Tuotteessa hyllyssä eri hinta kuin kassalla???
Otsikossa se ihmettelyn aiheeni jo olikin. Tämän ilmiön olen huomannut yhdessä kaupassa täällä missä asumme. Hyllyssä tuotteelle saattaa olla merkitty jokin x hinta ja kuitissa on sitten toinen hinta, joka pääsääntöisesti on korkeampi kuin se mitä hyllyssä on ilmoitettu.
Just tässä yks päivä katsoin jäätelöiden hintaa, pakastealtaassa litran jäätelön ilmoitettiin maksavan 1,69€ ja ajattelin, että onpas halpa kun toisessa kaupassa sama jäätelö maksaa 2,19€, mutta kassalla tuosta jäätelöstä veloitettiin kuitenkin tuo 2,19€. Ja mainittakoon, että kyseisessä kaupassa vielä muutama päivä sitten samat jäätelöt maksoivat 2,75€-3,25€ siis nuo hinnat ilmoitettiin pakastealtaalla ja sama veloitettiin myös kassalla riippuen mitä jäätelöä osti.
Mitä tässä voi tehdä ja jos noin käy, niin voinko vaatia saada esim. jäätelö tai jokin muu tuote siihen hintaan mikä on hyllyssä ilmoitettu?
Kommentit (43)
oikeasti niin tyhmä, että pitää kysyä mitä tehdä tässä tilanteessa? Miten olet selvinnyt aikuiseksi?
Herättää epäilystä jo hyllyn luona, niin otapas ens kerralla kuva siitä hintalapusta kännykameralla ja näytä kassalla.
Isoissa myymälöissä sattuu noita hintavirheitä usein, vaikkei saisi tietenkään sattua, varsinkaan niin päin, että hinta onkin kalliimpi kuin mitä koneelta tulee.
Tosiaan hinnanylennyksiä on joka viikko jossain tuotteissa, eikä myyjät pysy aina mukana tahdissa laittamassa uusia hintoja esille, varsinkaan nykyään kun työvoimaa on selvästi vähennetty, ainakin omalla työpaikallani.
Väärät hintatiedot ei ole tietenkään asiakkaan vika, eikä kassamyyjän vika, suosittelen olemaan tarkkana hintojen kanssa ja laittamaan palautetta vaikkapa sähköpostilla ylemmälle taholle.
Kyllä siihen löytyy ohjeistus ihan lainsäädönnöstä. Jospa katsoisit itse.
Myyntihinta on se, mikä on hyllyn reunassa. Jos kassa yrittää periä enemmän, sinä voit kertoa, että siellä hyllyssä on eri hinta ja käykää yhdessä katsomassa.
kun etiketti on jäänyt vaihtamatta. Sellaista välillä tapahtuu, kun tuotteiden hinnat muuttuvat viikottain. Toki huolimattomuutta henkilökunnalta, mutta kyllä se kassahinta pätee (paitsi jos on väärin ohjelmoitu kassaan).
pystyy muistamaan kaikkien tuotteiden hyllyhinnat ja tarkastamaan ne kassakuitista ?
Kun ostat enemmän kuin yhden tuotten ?
Ei kukaan. eli tämä on hyväksi havaittu keino huijata asiakkaita
Ps. tietoa on
Missään ei lue että kyse on Plussa-tarjouksesta eli sitä ei saa tarjoushintaan ilman korttia. Syynään aina pienet präntit mainoksista, itse kaupassa sitten kyltistä ja ehkä neljäsosa ostoskerroista on sellaisia, jolloin väitetään kassalla että minä olen erehtynyt ja kyseessä Plussa-tarjous.
itkeä jonkun 50 sentin perään? Jätä yksi siideri ostamatta, niin ei tarvitse märistä täällä...
mikäs säästö-pörssin paakkuripsisiiderivalas se täällä huutelee ja esittää varakasta? Onko töissä ollut jo rasittavaa?
isolla hintalapulla hyllyn pielessä, menin kassalle ja hinta oli kalliimpi. Myyjä sanoi että tuote oli viime kuun ollut tarjouksessa, ei enää (oli 1. päivä) mutta tietenkin myymme tuon sinulle sillä hyllyn pielessä olevalla hinnalla :)
Ja noin minusta kuuluu tehdä. Jos hinta on niin väärin että se pitää tajuta (telkkari 1€ kun pitäisi olla 100€) eri juttu. Mutta esim. jäätelössä: kuka sitä tietää onko hinta oikein tai väärin, kun saman paketin voi saada jostain aina alle 2€ ja toisessa paikassa maksaa aina liki 5€.
