Paljonko rahaa kummitytölle rippilahjaksi??
Rahaa on päädytty tietyistä syistä, mutta mikä olisi hyvä summa. Hesarissahan oli just, että lapset opetetaan liian iosihin summiin pienestä pitäen...
Kommentit (11)
Mun mielestä mikä summa itsestä tuntuu parhaalta, on paras.. Tyttö on varmasti iloinen jokaisesta setelistä mikä käteen tupsahtaa, ainahan enempi on parempi, mutta kohtuus se pitään olla lahjan antajallakin.
Sopiva summa vois olla jotain 20-50 euron välillä, jos on tosi rikas niin rahaa voi antaa enemmänkin.
Itse sain lakkiaisissani yhdeltä 10 euron setelin kauniissa kirjekuoressa, toiselta 300 euron shekin, ja olin molemmista tosi onnellinen :) Varsinkin kun rahapula vaivasi..
ja minut on kasvatettu asenteella, että lahjoja ei sovi odottaa tai vaatia, mutta jos lahjan saa, siitä kannattaa olla kiitollinen.
kummipoika oääsi viime viikonloppuna ripiltä ja ostimme yhdessä korun, joka maksoi 90€.
sen mikä susta tuntuu hyvältä, ei sen mukaan mitä jossain Hesarin jutussa lukee, tuskin pohjautui mihinkään kosmiseen totuuteen se artikkeli?
on ihan sama, onko lahjoittava taho kooltaan kuin iso/ pieni. Ei kai voi antaa enempää, kuin mihin on varaa? Itse ollaan annettu kummilapsille koruja, arvoltaan 50-100e. Vähän sen mukaan, kuinka on löytynyt saajalle sopiva ja mihin on itsellä ollut sillä hetkellä varaa. Ja tuo 100e on mielestäni TODELLA paljon.
Rahalahjan kanssa on mielestäni samat summat ok. Tai pienemmät, jos sopii omalle kukkarolle paremmin. Nykyään ajatellaan helposti, että 20e on pieni summa, vaikka todellisuudessahan se on samaa luokkaa, mitä ennen käytti lahjoihin.
se vastaisi nyt noin 880 euroa (muunnettu Nordean raha-arvolaskurilla).
Kauhistelkaa rauhassa, on läheinen kummilapsi ja minulle tärkeä, oman pojan paras kaveri.