Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMISIMPUKAT 2012, vko 26.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teille kaikille pienten sykkivien sydämien kantajille!!

Mä täällä mietin kanssa sitä varhaisultraan menoa nyt ihan tosissani. Kuinka aikaisin sinne voi mennä?

Jotenkin se varmuus siitä, että se pieni murunen on edes oikeassa paikassa ja sydän sykkii rauhoittais nyt tähän alkuun :)

Mulla ei oo väsymystä, mielitekoja eikä oikein muitakaan kummallisia oireita nyt. Välillä vatsassa tuntu ja ihan pieni ailahteleva huono-olo on muutaman sekunnin.

Vierailija
42/63 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, ultra onnellisesti takana ja pienen pieni kirppu siellä näytöllä oli ja sykekin näkyi :) Sanoi vaan täti, että vahva kirppu sulla kun syke näkyy jo nyt! Viikkoja siis onkin vasta 6+0 vaikka menkkojen mukaan 6+6, eli LA siirtyi myös. Uusi päivä siis 23.2.2012, eli lisää odotusta ! No nauttikaamme, ei tarvii kuumilla helteillä olla maha pystyssä ja tukalassa olossa :)

Oikein ihanaa loppuviikkoa kaikille!

Nina1989, Oona ja Kirppu 6+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille tasapuolisesti. Tänne olikin tullut paljon juttuja sitten viime lukeman.

Suuret sympatiat kaikille pahoinvoijille. Omat vinkkini siihen ovat B6-vitamiini ja inkivääri. Auttoivat minua ainakin viime raskaudessa. Oliko lievä pahoinvointi viime raskaudessa niiden ansiota vai olisinko muutenkin päässyt vähällä, mene tiedä.

Kuivattua ja sokeroitua inkivääriä olen kuitenkin varannut jo kaappiin odottaamaan. Samoin raskaus-vitamiinit, jossa on sitä B6:ta, kävin hakemassa heti plussan jälkeen.

5+6 tänään ja olo on ihan ok. Parina aamuna on saanut syödä aamupalaansa harkiten ettei se ponnahda takaisin, mutta muuten ei kuvotus-rintamalta mitään uutta. Viimeksi äklötys alkoi muistaakseni seiska-viikolla: odotan mielenkiinnolla.

Mitään erityisiä mielitekoja ei ole. Koko ajan tekee kyllä mieli napostella jotain suolaista. Paahdettu ruisleipä ja tuorejuusto on ollut viime aikojen suosikki. Jos ruokailuväli venyy liian pitkäksi, niin nälkä on aivan hillitön. Olisin varmasti valmis lievään väkivaltaan, jos joku yrittäisi seisoa minun ja lautaseni välissä.

Tyttö hinkuu jo iltapuuroa, mutta nopeasti vielä vaunuista. Meillä on Teutonia Mistralit, jotka siis nyt rattaina tytöllä ja olleet ennen häntä kahden serkun käytössä. Kunnon kiesit, hieman kömpölöt kaupunkikäytössä, mutta kun sitä ei juuri ole, niin ei ongelmia. Pyörät tosiaan aika täynnä pikku kolhuja ja taitaa siellä muutama pikkukivikin olla, mutta on vaunuilla tosiaan jo ikääkin seitsemän vuotta.

Olen haaveillut ensin Phil&Teds:esita, mutta ne ovat aivan hillittömän hintaisia, käytetytkin, eikä Suomesta saa niitä nelipyöräisiä malleja. Nyt himoan Z-Line Twinridereita. P&T rip-off, mutta huomattavasti järkevämmän hintainen ja nelipyöräinen.

Ja vielä: synnäri tulee olemaan TAYS

44/63 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jmj: tervetuloa mukaan!

Ennatin: inkivääri kuuluu nykyään kiellettyihin ruoka-aineisiin.

Nina 1989: onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Aotearoa 7+6

Vierailija
45/63 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai katoppas! Täällä oli muuttunut otsikkokin tai siis tullut vissiin ihan uusi ketju tänne ku en aikasempia viestejä löytänyt mistään? :D Noh ei se mitään. Jos vaikka muistaisi hiukan useemmin täällä käydä kuin vain kerran viikossa ;)

Täällä ollaan nyt siis rv. 9+1 eli HELMIKUUNHELMI!! Se mun laskettu aika on 1.2.2012 eikä 2.2 ;) Ja synnytyssairaalana toimii SeKS eli Seinäjoen Keskussairaala :)

Eka neuvola oli viime viikolla. Vielä ei saatu pikkuisen sydänääniä kuulumaan, koska viikkoja oli silloin tasan 8. Noilla viikoilla äänet ei yleensäkkään kuulu, mutta aina sitä on huoli ja pelko että onko siellä kaikki ok :(

Hemoklobiini 125 ja verenpaine 106/54 eli tosi alhaset oli molemmat lukemat, mutta mulla oli esikoisen aikana kans yhtä alhaiset, että "innolla" odotan koska käsketään aloittaa rautatablettien syöminen :( Painoa oli 55,3kg. Innolla odotan että tuleeko tämän toisen aikana yhtä paljon raskauskiloja kuin ensimmäisen aikana! Silloin tuli "vaivaiset" 30kg. :D jotka oon onneks saanut pois ja vähä enemmänki :D

Ens viikon torstaina olis sit neuvolalääkäri. Ai että vihaan noita alapäänsorkkimishetkiä :/ mutta minkäs teet. Sitten yritetään kuunnella samalla uudestaan sydänääniä. Sillon niiden pitäisi kuulua :)

Myös niskapoimu-ultraan tuli aika joka olisi 22.7.2011 ja innolla odotan että näkee ekan kerran pikkuisen :)

Sailis kyseli mieliteoista :) Mulle maistuu viinirypäleet ja mandariini tosi hyvin :D Ja roskaruoka tietty :( sama oli esikoisen aikana. Kahvia join ennen n. 5-8 kuppia päivässä, nyt menee päivässä korkeintaan 3-4 kuppia kahvia :) Hajuaisti on tosi herkkä! Jos esikoisella (tyttö 1v.5kk.) on kakat vaipassa, saatan haistaa sen monien metrien päästä ja se haju on jotain nii kamalaa et huh :D Onneks ei ole vielä tarvinnu oksentaa ;)

LPP kysyi seksistä ;) Meillä ei ole mitään muutosta tapahtunut sillä rintamalla. Yhtä aktiivista on kuin ennenkin ;) Viikossa 2-3 kertaa tule peuhattua ja yhtä ihanaa kuin ennenkin, eli ei tule mitään ällöoloa tms. :)

Vierailija
46/63 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan niin lomalla, ettei netissäkään ole jaksanut istua. Huomenna lähdetään lomareisuun ja jätän koko mokoman koneen pois matkasta. Siksi siis tulin morjestaan vielä...

Meillä seksi masituu, mut mua aina välillä epäilyttää. Ja juu, ei kyl niin usein oo puuhattu ku yleensä. Ollaan aika aktiivisia, noin 4-5 kertaa jopa viikossa, nykyään ehkä 2 kertaa. :)

Raskaus huolettaa välillä...et onkohan siel mitään, ku ei oikein oo niitä oireita mitään. Ei pahaa oloa, ei ahmimista tai suuria himoja, ei väsymystä, ei mtn. No pissalla käyn useemmin ja illalla maha on potkupallo. ONKO KUKAAN MUU OIREETON?

Varhaisultra meil vasta 20.7. ja neuvola sit seuraavana päivänä. Vielä siis pitäisi malttaa tovi...mut onnex lomalla aika tuntuu kuluvan siivillä.

Ihania kesäpäiviä kaikille ja iloa raskauden kanssa elämiseen!

Onnenhelmi 5+4

Vierailija
47/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee viikonloppu! Olen siis ollut tän viikon töissä ja kyllä taas jo kaipaa lepoa :).

jmj., varhaisultraan voi mennä jostain viikosta 6 eteenpäin, syke näkyy varmimmin siitä alkaen. Itse olen menossa ensi ti kun on omien laskujen mukaan 6+5. Np-ultrahan on viikolla 12.

Onnenhelmi, aika oireeton mäkin olen. Tosin nyt on hieman enemmän tullut kuvotusta, ja erityisesti jos syömisväli pääsee liian pitkäksi, tulee heikko/huono olo.

Seksistä: aika lailla normaali meininki, tosin ehkä vähän vähemmän kuin ennen, jopa joka toinen päivä vaan :-O, just tajusin. Oon aika väsy iltaisin. Ei oo kyllä mitään erityisiä tuntemuksia tullut, ainakaan vielä.

Nyt väsyttää aivan simona. Voisin mennä ihan mihin vaan, pistää silmät kiinni ja nukahtaisin varmaan sekunnissa. Miten ihmeessä sitä jaksaa koko pitkän päivän toimistolla..?

Sailis 6+1 (Niina1989, me mennään ainakin toistaiseksi samoilla päivillä, mulla tosin tää on ihan oman laskelman tulos, menkoista laskettuna ois jo öö... 7+3)

Vierailija
48/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnenhelmi: Samalta tuntuu mustakin. Vatsa on vähän kipee aina sillon tällön, jollon oon ihan varma, että mulla on kohdunulkopuolinen raskaus tai keskekenmeno ja kun se ei ole kipeä niin olen varma, että ei siellä ole mitään aloa edes.

Ihan pienen etova olo oli alkuviikosta, mutta ihan kun sekin olis kadonnut jonnekkin.

Sailis: Kiitos vastauksesta! Ehkä mun tarvii ens viikolle koittaa saada aika.. Jos tulis jotain järkee tähän touhuun :)

Me ollaan huomenna menossa miehen sukulaisen häihin ja tulee olemaan mielenkiintoista salata tätä. Noita ruokia rupesin miettimään eilen, että mullahan on nyt niitä kiellettyjä ruoka-aineita nyt.. Pitääkö mun googlettaa kielletyt ruuat ja koittaa välttää niitä huomenna?

Vierailija
49/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aotearoa: Ihanko totta, että inkivääriä ei nykyään suositella? Miksi ei?

Sain juuri eilen neuvolasta papereita täytettäväksi ekaa käyntiä varten ja siinä mukana olleessa ruokavalio-ohjeissa ei mainittu inkivääristä mitään.

50/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu perhe lähti uimarannalle ja minä jäin kotiin yökkäilemään...

Ennatin: Inkivääristä oli iso haloo 2009 kun odotin nelosta. Vielä viime vuonna inkivääri oli kiellettyjen listalla. Joku tanskalainen tutkimus osoitti, että inkivääristä olisi haittaa sikiölle runsaalla käytöllä??? En muista varmasti.

Omaa napaa: löysin eilen dopplerilla pienen sydänäänet!!! Ihan huvikseni kokeilin vaikka epäilin ettei ne vielä kuuluisi. Mutta sieltä se vaan heti löytyi! Ja vahvasti sykkikin, pulssi oli 168.

Mielihalugallupiin: ihan kaikki on yök!

Seksistä: en pysty edes ajattelemaan. Jo se liike saisi minut varmaan oksentamaan. Odotan kyllä innolla, että tämä pahaolo loppuu ja halut taas palautuvat..

Aotearoa 8+0

Vierailija
51/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkona käytiin varhaisultrassa ja olihan se siellä! Sydänkin sykki :) Ultraajan mukaan vaaleana näkynyt kehittymässä ja kiinnitymässä ollut istukka on hyvä merkki jatkon kannalta.

Mittauksen mukaan viikkoja olisi yksi vähemmin, kuin laskettuna, mutta sen mukaan ei vielä mitään aikoja muuteltu suuntaan tai toiseen.

Tänään eka neuvola, josta jäi vähän kahtalaiset tunnelmat, kun terkkari tarttui hanakasti vaan "haittoihin", kuten ylipainoon ja jännityksestä koholla olleeseen verenpaineeseen, joka kotona heti laski. Positiiviset asiat jäivät vähän puuttumaan.

Olo on hyvä, tällä viikolla on pari kertaa oksennettu aamupalat työmatkalla tienvarteen, mutta pahaolo loppuu aina siihen sitten. Iltaisin väsyttää kovasti, mutta siinä se.

Ei mielitekoja mihinkään erityiseen ja seksikin maistuu :)

Katjuuliska 9+0

Vierailija
52/63 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin ultrassa ja siellähän se pieni köllötti ja sydän sykki, ihanaa!!!!!!!!!!!!!!!

Aikaisemmin oli saanut alkunsa kuin luulin, lääkäri sanoi et kun uuden lasketun ajan ja menkoista lasketun ajan välillä ei oo kun viikko, LA tulee oleen menkoista... Siirtyy siis oikein 10 päivää eli 4.2!! Noo, neuvolassahan sit nään minkä päivän täti laittaa neuvolakorttiin. Neuvolan tilaan ens viikolla, hui :)

Aikas oireeton oon minäkin, palelu on historiaa, enää väsyttääkin vaan vähän normaalia enemmän!

Sekstailu on täällä ihan jäissä, niin on ollu aina alussa, kohta onneks meno jatkuu ihan normaali meiningillä, isäntäkin sitä taitaa odotella... ;)

Terkuin Katsa ja iltatähti 7+6

Vierailija
53/63 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yhtään kadehdi niitä, jotka ovat viimeisillään raskaana näillä helteillä. Nytkin on ihan riittävän tukala olo valmiiksi. Jalat turpoaa ja mitään ei meinaa jaksaa tehdä, kun väsyttää muutenkin ja helle vaan pahentaa asiaa.

Seksistä: kyllä meillä sitä riittää entiseen tahtiin, mikä on se vähintään joka toinen päivä (ollaan tosi aktiivisia) keskimäärin, välillä jopa enemmän, tuntuu nyt siltä, että hormonit kasvattaa himoja ;) Heh. Kaipa nämä raskaushormonit jotenkin valmistavat naista kiintymään vauvaan ja perheeseensä, koska mielestäni mies näyttää vaan entistä paremmalta (aina ollut mielestäni ns. todellinen hottis) ja lapset vielä suloisemmilta mitä ennen :D

Joo inkivääristä minäkin olen kuullut, että ei saisi käyttää raskausaikana. Kannattaa googlettaa asiaa ja kysyä neuvolasta.

Testailin tuossa tilaamani angeldopplerin toimivuutta, vaavin sydänääniä ei tietenkään vielä kuulu, mutta omaa pumppua kuuntelin :) Minulla on rytmihäiriöt todettu ja ne kuuluu aika hauskasti tuolla laitteella ;)

Mielihaluista: oikeastaan mitään ei tee mieli, ei ainakaan herkkuja. Kaapissa on karkkia, sipsejä dippeineen ja chilipähkinöitä. En kykene koskemaan niihin (hyvä niin). Ajatus melkein kaikesta yököttää. Neutraaleja ovat omenat ja herneet. Jossain vaiheessa teki mieli tomaattikeittoa, nyt ei kyllä sitäkään.

Itse olen ottanut sen linjan, että olen aika avoimesti puhunut tästä raskaudesta. Töissä se piti kertoa heti lomalta paluun jälkeen, siellä on pari muutakin "kohtalotoveria", toinen jo pidemmällä ja toinen myös ihan alkumetreillä. Meillä on niin hyvä työporukka, että jos jotain ikävää tapahtuu niin siitäkin voi avoimesti puhua ja kaikki kannustavat ja tarjoavat olkapäätä. Isovanhemmat tietää myös. Lapset otan mukaan ultraan yksityiselle, saavat sitten siellä nähdä omin silmin tulevan pikkusisaruksen.

Tässä heinäkuun aikana on kahdet häät joihin menen vieraaksi, että senkin puoleen sitten vaan avointa linjaa, en ota juotavaa koska olen raskaana jne.

Tietysti takaraivossa jyskyttää ajatus, että entä jos kaikki ei ole/ei mene hyvin.. Mutta ei sille itse voi mitään tehdä, joten sen kanssa pitää elää mitä vastaan tulee.

Ensi viikon tiistaina on eka neuvola, sitä odotellessa..

Christabel 7+0

Vierailija
54/63 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan epäreilua. Kävin viikolla ekalla neuvolakäynnillä, jossa tuhraantui 2h! Mutta sydänääniä ei edes kuunneltu :( Vaikka tiedän olevani raskaana niin on se aina kokemus kuulla, että joku siellä on.

Eka ultra joskus parin viikon päästä, kun saan varattua.

Pahoinvointi laantunut ja himoitsen hedelmiä. Nyt on niin kuuma, ettei muuta jaksais syödäkään.

Vierailija
55/63 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutun kokonaan listasta :( 2.2 oli..

Vierailija
56/63 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi helteet helpotti ainakin hetkeksi, alkoki olla aika tukalaa kun sisälläki oli 30 astetta lämmintä. Koeta siinä nukkua..

Mun laskettu aika on ilmeisesti 26.2., mutta.. No, en uskalla kohdunulkoisen raskauden pelossa vielä iloita. Käyn ultrattavana 15.7., sitten olen viisaampi raskauden suhteen.

Olo noin muuten on melko normaali. Ajoittain on paha olo, mutta se menee ohi. Ei ihmeemmin väsytä, itketä tai ole muutenkaan erityisen raskaana oleva olo. Lämmöt vaan on ylhäällä, rinnat kasvanu ja alavatsassa painon tunnetta.

