kyllä oli TYHMÄ lääkäri!!
Olen rv 25 ja ollut hemoglobiini jatkuvasti erittäin alhainen mm 93 ja väsymystä ollut ihan jatkuvasti luultavasti sen takia, mutta mikään rautatabletti ei nyt tahdo tepsiä ja neuvolasta neuvottiin, että lääkäriin suoraan jos on edelleen tätä samaa väsymystä ja sairaslomalle.noh olin sitten työterveyslääkärillä (mieslääkäri) ja kun kerroin oireet niin eikö se pitänyt mut 2 h siellä kyselemässä kaikki mahdolliset oireet ja arvaili jopa laskimotukosta ym. ja sitten antoi käteen paperin, jossa oli 4 päivän sairasloma!!
Kommentit (10)
Ei aukea ulkopuoliselle. Se, että lääkäri yrittää selvittää, onko taustalla jotain vakavampaakin ennen kuin antaa sairaslomaa, ei ole minusta tyhmää vaan fiksua, ihan potilaan kannalta.
Tyhmä oli mun mielestä se, että se kyseenalaisti mun oloa, vaikka olen ollut töissä koko raskaude aikana ei kertaakaan sairaslomalla, vaikka on ollut kauheesti pahoinvointia ja 5kg paino tippunut alkuraskaudessa.Olen hoitoalalla ja työ on erittäin raskasta.. syy lääkärinkäynnille meneminen oli lähinnä esimiehen pyyntö!!
En siis todeellakaan ole sellainen, joka hakee sairaslomaa ihan turhaan!!!
ja sä tulkitset sen kyseenalaistamiseksi. Jos lääkäri on kokemattomampi raskauksien suhteen ja yritti selvittää ettei vaan olisi mistään tosi vakavasti kyse. Jos olisit ollut siellä vaan 5 min niin olisi voinut olettaa että pitää sua vaan sairasloman hakijana
että ei raskauden aikainen anemia parane neljän päivän sairaslomalla, eli mihinkähän lääkärisetä ajatteli tuon sairasloman olevan?
luultavasti anemian paraneminen, vaan jossakin vaiheessa työntekijä ei ole kykenevä hoitamaan työtään. silloin on aiheta siirtyä sairauslomalle ja siitä äippälomalle.
Hoitoalalla kun ollaan vastuussa toisista ihmisistä ja niiden hyvinvoinnista, ei välttämättä ole hyvää hoitoa ja turvallista, jos työntekijä on niin väsynyt, ettei jaksa työssä käydä.
Mulle sanottiin, että älä sit tee kotona mitään, et siivoa, etkä pese pyykkiä jne, mutta töihin vaan. Olin tuolloin töissä kotipalvelussa... hmm....
etkä neuvolaan? Lääkäri tuskin on erikoistunut raskaana olevien hoitamiseen, toisin kuin neuvolassa pitäisi olla.
Teen kolmivuorotyötä kiireisellä ja fyysisesti melko raskaalla osastolla. Hemoglobiini on ollut alhainen koko raskauden kuten myös verenpaineet, josta seuraa omat ongelmansa; humimaus yms. Silti en koe tarpeelliseksi hakeutua sairaslomalle, koska jaksan kuitenkin töissä ihan ok. Työpäivän jälkeen olen kyllä aika poikki. Sairaslomalle en lähde ihan siksi, että en ymmärrä miten se edesauttaisi tilaani; sairasloma ei saa hemoglobiiniani nousemaan yhtään pykälää ja väsymykseni johtuu nimenomaan alhaisesta Hb:stä. Sitäpaitsi yhtälailla väsynyt olen iltaisin vapaapäivinä. Saanpahan töissä ollessa ainakin mielekästä tekemistä.
kokeillut nestemäistä rautavalmistetta, Maltofer? Se auttoi ainakin minua, kun obsidanit ja muut eivät sopineet eivätkä auttaneetkaan mitään.
Lääkäri ei voi tehdä muuta kuin työnsä, menit vastaanotolle ja hän yritti selvittää onko sinulla joku erityinen syy olla siellä. Olisit suoraan sanonut, että tulit vain esimiehen suosituksesta, olisi säästynyt molemmilta aikaa ja vaivaa.
tuliko liian vähä saikkua ja nyt sit itkettää...