onko teidän lapset kotona koko kesän?
meidän kuopuksella on ollut hyvä tuuri ja saanut olla joka kesä koko kesän kotona hoidoista vaikka meillä vain 4 viikkoa lomaa. Hän menee nyt tokalle luokalle mutta siitä lähtien kun aloitti päiväkodissa on ollut aina kotona kun kouluilla ollut lomaa, eli kesäkuun alusta elokuun puoleen väliin. Nyt hän yksi päivä sanoi sponttaanisesti että "olette niin ihania kun olette aina ajatellut mun parasta ja järkännyt että oon saanut olla kotona koko kesän". Ihanalta kuulosti. Näin onnistunut koska miehen kanssa pidetty vain 1-2 viikkoa yhteistä lomaa ja sitten isommat lapset autettu välillä ja joku pv välillä isovanhemmat. Koen itse että tärkeätä lapselle saada kunnon lomaa ja olla vain. Miten teillä?
Kommentit (3)
Siis koululaisella? Ei meillä ainakaan olisi koululaiset suostuneet edes olemaan päiväkodissa koululaisina vaikka tuttuun yksityiseen päiväkotiin paikan olisi ehkä saanutkin, ainakin puolipäiväiseksi.
Koululaisemme ovat koko kesän vapaalla, mutta alkukesä täytyy urheiluharrastusten leireistä ja muutamasta "irtopäivästä" keskenään kotona.
Päiväkotilaisemme on yleensä periaatteessa juhannukseen asti hoidossa, käytännössä on tänäkin kesänä koululaisten loman elettua ollut 4 päivää toisella mummilla ja toinen mummi oli meillä 4 päivää.
Juhannuksesta sitten meidän koko perheen kanssa 5 viikkoa putkeen lomalla.
Me taas arvostamme kiireisen arjen ja varsinkin miehen reissuluonteisen työn vuoksi sitä, että saadaan olla koko perhe yhdessä pidempi pätkä ja mökkeillä, veneillä ja välillä vaan olla kotona yhdessä. Ei tuntuisi lomalta tuollainen pätkiminen ja vuorottelu.
Tottakai koululaiset ovat kotona koko kesän, missäs muualla? Päivähoidossa? Meillä isommat sisarukset hoitavat juhannukseen asti, sitten isän tai äidin kanssa seuraavat 7 viikkoa. Päivähoidossa ollessa heillä oli vain 7 viikkoa lomaa.