pikkunen huolestuttaa masussa, apua!!
Rv on nyt 24+1, ja olen tuntenut liikkeitä paljon vähemmän mitä ennen. Odotan esikoista. Ennen pikkuinen riehui illoin hirveästi, mutta nyt olen tuntenut vain muutaman liikkeen iltaisin, sekä liikkeet ovat paljon "pienempiä" kuin ennen.. onko tämä normaalia, vai pitäisikö soittaa neuvolaan tai käymään päivystyksessä. Seuraava neuvolakäynti on ensi kuun 6 päivä. Huoli on hirveä ja tätä on jatkunut jo muutaman päivän.. Olen hieronut masua, jutellut, juonut makeampaa mehua, mutta välillä pikkuinen ei "vastaa" millään tavoin!
Onko muita, kellä on näin tapahtunut? Apua kaivataan!!
Huolestunut esikoisen odottaja
Kommentit (12)
Ne sitten kertoo sulle ohjeet miten toimit ja pääset vaikka näytille, kuten heti tänään.
Ei tollasia saa murehtia kotona yksinään vaan asia selvittää!
Minulle sattui sama juttu. Kaikki oli kuitenkin kunnossa :) Oli vain sattunut lapselle muutama rauhallinen viikko välillä (taisi muuten olla juuri nuo samat viikot kun sinulla). Onneksi siinä oli neuvolakäynti välissä, ensisynnyttäjänä olen hieman vainoharhainen. Nykyään taas potkii hulluna (rv 31 menossa).
Eli luultavasti sinun pikkuisella vain vähän rauhallisempi kausi :)
tsemppiä. Voihan olla, että masuvauva on vaihtanut asentoa ja potkii kohdun takaseinää. Mutta oli miten oli AINA KUN HUOLI RASKAUDESSA ON KOVA KANNATTAA AINAKIN SOITTAA. Et koskaan voisi antaa itsellesi anteeksi, jos jotain kävisi ja olisit sen aavistanut. Ja noilla viikoilla ollaan jo siinä rajalla, että yksikin lisäviikko on suuri ja tärkeä lisä. Mut toivottavasti tosiaan masutyyppi vain vaihtanut asentoa.
Tuossa vaiheessa vauva myös mahtuu hyvin kääntyilemään, joten voi olla, että se on vaan nyt sellaisessa asennossa, josta potkut ei tunnu niin selkeästi kuin ennen.
Aina voi toki asian varmistaa esim. ylimääräisellä neuvolakäynnillä, niin saa mielenrauhan. Tsemppiä!
ja kerron asiani, ottavatko he minut käyrille nyt yölläkin?
kiitos kaikille auttajille
ap
ja kerron asiani, ottavatko he minut käyrille nyt yölläkin?
kiitos kaikille auttajille
ap
he antavat kyllä ohjeet miten toimia.
ja pyysivät aamusta ottamaan yhteyttä neuvolaan. Kunhan kaikki olis vain hyvin ja olisi vain hiljaisempi kausi kyseessä.
noilta ajoilta, taisipa juuri olla samoja viikkoja, kun tunsin liikkeitä vähemmän.. Kävin kanssa tarkistuttamassa asian, ja kaikki oli masussa hyvin.
Toivottavasti asiat ovat hyvin myös siellä! :)
Yritä olla stressaamatta! Kaikkea hyvää sulle!
Jos sä olet niin huolissasi että sua itkettää niin lampsi sinne nyt samantien! Kyllä ne tekee käyrät kun itket ja sanot että on huono tunne! Saat mielenrauhan! Olen tehnyt tuota itsekin. Onneksi kaikki oli ok!
t. kolmen kullanmurun äiti
kuin tarkistuttaa lapsen terveys.
Olen ollut siellä tarkistuttamassa tilanteen. Pistivät käyrälle ja laskivat liikeitä. Kaikki oli hyvin ja sain mielenrauhan. Kaikkea hyvää ja rohkeasti vain päivystykseen.