Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Polttariohjelmaa!

Vierailija
24.06.2011 |

Heippa kaikille! :)

Olen suunnittelemassa ystävälleni polttareita syksyksi, eli aikaa on vielä, mutta silti stressi puskee päälle!

Ohjelma ei saisi loppua kovin aikaiseen, mutta baariin ei saa mennä. Saunatilastakin pitää poistua jo klo 23, joten mitä ihmettä pystyy kaupungilla tekemään noin myöhään? :o

Olin miettinyt yöllistä "rastirataa" ympäri kaupunkia, mutta syksyllä alkaa olemaan jo kylmä ja en oikein tehtäviäkään rasteille meinaa tarpeeksi keksiä. Polttareiden teemana on emäntä-kurssi.

Kiitos jo etukäteen avusta! :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa voisi etsiskellä sieniä otsalampun/taskulampun avulla? Riippuu siis siitä kuinka iso kaupunki on ja kuinka lähellä "luontoa" on. Kai sitä muutenkin voisi luonnonantimia tuohon vuodenaikaan hyödyntää, jos emäntä-kurssi on aiheena.

Vierailija
2/4 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaupungissa sijaitsee. Metsää löytyy kyllä suht läheltä keskustaa, mutta ei taida mitään syömiskelposta sieltä löytyä :D Mutta hyvä idea, kori vaan mukaan ja penkomaan, eihän niitä kotiin hän kuitenkaan veisi :) Tuleeko muita ideoita? Mitä kaikkien "emäntien" kuuluisi osata? Nappia joutuu ompelemaan, aamulla tekee navetta hommia ja korvapuustejakin joutuu taiteilemaan. Eli neitokaisemme ei siis juurikaan ole perehtynyt tuonkaltaisiin askareisiin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yrittäkääs edes joku käyttää saalis hyödyksi. Eihän se mitään emäntämeininkiä ole, että poimintaa motarin varresta puolukoita ja nakataan ne pois, kun ovat saastuneita. Muuten jää idea puolitiehen. Siitä on luonnon kunnioittaminen kaukana.

Hmmm, olisiko teillä sitten joku "cityprinsessa" (rakkaudella sanottu, en itsekään kummoinen ole) joka maanläheisemmän miehen kanssa avioituu?

Joku yksinkertainen neulominen, esim. kaulahuivi? Itse olen maailman tumpeloin -ja en edes liioittele, vannon sen, mutta silti kaulaliinan avustamalla voisin osata, on niin palikkahommaa. Entä kalastus? Perkaa silakka?

Tuo idea on ihan hieno, jos ei mene sellaiseksi, että tuotakaan ei osaa -meiningiksi. Tai, että miksi yrittää, kun kaupastakin saa. Toivottavasti häntä kiinnostaa tai hän kiinnostuu teemasta.Mieluiten opettelee simppeleitä juttuja.

Ja milloin häät ovat? Voisiko sieltä metsästä hakea katajaa, varpuja ym. hääpaikan koristeluun?

Sellaisenkin vinkin olen lukenut, että kun kaksi suurinpiirtein samanmuotoista maljaa laittaa sisäkkäin, niin syntyy hieno jäämalja. Eli esim. astiat päälekkäin, väli täytetään vedellä. Joko teipillä tuetaan tai jääpaloja suuremman kulhon pohjalle. Sinne veteen nätisti kukkia, havuja, what ever. Ja pakkaseen. Jään jäädyttyä pikadippaus kuumaan veteen ja astiat pois. Jäljelle jää nätti jäämalja jossa jälkiruoka, jäätelö, booli yms. voi tuoda tarjolle.

Ja en ole eläissäni järjestänyt häitä, mutta tuli vain mieleeni. Itsepähän kysyit;).

p.s. Siitä navettahommasta! Jos maitoa lypsäisi, niin siitähän joku näppärä tekisi kotijuustoa tms. häihin?

Vierailija
4/4 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy yrittää kehitellä jotain. Ja ilmanmuuta, edelleenkin vain vinkkejä, jos tulee mieleen! Oikein mukavaa juhannusta!