Jättäisitkö puolisosi, jos se ei olisi rahasta kiinni?
Olen huomannut, että ympärilläni on useampia pienten lasten äitejä, jotka eroaisivat miehestään heti, jos se olisi taloudellisesti mahdollista. Mutta harvempi uskaltaa jättää elämän omakotitaloalueella ja muuttaa vuokrakaksioon. Huonompaa miestä on kiva katsella kesämökin laiturilta, kuin elää kesää parvekkeettomassa kerrostalossa.
Kommentit (11)
Sitäpaitsi mä tienaan paljon enemmän kuin se.
eikä jäisi rahasta kiinni, jos jostain syystä haluaisin jättää.
vaikka haluaisi. Rahani eivät riittäisi edes siihen pieneen yksiöön
eroaisi koska rakastan miestäni... Hän tuo enemmän rahaa kotiin kuin minä, mutta se ei ole meille ongelma.
Meillä on kivaa yhdessä ja ollaan ihan rakastuneita vieläkin vaikka yhdessä ollaan oltu 17 vuotta.
En ole rahan takia mieheni kanssa. Sitä paitsi hän on yhtä köyhä kuin minäkin, joten en ole riippuvainen hänen rahoistaan.
En jättäisi. Sitäpaitsi en ole taloudellisesti riippuvainen miehestäni. Tässä asunnossa en kyllä pystyisi asumaan lasten kanssa, sen verran pienet tulot mulla, että 1300 euron vuokra olis mulle yksin liikaa.
koska mulle on kuitenkin tärkeeä, että lapsilla on ehjä perhe. Helpottaa muutenkin elämää, että on joku joka voi harrastusten ajan hoitaa muksuja, kun ei muuta tukiverkkoa ole.
Mä "elätän" miestä. Mulla on siis isommat tulot.
rakastan miestäni enkä halua elää ilman häntä! hän on tukeni ja turvani (rahallisesti mutta muutenkin), ja olisin suunnattoman surullinen jos häntä ei olisi.
syy, miksi äitien ei pidä jäädä kotiäideiksi paria vuotta pidemmäksi aikaa. Omaa rahaa, omaa tilaa, omaa valinnanvapautta.
Vastaus kysymykseen: jätän, ja se, että pärjään taloudellisesti, on iso plussa.