Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUISTEN uusi viikko : )

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas tuli eilen itkettyä sitä imetys/paino juttua. Kiitos kaikille jotka kommentoitte. Tottahan se on että ei se minustakaan sen huonompaa äitiä tee, vaikka korviketta väliin vauvalle annankin.

Yö meni taas tavanomaisen hyvin. Nukkumaan klo22.30 ja syöttö noin 3.00. Toinen syöttö 7.00 ja ylös 9.00. Yöt ovat meillä menneet tuolla lailla oikeastaan koko vauva-ajan. Päivisin ei kyllä sitten nukutakkaan, kuin rintarepussa tai vaunujen liikkuessa noi 1 h x 2. Ilta onkin sitten kitinää ja tissillä roikkumista.

Ristiäiset ovat meillä lauantaina. Vieraita tulee 17. Tarjoan karjalanpiirakoita, salaattia ja patonkia, sekä mokkapaloja, täytekakkua, pikkuleipiä ja kuivakakkua. Anoppi tekee pikkuleivät ja kuivakakun, muut ostetaan valmiina. No salaatti ja mokkapalat tehdään siskon avustuksella. Kummit meillä oli helppo päättää. Minun sisko ja serkku saavat kunnia tehtävän toimia kummeina.

Neiti:lle kiva kun leikkauspäiväkin on jo lyöty lukkoon niin on jotain konkreettista mitä odottaa. Ja nythän se homma alkaa edetä.

Jaksamisia kaikille!

Takku

Vierailija
22/34 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä meni mukavammin kuin viikonloppu ja itselläkin oli himan parempi olo :)) Tänäänkin alkanut ihan lupaavasti...

Onko kenelläkään muulla sellasta " ongelmaa" , että vauva pitää nukuttaa ennen vaunuihin laittamista?? Meillä on. Eli typy huutaa vaunuissa hullunlailla ja niin pitkään, kun vaan jaksaa jos laittaa hereillä ollessaan vaunuihin....Eli ulos lähtiessä puen vauvan ensin ulkovaatteisiin ja sitten ulkona nukutan sylissä ennen vaunuihin laittamista...työlästä. Oppiikohan ikinä sellaiseksi, että voi laittaa suoraan vaunuihin???

Auroora: en ole lääkärin opastuksella muokannut ruokavaliota, mutta en syö suklaata, lakua, kaaleja, kahvia en juo, maitotuotteita en syö (siis maitoa, jugurttia, juustoa etc), limuja vältän....ja uskonkin, että suklaa ainakin meillä saa vatsavaivat aikaseksi samoin kuin laku....

Meillä ristiäiset on tulevana sunnuntaina, vieraita tulee 13 kpl ja tarjolla on coctailpiirakoita ja munavoita, pasteijoita, kahta kuivaakakkua, keksejä ja täytekakkua. Eli pienet ja vaatimattomat juhlat kotosalla. Ja kovasti jänskättää, miten typy jaksaa kastetilaisuuden ajan, toiv. ei suoraa huutoa....

Neiti21, kiva kuulla, että saitte Husukessa hyvää palvelua ja asiat alkavat rullaamaan eteenpäin....pitkätaivalhan siinä on edessä, joten voimia teille koko perheelle!!!

Mukavaa tiistaita kaikille.

t.hope-a ja typy 7++vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huih ja jo marraskuu! Mihin ihmeeseen tää aika on menny...just vast kuulin odottavani tuota pikkiusta ja nyt on jo melkein 2 kk!!!!!

Ristiäis galluppiin: Meillä ristiäiset oli viime sunnuntaina eli 30.10. ja mulla oli pito palvelu (mun ex-työnantaja) hoitamassa hommat ja tarjolla oli liha-,kala- ja kasvis voikkari kakku sekä täytekakku, ei muuta.... vieraita oli yli 40 ja juhlittiin srk talolla. Tytöstä tuli Sini-Sofia Aleksandra=) musta niin herttainen nimi....

Täällä myös baby blues oireita, itkettää, jaksaminen vähissä, vauva itkee=minä itken, kissat tuhoaa jotain=minä itken....jne, luulis että olis onnensa kukkuloilla mutta kaikki vaan tuntuu vähän väliä kaatuvan niskaan ja tällä hetkellä huono raha tilanne ei auta yhtään asiaan!!!!! =(

Eilen käytiin taas neuvolassa ja tyttö sai paljon kehuja, kahen vkon päästä taas aika kun täti meinas että mä kaipaan jotain jolle puhua.... eipä ollut niin hirveen väärässä vaikka mun onkin suoraan kasvotusten vaikea puhua vieraille.....