Vierailija
57/63 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tänä aamuna tehdä vielä yksi raskaustesti, että olisin varmistunut, että tosiaan olen raskaana, kun olo on ollut niin hyvä, mutta enpäs sitten muistanut koko tikkua aamupissalla. Vaikka pitäisihän sen nyt jo näkyä mihin tahansa aikaan päivästä. Eikös istukkahormoni-pitoisuudet ala olla korkeimmillaan tässä viikolla seitsemän?

Rinnat on ehkä hieman arat, kun oikein miettimällä mietin, vatsa on myös vähän turvoksissa. Toisinaan tulee lisäksi sellaisia ihmeellisiä epätoivon puuskia, että kaikki on niin vaikeaa ja hankalaa eikä yksinkertaisimmistakaan asioista tunnu tulevan mitään.

Esikoinen löytyi yllätyksenä ultrassa viikolla 6+3, kun kävin valittamassa lääkärille, että kuukautisia ei ole näkynyt 9 viikkoon ja testit näyttää negaa. Pahoinvointi taisi alkaa aika pian sen jälkeen.

Nyt emme aio käydä varhaisraskauden ultrassa. Isovanhemmille kerromme kuitenkin todennäköisesti jo ennen ekaa ultraa, koska heinäkuun lopulla olemme toisien heistä kanssa reissussa, jossa asia tulee paljastumaan.

Mietin vielä, että mitä tekisin töissä, kun tarvitsen vapaata sitä ultra-käyntiä varten. Kertoisiko siinä vaiheessa jo pomolle? Ehkä kuitenkin ilmoitan vain, että minulla on lääkärinaika ja jos kaikki on hyvin, niin sitten kerron vauvasta.

En tosiaan ollut koskaan ennen kuullut tuosta, ettei inkivääriä saisi syödä. Aloin odottaa esikoista myös 2009 eikä neuvolan ohjeissa silloinkaan ollut asiasta mitään. Täytyy pistää varoiksi tuo ostamani pussi kiertoon.

Äitiyskauluspaitoja olen ostanut huutiksesta kolme, samoin yhdet housut. Mekkoa mietin vielä, koska tiedossa on kuitenkin ainakin pikkujoulut ja ainakaan viimeksi en tahtonut ristiäisissä vielä mahtua vanhoihin vaatteisiini (ne valokuvat saisi hävittää).

Talvitakki on myös yksi kysymysmerkki. Untuvatakkiini saattaisin mahtua, mutta jos on lämmin talvi tulossa, niin tulen paistumaan. Esikoisen kanssa kun täytyy kuitenkin ulkoilla, niin joku loimi pitäisi olla. Pitäisikö vaan ratsata miehen kaapista joku takki.

Saisin ostaa liinailutakin, joska siis menisi hyvin masunkin kanssa, suht halvalla, mutta se ei ole kovin nätti ja epäroin tuleeko sitä käytettyä sitten myöhemmin. Kantoliina kyllä on esikoisen peruja, mutta hän ei oikein viihtynyt siinä.

Onko kellään kokemuksia?

Vierailija
58/63 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä la 21.2. ja varhaisultrassa ollaan jo käyty hienot sykkeet näkemässä. :) Hieman etovaa oloa on podettu ja tolkutonta väsymystä. Olen lukenut teidän juttuja jo tovin mutta päätin tulla kiirjoittelemaan vasta kun olen nähnyt kohdussa jotain elämää. :) Meillä oli keskenmeno keväällä joten en osannut kovin toiveikas olla tämän raskauden suhteen.

Yksi lapsi ennestään, syntynyt 12/09. Synnärinä on taas Jorvi.

EnnaNin: Kyllä se jo plussaa näyttää ihan mihin aikaan vaan. ;)

NöpönÄiti rv 6+6

Vierailija
59/63 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jatketaan uudella pinolla, uutta viikkoa! Tervetuloa mukaan uudet ja vanhat! :D

Vierailija
60/63 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käytiin tänään lääkärineuvolassa ja sain vihdoin kuulla pikkuisen sydänäänet jotka kyllä kuului hyvin ja selvästi :) Kotona siis oltiin :D Kaikki hyvin oli pikkuisella. Kohtu oli kasvanut hyvin ja lääkäri hieman ihmettelikin että kun viikkoja on "vasta" se 10 ja silti jo hyvin huomaa että oon raskaana :)