Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt HELP ME!!mistä voisin etsiä töitä?ei koulutusta tai työkokemusta ikää 30v =(

Vierailija
31.10.2005 |

nyt haluaa pois tästä kotiarjesta ekan lapseni sain 16vuotiaana siintä saakka kotosalla.

autoa ei ole.

siis kaikki melkein kelpaa nyt?mutta en osaa etsiä tai tiedä mistä aloittaisi?opiskelemaan en lähde.

osaisitteko auttaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole MITÄÄN koulutusta EIKÄ kokemusta, on kyllä vaikea saada minkäänlaisia hommia. Toivottavasti jollakin muulla olisi parempia vinkkejä.

Vierailija
2/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mullekaan ei ole ollut niin väliä, että mitä työtä se on, kunhan on töitä. Kannattaa katsoa www.mol.fi avoimet työpaikat, ja rohkeasti vaan soitella firmoihin. Kerran kävin vaan kysymässä yhdestä kaupasta että olisko niillä töitä, ja olihan niillä.

Rohkeasti vaan soittelemaan ja kyselemään. Kyllä Suomesta töitä löytyy kun vaan itseltä löytyy asennetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaadita koulutusta. Joka päivälle kyllä löytyy töitä! Esim.Tenava-päiväkodeissa! Katsoppa nettisivuilta...Oisko tenava.net tai jotain...

Vierailija
4/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ap ei tule ainakaan minun lastani hoitamaan tuonne tenava-päiväkotiin!!

Vierailija
5/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päiväkotiinkaan kyllä. Aina sitten löytyy joku jolla enemmän koulutusta.

Sun kannattaisi kysellä oppisopimuskoulutusta tms. Kysy työkkäristä, kyllä ne auttaa.

Vierailija
6/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kukaan ikimaailmassa ottaisi töihin tuollaisen? Etenkään kun on kunnon " opiskelemaan en lähde" -asenne ja junttius näkyy jo kirjoitustavassa.

Vierailija
7/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitoapulainen? Hotellisiivooja? Ateriapalvelutyöntekijä? Entäpä oppisopimuspaikka sehän olisi perheelliselle hyvä! Kyllä jokaisella ihmisellä kannatta yksi ammatti olla..

Vierailija
8/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisia oikeasti voi olla.

Vierailija
9/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon tällön eikä ole mitään koulutusta taikka muuta työkokemusta.

Vierailija
10/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimus voisi olla aika hyvä tapa hankkia ammatti, jos ei koulussa istuminen oikein motivoi. Onko lähelläsi aikuiskoulutuskeskusta. Kannattaa sieltä katsella mitä koulutusvaihtoehtoja sieltä löytyy. Työkkäristäkin saat tietoa erilaisista vaihtoehdoista.

Vierailija
11/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä kaikilla on vähintään alan opiskelut kesken. Ainoita mahdollisia taitaa olla ammatit telemarkkinoinnin parissa, siivoustyöt, pikaruokalat (tosin kolmekymppinen alkaa kyllä olla liian vanha). Kaupan kassalle voi päästä jos on suhteita, muuten ei. Ehkä postista voisi löytyä jakelu- tai lajitteluhommia, mutta jos et ikinä ole mitään tehnyt, tuskin pääset sinnekään.

Vierailija
12/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisin sijaisuuteni oli 2kk. Työsopimuksessakin lukee,että sijaiselta vaaditaan vain kiinnostusta alaan.

Vierailija
13/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos on selviä vaatimuksia koulutuksesta tai kokemuksesta ei ehkä kannata yrittää. Tietysti työkkäristä saat opastusta hakemusten tekoon/haastatteluun. Pääasia, että pysyt asiassa virkeänä. Tee listaa mitä osaat/missä ole hyvä. Onko erityisiä taitoja (kädentaitoja, kielitaitoa, esim.) Jos työ vanhusten parissa tuntuu mahdolliselta niin sinne varmasti otetaan vaikka ei koulutusta niin olekaan. Tsemppiä!

p.s KOTIÄITIYS ON työkokemusta! Itse sain kotiäitiydestä amk-opinnoissa vapaavalintaisista opintoviikoista hyväksilukemista (aika paljonkin) ja ala oli sos.ala.

Vierailija
14/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on myös usein paikkoja, joihin vaaditaan että hakija on työtön työnhakija. Kouluttaavat sitten hakijoista itselleen työntekijöitä. Ja olen samaa mieltä kuin useampi vastaaja: olisiko kannattanut miettiä etukäteen vähän näitä työjuttujakin? Jos minä olisin työnantaja katsoisin kyllä hiukan kummeksuen kolmekymppistä naista jolla ei ole mitään kokemusta mistään muusta kuin lasten hoidosta kotona, omien lastensa hoidosta... huh huh.

Vierailija
15/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut mistä päin suomea olet, mutta ainakin tampereella helsingissä oulussa ja turussa on lehtikustantamojen omia myyntikonttoreita. Työ on ihan mukavaa kunhan ei ota sitä liian tosissaan. Jos siis puhelahjoja ja iloista mieltä löytyy niin sinne vaan luurin päähän kauppoja tekemään. Kustantajilla on itsellään parhaimmat myynti aineistot, joten suosittelen niitä ennemmin kuin joitain pieniä telemarkkinointi firmoja.

Tsemppiä hankkeeseen!

Vierailija
16/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta valmistunut lähihoitaja, koulutusmuoto ilta/etäopiskelu kesti kolme vuotta ja kyllä kannatti....suosittelen...

Vierailija
17/24 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein juuri aloituksen. Mistä töitä, kun sitä ei löydy edes koulutetulle :( Miten te muut pitkän kotonaolon jälkeen olette saaneet ALAN töitä?

Vierailija
18/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi oppisopimus paikka kävi kiinnostamaan.pitääkin mennä työkkäriin kyselemään.

ja tarhassa olen muuten joskus ollut 3kk työllistämistuella :)

mutta se ei vissiin paljon auta alalle.lapsia sitten olen muuten kotioloissa hoidellut paljooooon...sekä omia että muiden ,mutta niistä ei ole mitää työsopimuksia :/

Vierailija
19/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkärikään eikä oppisopimustoimisto ennenkuin on itse paikan hakenut ja se todellakin tarvii hakee itse.

Vierailija
20/24 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman koulutusta pääsee ainakin siivoojaksi, töitä pitäisi löytyä. Kaupan kassanakaan ei ilm koulutusta tarvitse, mutta helpommin pääsee siivoojaksi. Ei taida kovinkaan monipuoliset vaihtoehdot olla, mutta, itsehän olet valintasi tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan