Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla diabetes!

Vierailija
28.06.2011 |

Minkälainen hoito teillä on? Etenkin kynän kanssa?

Minulla kun todettiin eilen 1 tyypin diabetes ja sain kynät. Protaa menee ja se on tuttua jo raskausajalta, mutta nopean annostus mietityttää (vrt. raskausajan diabetekseen). Lääkäri määräsi nopeaa vain lounaalle ja päivälliselle kun taas itsestä olisi luontevampaa pistää kaikille muille aterioille (hiilareiden mukaan) paitsi iltapalalle.

Te jotka pistätte syömisenne mukaan niin paljonko laitatte per 10 hiilaria?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja insuliinin annosteluhan riippuu siitä, kuinka paljon haimasi tuottaa mahdollisesti vielä itse insuliinia. Eli tarkkailemalla sokereita säännöllisesti saavutat oikean annostuksen ja hoitotasapainon. Lapselleni pistän tällä hetkellä 1/10, mutta sehän on täysin yksilöllistä. Kannattaa varmaan aloittaa noilla ohjeilla jotka sait ja sitten muokata, kun huomaat miten sokerit käyttäytyy. Diabeteshoitajan kanssa voisit jutella lisää omahoidostasi.

Vierailija
2/3 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kävin verikoetulosten kanssa vaan yksityisellä jotta sain hoidon nopeasti aloitettua enkä joutunut osastolle, sitä kyllä suositeltiin.

Minulla on vaan muutto parin päivän päästä, joten ihan helposti en sairaalaan mene ja DM ei minulle ole kumminkaan mikään ihan uusi asia, minunkin tytöllä on 1 tyypin diabetes.

Hänellä on myös monipistoshoito ja koettu hyväksi ja hänelle pistän 1/20 sekä korjaukset tarvittaessa.

Siksi se tuntuisi luontevalta itselläkin ja aamuiset nousut voisi ehkäistä.

Mietin vaan mikä mahtaa olla tyypillinen aikuisen määrä per 10 hiilaria, että olisi jotain osviittaa, mutta niin se kai on järkevintä toimia nyt ohjeiden mukaan ja uudella lääkärikäynnillä sitten keskustella aiheesta. Kiitokset!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taso löytyy. Yllätyksiä tulee välillä, mutta sitten korjataan pikainsuliinilla.

Käytössä Levemir ja Novorapid.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi