1 vuotiaan ruuat!?
Mitä te syötätte sen ikäisille? Keitättekö vielä lihat? EIkö suolaa ollenkaan mihinkään?
Kommentit (16)
Vähemmän suolaa, mutta ei sekään nyt niin nökönuukaa ole, emme muutenkaan käytä paljon suolaa. Mitään chilikastikkeita en myöskään lorottele ihan niin antaumuksella kuin ennen.
Ihan syö siis myös esim. nyt grillikautena pihviä tai kanafilettä grillistä ja perunanyyttiä. Ihan perusuuniaruokia ja tänään juuri paistoin lihapullia pannulla ja annoin niitä. Hyvin uppoaa.
vähäsuolaisena yritän laittaa, kun aikuiset voi sitten lisätä sitä omalle lautaselleen.
Ja mausteisiin pätee sama kuin suolaan eli ei paljoa käytetä, saa sitten itse lisätä jos haluaa.
Mistä tällainen on tullut? Jossain lihakeitossa nyt tietysti, mutta muuten ei. Sitä samaa taapero syö kuin muukin perhe, tosin pienen maustamisen jälkeen otan osan sivuun lapselle ja aikuisia varten lisään vielä tulisempia mausteita. Ja tietysti maksa ja tällaiset joita ei suositella alle 3-vuotiaille, niitä en syötä.
:) Keitot uppoa erittäin hyvin.
Lihaa keitetään vain jos on keittoa. Muuten syö kanaa ja kalaa, paistettuna, grillattuna ja keitettynä. Niitä on helppoa pureskella
Mistä tällainen on tullut? Jossain lihakeitossa nyt tietysti, mutta muuten ei. Sitä samaa taapero syö kuin muukin perhe, tosin pienen maustamisen jälkeen otan osan sivuun lapselle ja aikuisia varten lisään vielä tulisempia mausteita. Ja tietysti maksa ja tällaiset joita ei suositella alle 3-vuotiaille, niitä en syötä.
antaa muuta kuin keitettyä lihaa tai näin ainakin th neuvoi molempien lasten kohdalla. Syynä taisi olla joku paistamisessa syntyvä aine, en muista tarkalleen.
Mutta siis, eihän sitä lihaa tarvitse keittäää enää yli vuoden ikäiselle.
joo mulla on pieni vauva ja kohta voi alkaa antaa lihaa, keitettynä kuulemma ensin, niin ajattelin vaan että milloin ei tarvitse enää keittää vaan voi antaa esim paistettua lihaa. Joskus puolivuotiaana vai? Ihan vaan mielenkiinnosta ajattelin että onko 1-vuotiaan ruoka vielä ihan vauvamössöä vai ihan tavavallista mitä muutkin syö... :) joo eka vauva ja ei oikein aivotoimintakaan ole vissiin palautunut normaaliksi :)
Sen takia sitä ihmettelin. :O No, mutta ihan terve ja reipas tyttö on kasvanut, joten tuo taitaa olla yksi niistä huuhaa-jutuista..
- Se lihan keittämistä ihmetellyt -
PS: Kiitos vastauksesta sinulle jonka numeroa en muista. :) Sen takia ihmettelin kun en ollut ikinä tuollaisesta kuullutkaan.
Paistamisessa syntyy syöpävaarallisia pah-yhdisteitä. Siksi en pienelle lapselle antaisi mitään pannulla paistettuja juttuja,uunissa kypsennettyjä tai keitettyjä mieluummin.
miten se liha pitäisi sitten tehdä? ei kai kukaan oikeesti ala keittää lihaa??
On se niin vaativaa keittää se liha :D
että jotkut ovat asiasta kuulleet ja toiset taas eivät. Mistä tämä lihan keittämisen ohje on alunperin tullut? Ymmärrän kyllä sen, että paistamisessa syntyy karsinogeenejä, mutta onko tässä vähän sama juttu kuin leikkeleiden kanssa? Kaikki puhuvat huonoista puolista, mutta eivät ne leikkeleetkään ole ihan oikeasti vielä kenellekään olleet kuolemaksi jonkun E-koodin takia.
Mä olen ainakin saanut ohjeen neuvolassa. Sanoi että anna aluksi vain keitettyä lihaa, terveellisintä niin. Ja neuvoi vielä "kuorimaan" lihasta irtoavan kuonan/vaahdon reikäkauhalla pois.
syödä muuta kun purkkiruokaa, mutta eiköhän se ajan kanssa.
meilläkin lähes kaikki 1v ruoka purkista, nolottaa kun ei jaksa tehdä kunnon ruokaa
ole puhuttu, että liha pitäisi keittää. Ja eihän sitä kukaan karrelle paista pannussakaan. Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen: meillä hiukan vajaa vuoden vanha syö ihan samaa ruokaa kuin me aikuiset. Vain suolan käyttöä olen pyrkinyt vähentämään. Mausteitakin käytetään melko normaalisti.
vähäsuolaisena yritän laittaa, kun aikuiset voi sitten lisätä sitä omalle lautaselleen.