Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset edell. suhteesta ongelmana?

Vierailija
27.06.2011 |

Olemme olleet yhdessä mieheni kanssa jo vuosia. Meillä 2 pientä lasta 2 ja 1v ja miehellä 2 edellisestä suhteesta. He tapaavat melko harvoin, koska asuvat kaukana toiststaan.

Ja kun tapaavat, nämä murkkuikää lähestyvät tytöt, etenkin 13v., kirjaimellisesti roikkuvat isässään kiinni koko ajan, joka askeleella.

Ymmärrän hyvin, että haluavat omaa aikaa isänsä kanssa ja suon sen mieluusti. Mutta että koko ajan?? Emme pääse edes saunaan yhdessä mieheni kanssa, etteikö loukkaantumista tytöiltä tule. Nukkua pitää isän vieressä, emmekä voi/saa nukkua mieheni kanssa yhdessä, ilman etteikö siitäkin tulisi pahaa mieltä.

Peräännyn mielummin ja annan tilaa heille olla yhdessä välttääkseni riidan.

He käyvät tosiaan yhdessä saunassa, mikä minua hieman hämmentää. En tiedä miten suhtautua siihen, kun molemmilla jo vähän esim. rinnat kasvavat?

Olemme mieheni eläneet vaikeaa aikaa suhteessamme, sillä hän on pettänyt minua. Minun on hyvin vaikea suhtautua kaikkeen mikä liittyy "toisiin naisiin". Mukaan lukien valitettavsti nämä "toisen lapset", vaikka he ovatkin syyttömiä. He tosin vievät huomion väkisin silloinkin, kun on tilanne on ollut meidän välillä "päällä" ja olisimme tarvinneet aikaa keskustelulle ja asioiden selvittämiselle.

He muiden muassa kuitenkin muistuttavat minua toisista naisista. Olenkin pyytänyt, että mieheni tapaisi tyttäriään kolmisin, emmekä koko perheen kesken, koska tämä tilanne minua häiritsee niin paljon. Mieheni ei näe tässä koko asiassa mitään ongelmaa ja on sitä mieltä, että minun pitää vain hyväksyä tilanne aikuismaisesti sellaisena kuin se on. Vaikeaa se on, kun pettämiset ovat nujertaneet minua aika paljon, vaikka niitä on tullut harvakseltaan.

Peräpohjolan tyttö

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa suhtautua siihen, että ISÄ käy TYTTÄRIENSÄ kanssa saunassa, koska mies on sinua pettänyt?

Sorry vaan, mutta isoin ongelma taitaa olla sun korvien välissä...

Vierailija
2/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa liittää sitä millään tavalla tyttäriin.

Keskustelkaa pettämisestä ja yrittäkää päästä sen yli.

On luonnollista, että tyttäret kaipaavat isäänsä ja haluavat tämän huomiota, erityisesti, jos kerran tapaavat harvoin. Olisi erittäin outoa, jos kieltäisit miehen lapsia tulemaan kotiinne. Miehesi ottaessasi olet ottanut koko paketin!

Ja tuon ikäiset kyllä usein vielä saunovat isänsä kanssa, musta siinä ei ole mitään outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo asiat liittyneet mitenkään yhteen, vaan kokonaisuudessa pettäminen vaikuttaa muun muassa siihen, että suhtautuminen lapsiin on vaikeaa. Ja saunassa käyntiä vain hämmästelen, en tiedä tuleeko siihen suhtautua mitenkään.

Ps. korvien väissä ei ole ongelmaa

Vierailija
4/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn välillä saunassa poikani kanssa, joka on 12 v. eikä siinä minusta ole mitään pahaa.

Minusta tuo yhdessä saunassakäynti on ok, niin kauan, kuin se kaikille osapuolille sopii, siinä ei minusta ole mitään 'pahaa' : )

Mutten kuulostaa aika hurjalta ja oudolta, että pettäminen tulee sinulle mieleen myös miehen lapsista. Onko pettämisestä vasta vähän aikaa kulunut, että siksikö on niin pinnalla tuo asia.

Toisaalta olisi aika kohtuutonta vaatia, että isä tapaisi tyttöjään vain kolmisin, eihän silloin teidän kaikkien suhde voi edetä ja parantuakaan koskaan.

