Ja taas neuvolan terv.hoitaja suuttui kun painoni ei nouse :/
Minkäs minä sille mahdan...
Olen siis raskaana eikä painoa ole kuulemma tullut tarpeeksi. Ottaa päähän edes mennä neuvolaan kun tiedän minkä läksytyksen sieltä saa. Ylimääräisissä ultrissa kuitenkin todettu, että vauva kasvaa ja voi hyvin.
Painoa minulle on tullut nyt 6kg kun raskausviikkoja nyt 35.
En ymmärrä miksi pitäisi turvota, lopettaa liikkuminen ja alkaa syömään kahden edestä heti kun tietää olevansa raskaana!
Kommentit (3)
Inhottavaa jos paino tippuu jonkun sairauden vuoksi :( Minä tosiaan olen terve, liikunnallinen nainen eikä mitäänä häikkää missään. Siksikin tämä terkkarin suuttuminen ottaa päähän. Ymmärtäisin jos vauvalla olisi jokin hätä, mutta kun ei ole!
ap
ihan aiheesta se on huolissaan. Äidin liian vähäinen syöminen on haitaksi vauvalle. Jotkut haitat voivat ilmetä vasta myöhemmin. Esimerksi lapsen riski sairastua diabetekseen kasvaa. Lapselle muuten voi myös tulla äidin kituuttamisen vuoksi paino-ongelmia myöhemmin, alttius lihoa voi syntyä kun sikiöaikana on ravintoa riittämättömästi. Ei kiva lapselle. Ja kyllä, noilla mitoilla ja tuolla asenteella neuvolan täti on ihan aiheesta huolissaan.
... eikä terveydenhoitaja kertaakaan "suuttunut", koska vauva kasvoi normaalisti. Mulla tosin oli erittäin tiukka ruokavalio sairauteni vuoksi.