Mielestäni asiakkaan on voitava luottaa siihen hyllyn vieressä olevaan hintaan, ellei tosiaan ole jotain isoa virhettä hinnassa (suuntaan tai toiseen,tyyliin fazer lakupatukka 100€). Ja tuolla hinnalla on asiakkaalle tuote myytävä, ja tietenkin korjattava se hinta.
mistä asiakas muuten tietää hinnan, jos ei hyllynreunasta??ja sanot AINA kassalla jos huomaat moista petosta
kuuluu saada siihen hintaan kun hyllyssä ilmoitetaan. (ettei ollut korttitarjous?)
Kannattaa aina sanoa tosta koska kauppiaan (tai ainakin hyvätapaisten kauppiaden :D )on pakko myydä sillä hyllynreuna hinnalla...
esim. tuolle jäätelölle ja muutamassa muussakin aiemmin ollut samaa.
ap
kuuluu saada siihen hintaan kun hyllyssä ilmoitetaan. (ettei ollut korttitarjous?)
mutta ei ole asiakkaan vika, jos hintoja ei ole hyllynreuniin merkattu oikein, joten asiakkaalla on oikeus saada tuote siihen hintaan mitä siinä hyllynreunassa.
Usein kuitenkin on niin, että kun asiakkaan kanssa lähtee sit sinne hyllylle katsomaan sitä hintalappua, niin asiakas onkin katsonut väärää hintalappua, esim. viereisen tuotteen. Vaikka kyllä ne hinnatkin monesti väärin on.
Olen puolen vuoden aikana ostanut 3 kertaa ripsivärin, aina olen sattunut cittariin ja huomannut ison kyltin jossa tarjoushinta mainittu. Kassan jälkeen kun katson kuitin (katson aina sen heti), niin eikös olekin normaalihinta otettu. Eikun info pisteeseen ja siellä tietty antavat aina erotuksen takaisin soitettuaan ensin osastolle..kyllä se hieman sieppaa, että aina on tuollainen häslinki siinä..
Olen puolen vuoden aikana ostanut 3 kertaa ripsivärin, aina olen sattunut cittariin ja huomannut ison kyltin jossa tarjoushinta mainittu. Kassan jälkeen kun katson kuitin (katson aina sen heti), niin eikös olekin normaalihinta otettu. Eikun info pisteeseen ja siellä tietty antavat aina erotuksen takaisin soitettuaan ensin osastolle..kyllä se hieman sieppaa, että aina on tuollainen häslinki siinä..
Kolme puolessa vuodessa? Mulla kestää 1 ainakin puoli vuotta,ellei pitempäänkin, ja meikkaan sentään joka päivä.
Ja onhan se epähygieenistäkin käyttää puoli vuotta samaa:/ Sitä paitsi jos hyvä tarjous tulee kohdalle, niin saatan ostaa uuden odottamaan käyttöä vaikka vanha olisi vielä kunnossakin.
Kolme puolessa vuodessa? Mulla kestää 1 ainakin puoli vuotta,ellei pitempäänkin, ja meikkaan sentään joka päivä.
ostan uuden ripsarin 2-3 kuukauden välein, ei siksi, että loppuisi, vaan siksi, että alkaa parissa kuukaudessa huononemaan ja paakkuuntumaan. Käytän silmiini mieluummin tuoretta tavaraa, jälki on paljon siistimpi. Onneksi on varaa eikä tarvitsi kituutella samalla ripsarilla puolta vuotta.
ohis
itkeä jonkun 50 sentin perään? Jätä yksi siideri ostamatta, niin ei tarvitse märistä täällä...
siitä on ainakin joku kuusi vuotta kun jäätelöt myytiin nestlelle ,joten ei ole moneen vuoteen ollut Valion jäätelöä saivat käyttää sitä merkkiä