Toisaalta ymmärrän tämän hiertämisen sinun, minun -lapset tilanteessa. Meillä juuri siitä asiasta taistellaan ja minä koen jatkuvaa pahaa oloa tilanteesta. Viimeksi vkl:na siitä 'raivosin' miehelle. Siis tilanne niin päin, että mieheni ei tavallaan tule oikein toimeen minun lasteni kanssa (ovat 10 ja 12 v.). Sanoinkin siitä miehelle, että jos hän ei tule toimeen lasteni kanssa, tarkoittaa se myös ettei hän tule minun kanssani toimeen. Me olemme tunteneet 4 vuotta, saman katon alla asuneet vähän vajaa 2 v.

Oikeasti ainakin äitinä tunnen valtavaa harmia tästä tilanteesta, enkä näe meidän perhe-elämäämme tällä hetkellä mitenkään hyvänä : (

Vierailija
5/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät ole tehneet mitään vikaa, joten et todellakaan voi kieltää lapsia tulemaan teille.

Sinun mies on tehnyt väärin kun on pettänyt ei lapset! Heillä on oikeus tavat isää, isän kodissa, ja siihen sinun pitää vaan suostuu. Jos he tapaa harvoin, niin en näe mitään ongelmaa.

Jos haluat ajaa miehen pois, niin toimi juuri noin että kiellät lapset tulemaan teille.

Lähde nyt parisuhde terapiaan ja yritä pelstaa avioliittosi. Mikäli et voi antaa anteeksi ja jatkaa niin sitten on vaan toinen vaihtoehto.

Vierailija
6/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaksi laitetaan ne edellisen suhteen lapset ja heidän käyttäymisensä vaikka selkeästi ongelmana on "uusi" suhde! Ei tilanteessanne ole ongelmana miehen edellisen liiton lapset vaan hänen pettämisensä ja teidän suhteenne!! Et sinä voi kaataa tuota kaikea viattomien lasten niskaan. On täysin normaalia että lapset isäänsä harvoin nähdessään roikkuvat koko ajan isässään ja haluavat nukkuakin tämän kanssa. Tuohon auttaisi se, että lapset ja isä näkisivät useammin. Saunominenkin on täysin normaalia, ainakin oma 13 v tulee rintojen ja karvoituksen kasvamisesta huolimatta meidän kanssa saunaan. Itse kävin koko kotona asumisen ajan isäni kanssa saunassa enkä pitänyt sitä mitenkään outoja.

Erota nyt mielessäsi nuo ongelmat ja anna isän viettää rauhassa aikaansa lastensa kanssa. Kun nuo tapaamiset kerran tapahtuvatkin melko harvoin niin kummallista että juuri silloin sinun täytyy päästä keskustelemaan tai saunomaan miehesi kanssa kahdestaan?! Olet selkeästi mustasukkainen miehen lapsille ja se on sairasta! Miehesi on oikeassa siitä, että sinun pitää lapsien osalta suhtautua aikuismaisesti, se taas miten hoidatte pettämisasian on asia erikseen. Viestistäsi tulee kuva että pettämisiä on ollut useampia, olisikohan aika harkita parisuhde terapiaa tai ihan eroa? Tuntuu että eron suuntaan haluatkin kun erotat tyttöjä perheestä jo valmiiksi.

Vierailija
7/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi onni -palstalle, siellä on parempi keskustella uusperheasioista. Täällä saat vaan turhaan kuraa niskaan fanaattisilta ydinperheäideiltä, vaikka ajatuksesi ja tuntemuksesi ovat ihan ymmärrettäviä.

Vierailija
8/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole normaalia, että teini-ikäiset tytöt nukkuvat isän vieressä. Saunassa voi käydä yhdessä, jos se perheessä on tapana.

Vierailija
9/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi onni -palstalle, siellä on parempi keskustella uusperheasioista. Täällä saat vaan turhaan kuraa niskaan fanaattisilta ydinperheäideiltä, vaikka ajatuksesi ja tuntemuksesi ovat ihan ymmärrettäviä.

Ihan ymmärrettävää ja hyväksyttävää tehdä isän ja lapsien harvoista tapaamisista sairaita kun ongelma on miehen ja vaimon välinen? Taidan olla outo äiti ja äitipuoli kun omat ja miehen teini-ikäiset saavat halutessaan vanhempiensa viereen tulla edelleen? Tarvittaessa silloin toinen vanhemmista tekee tilaa. Kyllä näin voi toimia myös uusperheessä jos ei noin sairaasti suhtaudu isän ja lapsen väleihin!

