Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka olet kyllästynyt työhösi ja valitat, oletko koskaan ajatellut

Vierailija
27.06.2011 |

että miten käytöksesi vaikuttaa muihin ihmisiin työpaikkallasi?

Tämä ilmiö jaksaa ihmetyttää vuodesta toiseen. Työhönsä kyllästyneet ihmiset valittavat, kitisevät, ja lopulta alkavat puhumaan pahaa selän takana ihan vain siksi, että ovat niin tympääntyneitä työhönsä. Lähtökohtaisesti suhtautuminen asioihin on negatiivista. Kaikki on tyhmää. Töissä on tympeää olla. Asiakkaatkin ovat nuijia, työkaverit osin tyhmiä ja pomotkin pöljiä. Naama nyrpeänä istutaan kahvihuoneessa tai tiskin takana.

Mulle olisi ihan sama, että näin käyttäydytään, JOS se ei vaikuttaisi minuun tai työyhteisööni. Mutta kun se vaikuttaa ja tämä näyttää olevan niin vaikeaa käsittää!

Ymmärrättekö, että minulla on oikeus kokea työniloa? Ymmärrättekö, että negatiivisuus tarttuu? Ymmärrättekö, että ihmiset eivät halua keskustella ideoistaan, tuntemuksistaan tms. osastopalaverissa, jos pöydän ääressä on liuta nyrpeitä naamoja mulkoilemassa ja viljelemässä negatiivisia kommenttejaan? Ymmärrättekö, että kukaan ei Suomessa tee pakkotyötä, vaan töihin tuleminen on ihan vapaaehtoista? Miksi siis tulla töihin pilaamaan ilmapiiriä, jos se kerta on niin vastenmielistä hommaa?

Usein nämä työhönsä kyllästyneet eivät ymmärrä, että heidän käytöksellään on suuri vaikutus työpaikan ilmapiiriin ja työtovereiden työssäviihtyvyyteen. Ei nähdä, että hapannaamojen kanssa ei ole kiva työskennellä. Kuvitellaan, että tällä tavalla saadaan uusia mielenkiintoisempia hommia, kun osoitetaan mieltä ja heittäydytään hankalaksi. Luuletteko tosiaan, että tällä asenteella pääsee työelämässä eteenpäin? Ei todellakaan. Kyllä tuollaisessa tilanteessa hieman toisenlaisella asenteella liikenteessä olevat porskuttavat ohitse ja lujaa.

Miksi siis pitää valittaa, suhtautua kaikkeen niin nuivasti ja selän takana haukkua pomoa ja työkavereita? Jos työ on niin vastenmielistä, lopeta se. Mutta ole kiltti ja älä tule taas huomenna töihin pilaamaan minun työpäivääni - minulla on oikeus kokea iloa työstäni!

Voisiko joku ystävällisesti selittää mulle, miksi kokee oikeudekseen käyttäytyä työpaikkallaan näin? Ja mitä tällä tavalla kuvittelee saavansa aikaan?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etttä on paska paikka olla töissä! Ja meillä on oikeesti ihan kiva paikka, kiva pomo, joka antaa vaikuttaa asioihin. Mutta ei tee muuta kuin kaivaa maata pomon jalkojen alla. Kaiken huippu on, kun julistaa kaikille, että kukaan ei tulisi toimeen ilman häntä! Kokouksissa istuu naama norsun...lla, ei puhu mitään, hymyilee halveksivasti vain. Jep, ei siitä oikein kukaan enää pidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme