Onko Tampere kiva kaupunki? Voisitko asua siellä?
Kommentit (8)
asuin siellä v. -95-04, oli ihana kaupunki. Kaunis keskusta, ihmiset ystävällisiä, sellaisia kotoisia. Ehkä muutammekin sinne vielä joskus, eikä onneksi olla nytkään kaukana, käytyä tulee useasti.
Voisin asua ja asunkin. Palasimme vuosi sitten perheen kanssa takaisin synnyinseuduille muutaman vuoden harharetken jälkeen. N. puolet olen elämästäni täällä asunut ja varmaan asun jatkossakin.
Tampereella ihmiset on mukavia. On isomman kaupungin fiilistä ja arvoja, mutta samalla kotoisan junttimaista ja mutkatonta. Yhdistyy pienten kylien ja isompien kaupunkien ihmisten parhaat puolet.
Huonoa on tietysti kasvavan kaupungin piirteet: koulut täynnä, päiväkodit täynnä, terkkariin vaikea päästä, asunnot kalliita jne.
Olen kierrellyt Tamperetta ja naapurikuntia lähes koko ikäni. Olen toki asunut muuallakin (vuoden pk-seudulla,pari vuotta Lapissa ja vuoden maailmalla), mutta aina palannut tänne kotikulmille.
Nyt asun naapurissa, mutta kai taas jossain vaiheessa muutan Tampereelle tai sitten pois maasta.
paljasjalkainen manselainen enkä hevillä pois muuta...kävin kerran kääntymässä Lempäälää muutaman vuoden ajan ja sit äkkiä takas Manseen :)
ainoa ongelma on asuntopula, joka pahenee vuosi vuodelta, kun lähikunnista keskitetään toimintoja Tampereelle. Isompia perheasuntoja on vielä jonkin verran, mutta mitään pienempää ja/tai edullisempaa ei löydy.
mikä on isoa, mutta minusta noin 100 neliön rivareita on paljon myynnissä, mutta isommissa alkaa valinna väheneen. Minusta tuo 100 neliöä on pienempi perheasunto (meillä tuota luokkaa).
Mulla on niin ikävä Tampereelle.