Hyi teitä jotka teette ulkomaisia verkko-ostoja!
Kommentit (24)
että kun ostaa edullisesti tavaroita ulkomailta, niin jää enemmän rahaa kuluttaa asioihin, joita ei voi järkevästi tilata netistä, esim. ruokaan ja palveluihin.
joiden hinta olisi suomessa kolminkertainen verrattuna vaikkapa muihin länsi-euroopan maihin mutta asia ei selity alv:llä? Itse en tuohon oikein usko. Yrittäjänä voin sanoa että suomessa ei harrasteta mitään ylihinnoittelua vaan kilpailu on kovaa, paitsi ruokakaupassa.
Suomessa ei ole juurikaan hyviä vaatteita, kaikissa ketjuissa on tasan samat merkit ja merkeiltä ne samat tietyt vaatteet.
Lisäksi kun huomaa, että tavaroiden hinta ulkomailta Suomeen siirtyessä saattaa kolmin- tai nelinkertaistua, niin pistää miettimään, että mistä tässä oikein maksaa? Varsinkin kun ottaa huomioon, että kaupat saavat tavarat vielä tukkuhinnalla, niin tuo hinnannousu on niin suuri, että sitä on vaikea selittää palkkakuluilla tai verotuksella.
Tuen mielelläni suomalaisia tuotteita ja suomalaista työtä, mutta en halua tukea kauppojen ylihinnoittelua. Enkä tarkoita ylihinnoittelulla sitä, että yleinen hintataso on täällä kalliimpi, vaan noita moninkertaisia hintoja.
Vertaapa huviksesi hintoja hollantilaisissa nettikaupoissa ja suomalaisessa kivijalassa. Kolminkertainen ero ei edes riitä, todellakaan.
Samalla tavalla en todellakaan ymmärrä, miksi minun pitäisi vaatia esimerkiksi saksankielistä kirjallisuutta suomalaisiin nettikauppoihin, kun voin paljon nopeammin ja halvemmalla ostaa itse suoraan Saksasta.
voitko mainita jotain tällaisia tuotteita joiden hinta olisi suomessa kolminkertainen verrattuna vaikkapa muihin länsi-euroopan maihin mutta asia ei selity alv:llä?
Suomessa ei ole juurikaan hyviä vaatteita, kaikissa ketjuissa on tasan samat merkit ja merkeiltä ne samat tietyt vaatteet.
Lisäksi kun huomaa, että tavaroiden hinta ulkomailta Suomeen siirtyessä saattaa kolmin- tai nelinkertaistua, niin pistää miettimään, että mistä tässä oikein maksaa? Varsinkin kun ottaa huomioon, että kaupat saavat tavarat vielä tukkuhinnalla, niin tuo hinnannousu on niin suuri, että sitä on vaikea selittää palkkakuluilla tai verotuksella.
Tuen mielelläni suomalaisia tuotteita ja suomalaista työtä, mutta en halua tukea kauppojen ylihinnoittelua. Enkä tarkoita ylihinnoittelulla sitä, että yleinen hintataso on täällä kalliimpi, vaan noita moninkertaisia hintoja.