jipiiii, kohta alkaa mtv3 chat. Mä olen odottanut tätä koko päivän!
Kyllä kannatti valvoa! Kohta haen pussillisen sipsejä ja poppareita ja rentoudun katselemaan sitä.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin masentavaa nykyinen televisio sisältö että voisi tulla vaihteeksi ne TV-chatit ja tv-pelitkin takaisin teeveeseen.
Itse en tykännyt chateista tai saatikka peleistä paljoa silloin niitä tuli 2003-2013 kanavilla johtuen niiden rahastuksesta ja sisällöstä.
Nykyinen somekin saa jopa vanhat chatitkin näyttämään hyvältä jälkikäteen katsottuna. Ei niissä sentään ihmisiä maalitettu, vaan haluttiin keskustella asioista ilman vouhattamista.
Niin vois tullakin. Muistatteko joulun aikaan tuli se jouluposti :)
Siis puhuva joulupukki TV-chat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin masentavaa nykyinen televisio sisältö että voisi tulla vaihteeksi ne TV-chatit ja tv-pelitkin takaisin teeveeseen.
Itse en tykännyt chateista tai saatikka peleistä paljoa silloin niitä tuli 2003-2013 kanavilla johtuen niiden rahastuksesta ja sisällöstä.
Nykyinen somekin saa jopa vanhat chatitkin näyttämään hyvältä jälkikäteen katsottuna. Ei niissä sentään ihmisiä maalitettu, vaan haluttiin keskustella asioista ilman vouhattamista.
Tuo oli puhuva joulupukki. Jouluposti oli taas interaktiivinen ohjelma, johon pystyi soittamaan interaktiiviselle joulupukille. Ohjelma tuli tunnetuksi pilasoitoista. Miten saaneet pokan pidettyä studiossa, kun joku teini toivoi pukin imevän k**pää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli puhuva joulupukki. Jouluposti oli taas interaktiivinen ohjelma, johon pystyi soittamaan interaktiiviselle joulupukille. Ohjelma tuli tunnetuksi pilasoitoista. Miten saaneet pokan pidettyä studiossa, kun joku teini toivoi pukin imevän k**pää.
Olisipa jouluaatot vielä näin hauskoja. Paljon viihdyttävämpää toisin kuin Salkkarit.
Palaisin koska tahansa 2000-luvun alkuun, jolloin oli vielä oikeasti edes jonkinlaista elämää passivoivien älylaitteiden sijaan. Siihen aikaan monille ihan riitti hankkia ammatti jostain koulusta ja itseään verrattiin lähinnä johonkin naapurin Maijaan tai Mattiin, nyt verrataan itseään Instagram- ja OnlyFans-"kuuluisuuksiin". Chatit ja Joulushow't eivät vaatineet 24/7 tavoitettavissa olemista, vaan omaa elämääkin oli ja pystyi nauttimaan jopa pienistä tekemisistä, pystyi jopa sietämään tylsyyttä jopa pitkäänkin, vaikka sitten sohvalla maaten kattoa tuijottaen.
Olisi ollut todella ihanaa, jos tv-chatit olisi herätetty henkiin vuonna 2020 kun koronapandemia alkoi. Olisi ollut kivaa seurata ja ehkäpä jopa viestitellä eristyksissä ollessa, kun se pahin aika oli.
Oliko nuo vielä 2009? Muistan ku palasin baarista kännissä ja ennen nukahtamista katsoin mtv chattia. Taikka heräsi krapulaan ja joku mtv chatti pyöri taustalla. Selvinpäin noita ei katsonut ikinä.
Vierailija wrote:
Oliko nuo vielä 2009? Muistan ku palasin baarista kännissä ja ennen nukahtamista katsoin mtv chattia. Taikka heräsi krapulaan ja joku mtv chatti pyöri taustalla. Selvinpäin noita ei katsonut ikinä.
Kyllä vielä kolmoselta tuli 2010-luvun alussa chatteja. Taisi lopettaa vuonna 2012.
Parasta oli kun Jamina esitteli pilluaan.
Vierailija wrote:
Mä muistan sen Katrin, joka pyöritteli pehvaansa tissitopissa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mä muistan sen Katrin, joka pyöritteli pehvaansa tissitopissa.
Nykyään jos tällaisia näytettäisiin niin tulisi syytteet seksismistä ja tietysti setämiehet alistaa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen olisikaan chat 2020-luvulla, jos niitä tulisi taas televisiosta.
Niitä juontaisi nykyään kaiken maailman Erika Helinit ja Pinkku Pinskut, jos chat-kulttuuri vielä eläisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista aikaa vuosi 2009.
Jonnet ei muista.
Vielä vähemmän muistavat Veetit. Olen vuonna -95 syntynyt, ja näin ala-asteella chatteja. Myös yläasteella joitakin 2010-luvun alkupuoliskolla.
Historian vaikein kysymys on että mitä seuraisi enemmän somea vai TV-chattiä ?
Some ja chatit ovat omalla tavallaan hassuja vapaa-ajan viettoa varten, chateissä oli se rahastus agenda ikävää ja somessa on taas muut yhteiskunnan ongelmat nykyään.
Chatit olivat ehkä kumminkin astetta asiallisempia siinä mielessä kun oli valvontaa viestien lähettämisessä toisin kuin vaikkapa keskustelu palstoissa tai sosiaali-mediassa.
Itse seurasin Ylen mikä-mikä chatti pelejä jotka olivat hyvää aivojumppaa katsojille aamuisin ja yöisin ja Nelosella oli se taitopeli joka oli todella pirteä tv-peli kivoilla taustamusiikeilla silloin 2007-2010.
Vierailija kirjoitti:
Some ja chatit ovat omalla tavallaan hassuja vapaa-ajan viettoa varten, chateissä oli se rahastus agenda ikävää ja somessa on taas muut yhteiskunnan ongelmat nykyään.
Chatit olivat ehkä kumminkin astetta asiallisempia siinä mielessä kun oli valvontaa viestien lähettämisessä toisin kuin vaikkapa keskustelu palstoissa tai sosiaali-mediassa.
Itse seurasin Ylen mikä-mikä chatti pelejä jotka olivat hyvää aivojumppaa katsojille aamuisin ja yöisin ja Nelosella oli se taitopeli joka oli todella pirteä tv-peli kivoilla taustamusiikeilla silloin 2007-2010.
Ehdottomasti valitsisin chatit ja niiden juontajat kuin Instagramin, TikTokin ja sometähteydestä tai OF-urasta haaveilevat. Niistä 2000-luvun chat-juontajista oikeasti tuli myöhemmin jotain sen sijaan, että olisivat luulleet sitä koko loppuelämän uraputkeksi. Nykyiset sometähdet luulevat sometuksen tai OF:n olevan pitkään kestävä ura, josta saa hyvin rahaa.
Kuumia misuja oli chateissa kuten Suvi-Ilona ja Lara.
Vierailija kirjoitti:
Somessa ihmisiä lynkataan jo sellaisesta tosiasiasta, että ei miehillä koskaan ole kuukautisia ja sukupuolen määrittävät kromosomit, ei identiteetti. Chat-kulttuuri taas ei pitänyt tällaista sisällään, vaan ihan esim. seksin ostokiellosta pystyi puhumaan, oli sitten mitä mieltä vain asiasta. Ei niissä tunnettu sanoja "woke" ja "cancel".
Oli varmaan kiva maksaa siitä, että sai kirjoittaa chattiin "Moi:)".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli puhuva joulupukki. Jouluposti oli taas interaktiivinen ohjelma, johon pystyi soittamaan interaktiiviselle joulupukille. Ohjelma tuli tunnetuksi pilasoitoi
"Jos pari dildoa saisi joululahjaksi"
"Vähän pätkii linjat"