Vierailija
10/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on sinun lastesi sisarpuolista. Minun isäni vaimo ei hyväksynyt minua ennnen kuin olin 40-vuotias. En koskaan vieraillut isäni kotona vaan tapasimme muualla. Heidän yhteiset lapsensa eivät edes tienneet minusta ennnen kuin vasta isompina.

Vierailija
11/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalaisena en osannut varautua väärinkäsitykseen ja -ymmärrykseen tällaisella kirjoittelupalstalla, mutta tulihan se koettua.

Kiitos kuitenkin kaikille kommentoijille. Tämä riippuminen isässään oli ensisijainen asiani, pettämisasian oli tarkoitus valottaa omaa tämän hetkistä suhtautumista. Tarkennuksena vielä, että tämä isässään roikkuminen on uusi tilanne, jonkalaista ei ole ollut ennen. Olemme tulleet hyvin toimeen aina lasten kanssa, eikä ole tarkoitus erottaa ketään kenestäkään. Ja terapia on meneillään.

Terveiset Lapista ja hyvää kesää kaikille! Ei tarvitse enää kommentoida tätä.

Vierailija
12/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt tapaavat isäänsä harvoin ja olet mustasukkainen??? Oi ja voi... Anna nyt isän viettää tuo vähäinen aika tyttöjen kanssa tiiviisti, vaikka nukkuenkin yhdessä! Kyllä sinä sitten taas saat miehesi kanssa sen oman aikasi. Ja kyllä se on sinulla enemmänkin se ongelma, jos ihmettelet, että isä käy tyttöjen kanssa saunassa! Mulla on 13-v tyttö ja hän kävi vielä vuosi sitten isäpuolensakin kanssa saunassa! Nyt ei enää käy, ei edes minun, äitinsä, kanssa...mutta vaikka kävisi, niin se olisi todellakin aivan normaalia! Lapset tulevat menemään aina sinun edellesi, niin kauan kuin on lapsia ja tämä on vain hyvä asia! Näin tiedät, että isä on sitoutunut lapsiinsa, myös siis teidän yhteisiin. Vatvokaa parisuhdeongelmanne silloin, kun tytöt ei ole paikalla. Tuolla tavalla saat miehen vain enemmän kääntymään sinua vastaan. Kun tytöt on teillä, niin heidän kuuluu olla kaikessa huomiossa ykkösinä! Nyt hieman aikuistumista!!

Vierailija
13/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalaisena en osannut varautua väärinkäsitykseen ja -ymmärrykseen tällaisella kirjoittelupalstalla, mutta tulihan se koettua.

Kiitos kuitenkin kaikille kommentoijille. Tämä riippuminen isässään oli ensisijainen asiani, pettämisasian oli tarkoitus valottaa omaa tämän hetkistä suhtautumista. Tarkennuksena vielä, että tämä isässään roikkuminen on uusi tilanne, jonkalaista ei ole ollut ennen. Olemme tulleet hyvin toimeen aina lasten kanssa, eikä ole tarkoitus erottaa ketään kenestäkään. Ja terapia on meneillään.

Terveiset Lapista ja hyvää kesää kaikille! Ei tarvitse enää kommentoida tätä.

Tyttöjen ripustautuminen isäänsä on ihan normaalia tuossa iässä vaikka ei aiemmin näin olisi ollutkaan. Oma murrosikä ja sen myllerrykset, mustasukkaisuus ajasta jonka sinä ja teidän pienet lapsenne isältään saavat. Luulisi sinun ymmärtävän tyttöjen ajatusmaailmaa kun itse olet mustasukkainen niistä pienistä hetkistä joita tytöt saavat? Muutenkin, ensimmäisestä viestistäsi itselleni jäi kyllä erilainen kuva ongelmasta, paljon suurempi ongelma minusta on mikäli sinä rinnastat miehesi omat tytöt vieraiksi NAISIKSI, tavallaan teet heidän suhteeseensa seksuaalisen väritteen, jota siinä varmastikaan ei ole (kuin sinun mielessäsi). Se ei todellakaan ole normaalia eikä hyväksyttävää, ei ydin- eikä uusperheessä.

Vierailija
14/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä nyt aikuinen ihminen pura parisuhdekriisejäsi lapsiin. Nyt vähän järkeä käyttöön, jos sitä sattuu löytymään.

Vierailija
15/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miehelläsi on entistä enemmän syitä pettämiseen. Yritä nyt rakentaa koti jossa mies viihtyy ja jossa on tilaa hänelle ja hänen lapsilleen.

Vierailija
16/16 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun PITI tietää, mihin soppaan menet...

apuva tätä tyhmyyttä!.