän niinkuin ihmiset puhuvat Lontoosta tarkoittaen oikeasti ihan erilllisiä lähellä sijaitsemia pikkukaupunkeja tai Tampereesta, vaikka tarkoittavatkin Teiskoa tai joskus jopa Sahalahtea. Tia pääkaupunkiseutulaiset puhuvat "maalla" olevista ja "maalalsista" vaikka tarkoittavat erinäisten urbaanien yhdyskuntien asukkaita muualla Suomessa.
Kun ei vaan kiinnosta tuon tarkemmin.
kaukaa katsoen Helsinki lähikuntineen on pieni pläntti jota voi kutsua vaikka Helsingiksi.
Paikannnetaan suunta mistä puhutaan. Kaikki tietää Helsingin koska se on pääkaupunki. Jos matkan kohde on siitä muutaman kilometrin sivussa on mielekkäämpää puhua Helsingistä.
Olen asunut Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla. NÄin jälkeenpäin puhun yleensä kun asuin pääkaupunkiseudulla ..... tai joskus kun asuin Helsingissä....
Ei ole muille merkityksellistä tapahtuiko joku asia mistä kerron Helsingissä vai Espoossa tai jopa Vantaalla.
Elämäni on ihan helppoa ja sanoisin jopa täydellistä tällä hetkellä, kiitos vain :)
törmännyt. Aika hassua, sillä itse en kyllä pidä kaarinalaista kaveriani Turussa asuvana eikä Rauma ja Pori ole mielestäni sama paikka.
Kaikkia pikkupitäjiä ei tietenkään voi tietää, mutta isommat kaupungit kyllä.
Jotkut jopa laajempaa aluetta. Liikun paljon ympäri Suomea ja todella monet sanovat että "ai sinä olet Helsingistä", kun olen kertonut asuvani Tuusulassa... Onko muut huomanneet samaa, vai onko vain minun kohdalleni sattunut tällaista?
Minä asun täällä toisella puolella maata, ja minun mielestä se Helsingin seutu on yhtä ja samaa kun siellä on niin lyhyet matkat joka paikkaan.
Täällä on meiltä lähimpään synnytyssairaalaan 450 km.Kaikki on niin suhteellista.
Meille pääkaupunkiseudun sisäisillä eroilla on vaan niin vähän merkitystä, että emme viitsi tehdä eroja pääkaupunkiseudun eri alueiden välille, vaan kokoamm ne kaikki tuo kattokäsitteen "Helsinki" alle. VÄhän niinkuin ihmiset puhuvat Lontoosta tarkoittaen oikeasti ihan erilllisiä lähellä sijaitsemia pikkukaupunkeja tai Tampereesta, vaikka tarkoittavatkin Teiskoa tai joskus jopa Sahalahtea. Tia pääkaupunkiseutulaiset puhuvat "maalla" olevista ja "maalalsista" vaikka tarkoittavat erinäisten urbaanien yhdyskuntien asukkaita muualla Suomessa.
Kun ei vaan kiinnosta tuon tarkemmin.
Itse olen yleensä aina kiinnostunut juttukaveristani ja jos kysyn missä hän asuu, niin olen oikeasti kiinnostunut. En kysele jos ei kiinnosta. Jos paikkakunta ei sano minulle mitään, teen tarkentavia kysymyksiä, mutta en sano jonkun olevan Tampereelta jos hän ei sieltä oikeasti ole.
Jotkut jopa laajempaa aluetta. Liikun paljon ympäri Suomea ja todella monet sanovat että "ai sinä olet Helsingistä", kun olen kertonut asuvani Tuusulassa... Onko muut huomanneet samaa, vai onko vain minun kohdalleni sattunut tällaista?
Minä asun täällä toisella puolella maata, ja minun mielestä se Helsingin seutu on yhtä ja samaa kun siellä on niin lyhyet matkat joka paikkaan.
Täällä on meiltä lähimpään synnytyssairaalaan 450 km.Kaikki on niin suhteellista.
niin puhutko silti Helsingistä?
Se, että paikat ovat lähellä toisiaan, eivät tee niistä samaa paikkaa.
Esim. Kiinan mittakaavassa Suomesta on tosi lyhyt matka Ruotsiin. Kyseessä ei kuitenkaan ole sama maa...
ja hirmu asiantuntevasti kertoivat, millaista Helsingissä on asua. Itseäni hieman entisenä helsinkiläisenä ihmetytti, että mistä he sen tietävät. Ja eräs tuttu tuntuu pitävän Hyvinkäätäkin Helsinkinä.
ja miksi tuusulalainen kuvittelee olevansa pk-seudulta? Anna mun kaikki kestää...
ja miksi tuusulalainen kuvittelee olevansa pk-seudulta? Anna mun kaikki kestää...
Puhuin aloituksessa pk-seudun ulkopuolella asuvista ihmisistä, en koskaan väittänyt itse asuvani pk-sudulla.
Kylläpä täällä on aistittavissa todella vihainen ilmapiiri.
helsinkiläisten mielestä