Juhannusriitakin jo käyty :(
Minä halusin mennä mieheni suvun mökille päiväksi, aamusta iltaan. Mies halusi jäädä yöksi. Mies ei sitten enää halunnut mennä ollenkaan, koska en halua yöpyä, vaikka lapsille oli luvattu mennä sinne. En halua olla siellä yötä, koska sängyt ovat likaiset kymmeniä vuosia vanhat ja koko talo on tupaten täynnä vanhaa roinaa. Mökki on oikeastaan hylätty eikä sitä käytä kukaan. Harmittaa, että mies oli niin ehdoton vaikka yritin tarjota kompromissia. Kai se sille nyt käy, koska muistutin, että on luvannut lapsille, mutta mieli on nyt kurja.
Kommentit (26)
Koska en halua pettää lasten odotuksia tai harmistuttaa heitä jäämällä kotiin, on mun mentävä sinne. Mutta yöksi en jää, jotenkin hankkiudun sieltä pois.
ap
kai sinä nyt iso ihminen osaat kotona yksin olla, siivoat vaikka?
ymmärrän miestäsi. tekstisi on täyttnä valitusta. muuttamalla ajattelutapaasi mökkiä kohtaan niin ehkä sun oma elämäsikin helpottuu. ja aina voi nukkua teltassa.
ihme kaupunkilais hienoperseitä tässä ketjussa, "iik hämähäkkejä ja lepakoita" voi luoja
ja mies jää yöksi. Eikö se ole ihan hyvä kompromissi? Seuraavana päivänä sinä ja lapset vanhemmillesi ja mies joko mukaan tai sitten on siellä sukunsa mökillä.
Ei teillä tunnu olevan mitään hinkua viettää aikaa yhdessä, joten kyllä miehesikin voi joustaa.
Aattoaamuna kävimme läpi vielä tätä mökkiongelmaamme. Lähdimme sinne, koska lapsille oli luvattu. Söimme ja saunoimme ja mies puuhaili kokolailla yksikseen. Minulla oli kirja mukana ja mies huokaili mielenosoituksellisesti, kun näki minun lukevan. Muuten kaikki meni hyvin. Lähdimme kotiin vasta ennen puolta yötä. Mies sanoi kotona, että olin oikeassa, ei siellä voi yöpyä, kun mökki on siinä kunnossa. Menin nukkumaan ja hän jäi vielä istuskelemaan sohvalle. Kertoi aamulla miettineensä, että oli ollut tyhmä, kun oli räyhännyt asiasta minulle. Loppu hyvin kaikki hyvin, luulisin.
ap
kai sinä nyt iso ihminen osaat kotona yksin olla, siivoat vaikka?