Yö rytmi on päin p******* mut eilinen ilta oli aika leppoinen kop kop kop, päästiin jo puol 1 maissa nukkumaan! Hip hei mutta nyt tää mamma lähtee herättelee tyttöä syömään ja sitten ulos ja kauppaan hakee anopille lankoja kun se neuloo Sinille villa potkupuvun=)

Syyskukka ja Sini reilu 6vko

Vierailija
24/34 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOPE-A: Meillä oli sama juttu alusta alkaen, mutta kun vihdoin ja viimein tajusin, että vaikka tyttö itkee vaunuisssa heti sinne laiton jälkeen, niin kun lähdetään liikkeelle, niin johan itku lakkaa ja uni tulee. Vie kyllä jonkin aikaa, mutta joka kerta uni tuli nopeammin ja nopeammin.

Vaunuissa tyttö ei kyllä nuku kuin liikkeessä, mutta onhan sekin jotain. Joskus jos on tosi väsy, niin nukahtaa lenkin jälkeen uudestaan vaunuihin, vaikka vauhti pysähtyy :0)!

Tuolla pikkuinen nyt itkeskeleekin, nukuttuaan pienet tirsat sitterissä. Ruoka-aika jälleen :0)!

Vierailija
25/34 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet varmaan kaikkia keinoja kokeillut.

Toivottavasti itkut sitten hellittää iän myötä jos ei muuten. Johan tässä ollaan sen 3 kuukauden tuntumissa.

Tuo suklaa on kumma juttu, meilläkin se tuntuu ärsyttävän vatsaa. Siis maidoton tumma suklaa.

Se on mulle melkein tiukin paikka, oon normaalisti ihan suklaa-friikki ;)

Jaksamisia!!

Vierailija
26/34 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitarkastuksessa käyty ja kaikki ok. Hemppakin oli noussut 155:n. =)

Meillä tyttö oppinut ilmeisesti nauramaan. Hieman hassusti se tulee vielä, mutta kuitenkin. Ja kyllähän se sieltä ajan kanssa tulee oikein..

kutsu kuuluu --->

Vierailija
27/34 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti lueskelin vaan neidin kuulumiset (+ TIETYSTI muidenkin!:D), ihanaa että Helsingin reissu meni loistavasti :) Ja muutto jatkukoon...

JMMK

Vierailija
28/34 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä mekin ollaan ja pinoja käydään lukemassa mutta liian harvoin ehtii kirjoitella.

TAKKU 79: Meillä melkeen prikulleen sama rytmi ku teillä. hassua:)

Meillä ristiäiset 20.11 ensin kirkko ja sit kotiin kaffel tarjolla voileipäkakku(liha), lohipasteijoita, kuivakakku, pullaa, keksiä ja tietty vaaleanpunaisella koristeltu kakku. vieraita 30 jos kaikki tulee ja näyttää kovin niin että mahetaanko kohta olla mummi ja me:)

Meillä mennään tissillä ja pullolla joten KUINKA KAUN NOITA TUTTIPULLOJA PITÄÄ KEITTÄÄ?

MISTÄ SAISI HYVÄN TONTTUPUVUN KAAVAT?

MISSÄ PYYDÄN NIITÄ TAULUJA JOHON VOI TEHDÄ SEN KIPSI VALUUN JA LAITTAA JALANJÄLJEN?

Voimia kaikille ja jaksamisia vauvan hoitoon!

Vierailija
29/34 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh tyttö synty 25.9. ja oli vkon ikäinen kun aloin luovuttaa... 22.10. menneessä oli yli 8,8litraa sinne viety(!!!!) jatilille rapsahti 142e :) jee :)

T:Meijeri-Neiti

Vierailija
30/34 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä alkoi flunssakierre.

Minä olen niin järkyttävässä olotilassa että kauhulla ajattelen mitä olisi sairastaa jotain vakavaa tautia...

Vauva räkäinen ja kuumetta tuntuu hiukan olevan. Onneksi syö hyvin. esikoinen itkeskeli yöllä, joten taitaapa hänellekin olla iskemässä.

Nyt pidetään peukkuja ettei pikkuiselle iske korviin tuo flunssa (liimakorvat) siitähän se riemu repeäisi.

Mummuni tuli auttamaan mua hiukan. viettää aikaa tuon esikoisen kanssa, kun mä oon aika heikossa hapessa.

Tuntuu että maitoakin tulee vähemmän kun olen kipeänä? :( Mutta tulee vieläkin kyllä ihan reilusti, en nyt vaan luovuta vaan kerään omalle vauvalle tällä flunssa-ajalla pakkaseen jne. sitten taas kun tervehtyy niin jatkoa piisaa luovutusuraan :)

Mut nyt vauva nukahti, joten minäkin menen vaaka asentoon.

Jaksuja kaikille!

T:Neiti21 kera tyttöjen

Vierailija
31/34 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkasin just mailit ja päätin tulla tännekin äkkiä vilkaisemaan! Paljon en koneelle ehdi, varsinkin kun mieskin on nyt ulkomailla...

Meille kuuluu edelleen hyvää, mikä on tietty ihanaa, kun nyt kaksin olen jonkun aikaa näiden muksujen kanssa. Poika syö 1-2 krt yössä, eikä turhia itkeskele. Hymyjäkin satelee runsaasti, mikä on superihanaa =) Esikoinenkin oikein innostuu, kun saa vauvalta hymyjä =)

Kurjaa, että monen vauvat valvottavat öisin =( Yöaikaan se aika matelee niin hitaasti, eikä jaksaisi kuunnella sitä itkua... Voimia kaikille teille, kyllä se joskus helpottaa, uskokaa pois!

Neiti21:lle erityisesti haliterkut, kipeänä kun olet! Ja on se rankkaa, kun teidän vauvalla edessä nuo leikkaukset sun muut, kiva että olet saanut pidettyä kuitenkin positiivista mieltä yllä!

Kohta pitää lähteä viemään esikoista muskariin, kirjoitelkaahan muutkin syysäidit!

T: Noppis + poppoo

PS. Pitäisi toimertua laittamaan vauvan tiedot tuohon Neiti21:n hienosti väsäämään listaan...

Vierailija
32/34 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ihan ekana jaksuja Neidille!!!!

Meillä ei onneksi flunssaa olla saatu, tosin muuten vaan ollaan tosi poikki. Yöt on alkanut mennä ihan ok kun tytön ottaa sänkyyn viereen illalla ja siihen nukahtaa niin isi, äiti kuin tyttökin!

Päivät on menny vähän paremmin ja olokin alkaa olla parempi=)

Tänään pääsin kopukka tallille aamulla vaikka typykkä oli mukana, onnellisesti tyttö nukkui koko ajan vaunuissa tallin ovella=)

Tällaiset pika kuulumiset täältä, tuun taas kun on aikaa=)

Syyskukka ja Sini 7 vko

Vierailija
33/34 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin pinoudun ekaa kertaa tälle puolen, on nykyisin niin kädet täynnä töitä, etten käsitä miten te muut ehditte!!! no, myönnän olevani hitaanlainen tapaus muutenkin.

elämä on kyllä niiltä osi mallillaan, että nyt 2 kk tyttömme on aivan eri sorttia kuin esikoinen. tämä toinen vajaa 2 v tyllerö ei pysy hetkeäkään paikoillaan ja edelleen nukkuu huonosti. kuopus osaa kyllä myös itkeä, mutta minusta on edfelleen niin ihmeellistä, kun tämä nukahtaa ilala tissille vain suhteellisen normaalin kitinän päätteeksi ja ei koskaan itke yöllä. korkeintaan vaatii tissiä vähän tiuhempaan, mutta nukkuu syöttövälit. ja kun vauva on siinä vieressä, niin syöttäminen ei ole kovin työläs homma.

jaksamista kaikille, erityisesti valvottaville ja itkuisten äideille ja myös neidille paranemista! menen vaihteeksi kurkkimaan tuonne pyykkikoneelle........

Vierailija
34/34 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orchid][b] SYYSKUKKA: [/b]

Toivottavasti väsymys hellittää pian ja hienoa että yöt ovat paranemaan päin! [/color]

[color=darkorchid] [b] NOPPIS: [/b]

Voi että mää oon kade kun teillä heräillään 1-2 krt yössä vaan! Meillä edelleen n 1-3h:n välein herätään syömään (ja joudun sitten aina lypsämään ja pulloja lämmittää, jos olen annoksen lypsänyt valmiiks ni rinnat pitää tyhjätä kuitenkin) ja sitten esikoinen herää kerran potalle lisäksi. [/color]

[color=blueviolet] Ymmärrän kyllä miks aika monen halkiolapsen äiti kokee lypsyn aika hankalaksi ja siirtyy korvikkeen käyttöön. onhan tuo aika rassaavaa, mutta mulle tosiaan tuo luovutus samalla sitten tuo lisää " syytä" jatkaa tällä linjalla. Ja tietty se r. maito on parasta vauvalle, tietenkin, mutta kyllä nuo yölliset lypsy+syöttöhetket aina venyy siihen 1h ja sit vauva nukkuu enää 1-2h niin oon kyl nukahtanu vauva syliin monesti.. [/color]

[color=blue] On taas illan nukutusrumba käynnissä. olen antanut vauvalle d-vitamiinia aina " välillä" ja tänään annoin ja huutoa ollu koko hemmetin päivä! Eli ainakin jekovit tuota mahakipua aiheuttaa :( Eipä voi mitään, kaipa se masu siihen tottuu, ajan kanssa.

Mummuni tosiaan tuli jeesaamaan tyttöjen kanssa kun oma olo on _TOSI_ kurja :( Tää flunssa on sitten pirullinen vaiva! [/color]

[color=blueviolet] tajusin et joudun menee tosiaan sit vauvan kans leikkaukseen yksin, mies on merillä tuolloin.. Täytyy Nealle saada hoito sitten siks 3 päiväksi.

Nyt jatkan nukutusta..

Voimia meille kaikille :)

T:Neiti21