Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisena (30v.) opiskelemaan nuorten kanssa ammattioppilaitokseen.

Vierailija
22.06.2011 |

Onko kellään kokemusta, hieman oudolta tuntuu? Olen todella innoissani opiskelu paikastani ja aion ottaa paikan vastaan. Olen menossa opiskelemaan alaa jonne on hyvin hankala päästä ja aikuiskoulutusta alalla ei juurikaan ole.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin silloin 26v. Eli en ihan kolmekymppinen mutta kuitenkin kymmenen vuotta vanhempi kuin suurin osa.

Välillä tarttee muistuttaa itelleen että nehän on tosiaan niin nuoria, elämä pyörii niiden oman navan ympärillä. Eli vielä sellasta itsekästä ajattelua.

Mutta kun ottaa joustavan asenteen niin kyllä pärjää.:) Minulla mukava vuosi takana ja odotan innolla syksyä että pääsen niiden "pikkuisten" pariin.:)

Reippaalla mielellä vaan koulun penkille! :)

Vierailija
2/11 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ajatus vaan ahdistaa mutta ehkä se hyvin menee. Olen kuitenkin ikäisekseni nuorekas että en nyt ehkä kamalasti pistä silmään sieltä muiden joukosta!=) Miten nuoret on suhtautunut sinuun? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin vanhin, mutta oli siellä aloittaessa muutama muukin täysikäinen.. Hyvin tulin juttuun, fiksuja tyttöjä oli luokkakaverit.

Vierailija
4/11 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin tulin toimeen paljonkin nuorempien kanssa.

t.4

Vierailija
5/11 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 28v ja suurin osa muista on siinä 20v. Välillä tulee kyllä tunne että mitä hemmettiä mä täällä teen? Niiden nuorten kanssa kun vietät sen koko päivän joka päivä,välillä todella kypsyttää varsinkin se itsekeskeisyys. Aikuispuolen linjoja tuntuu olevan aika harvoin täällä päin..

Vierailija
6/11 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukossa vuoden. ihan kivaa se oli, vaikkakin välillä nauratti nuorten "ongelmat".

Vierailija
7/11 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun luokallani on nuorimmat peruskoulun juuri päättäneitä ja vanhimmat yli kolmikymppisiä. Hoitoalalla ollaan, ja siellä ei ainakaan ketään ole pitkään katsottu. Lähinnä se juttujen taso voi nuoremmilla olla pinnallisempi, esim. itse 25-vuotiaana en voinut oikein ymmärtää sitä lintsailu-meikkailu-tekstailu-kiroilu-"hyi yök ällöö joudutaanko me harjoittelemaan toisillamme"-mentaliteettia. Opettajat myös tuntuvat ottavan jonkun elämänkokemuksen raikastavana lisänä, jos ymmärrät...

Vierailija
8/11 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 3 vuotta vanhempana kuin muut ja sekin tuntui paljolta. :)

Mutta äitini oli reilusti yli kolmekymmentä kun lähti ammattikouluun, samaan aikaan vanhimman lapsensa kanssa. Pääsivät paikalliseen lehtiinkin kun yhdessä valmistuivat :) (eli siis veljeni koulutus kesti silloin vain 2v tai äidilläni ei ollut riittävästi hyväksi luettavia aineita että olisi koulu lyhentyny)

Mut varmasti siellä pärjää oikealla asenteelle. :)

Vierailija
9/11 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan tuota kyseistä ammattia opiskella ja niin ei ole vaihtoehtoja. Muut ammatit olen opiskellut oman ikäisteni kanssa aiemmin. Pääsykokeissa jo tunsin oloni niin ulkopuoliseksi kun vaan voi tuntea. Yksi hieman vanhemman näköinen löytyi joukusta mutta ei todellakaan muita. Lisää kokemuksia, olisi kiva lukea!=) ap

Vierailija
10/11 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multitalentista en tiedä, ihan tavallisia ammatteja on. Ne olen opiskellut peruskoulun jälkeen aika pian molemmat. ap

Vierailija
11/11 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihan useita ammatteja opiskellaan. taidat olla varsinainen multitalentti :)