Onko muilla toiveena saada lapset serkkujensa kanssa naimisiin? Se on laillista ja niin varakkuuskin pysyy suvussa :)
Kommentit (21)
Tuntui kyllä oudolta aluksi, mut nyt kun ne on ollu naimisissan jo muutaman vuoden niin asiaan on jollaon lailla tottunut.
Unohtaa ei voi myöskään sitä, että perinnöllisten sairauksien riski lisääntyy näissä " sukurutsissa" huomattavasti. Sen huomaa jo ihan Suomen tasolla, meillä on täällä tosi paljon perinnöllisiä sairauksia, kun lisäännytään niin pienen joukon kesken. Saati jos lisäännytään ihan oikeiden sukulaisten kanssa!
Kai nyt samaa sukupuolta olevat serkutkin voi rekisteröidä parisuhteensa, muutenhan se olis ihan epistä!!! ; )
ja siksipä täällä Suomessa onkin niin paljon ihan noita " omasta takaa" olevia sairauksia, joista ihan nykyinen sukupolvikin kärsii!! Sen siitä saa kun " ristiin naidaan" ...
Sukurasitteena olevat sairaudet mm. periytyy helpommin yms. Sekopäistä hommaa ja pitäs lailla kieltää!
" Suomalainen tautiperintö" tarkoittaa sitä, että Suomessa tietyt perinnölliset sairaudet ovat yleisempiä kuin muualla, mutta toisaalta taas meiltä puuttuu kokonaan tai on hyvin harvinaisia jotkut muut, muualla tavalliset perinnölliset sairaudet.
ja sattumalta niillä kaikilla on vammaisia lapsia...kumma juttu.
Meidän lapsilla ei edes ole serkkuja, että tota ongelmaa ei ole...
Teidän veljekset, jotka ovat siskoksien kanssa naimisissa :)
Kyllä siinäkin suku yhdistyy, eikä tarttee sentäs omien sukulaisetn kanssa mennä naimisin.
Laillista on, mutta sisäsiittoista silti. Miehellä ja vaimolla on samat isovanhemmat, eikä se nyt jo tunnu siltä, että ollaan liian läheistä sukua?
mieheni kotimaassa on enemmän sääntö kuin poikkeus mennä serkun kanssa naimisiin, ja lapsiakin usein on 5 tai yli. Yhdessäkään perheessä ei ole vammaisia tai sairaita lapsia (ja lähipiirissä on vain parikymmentä perhettä...) lukuunottamatta yhtä astmaatikkoa jonka vanhemmat ovat eri kylistä...
Minäkin tiedän yhdet veljekset, jotka on naimisissa siskosten kanssa! Minkäikäisiä nää sun tuntemat on? Mun tuntemat on jo jotain 50-60 -vuotiaita, miehet on mun isän serkkuja.
eikö muka muille synny vammaisia lapsia?
serkuksilla ei ole juuri mitään suurentunutta riskiä saada vammaisia lapsia, ihan normaalit riskit. vasta jos useiden ja taas useiden sukupolvien ajan naidaan serkuksia peräkkäin, riski alkaa suurenemaan. äkimmin se lisääntyy jos naidaan vaikkapa sisarpuoli, mutta silloinkaan riski ensimmäisessä lisääntymispolvessa ei ole iso, vasta useiden peräkkäisten jälkeen.
suomalaisilla EI OLE edes paljoa perinnöllisiä sairauksia " sisäsiittoisuuden" takia, suomalaisilla vain on omanlaisia perinnöllisiä sairauksia aikaisemman eristyneisyyden takia. Toisaalta monet maailmalla yleiset kauhistuttavat perinnölliset sairaudet puuttuvat täältä kokonaan tai lähes kokonaan!
minusta se on todella oksettavaa että sukulaiset naitetaan keskenään!!!!! vaikka onkin laillista! en tajuu!! TODELLA OKSETTAVAA!!!!
mä en kyllä vois mennä kenenkään serkkuni kanssa naimisiin, ne on vähän liian " veljiä" mulle...:)
olisi miehesi kanssa samat isovanhemmat. Laillista on joo, mutta ei mielestäni tervettä kaukaisemmankaan sukulaisen kanssa naimisiinmeno.